  • 1. Data: 2002-02-03 09:56:52
    Temat: Czy policja ma prawo?
    Od: "Jurek\"goral\"" <p...@g...pl>

    Jak sadzicie czy policja ma prawo do przegladniecia zawartosci bagaznika
    samochodu ,troche mi to przeciez samowola pachnie .Do tego rodzaju dzialan
    bez wyraznych wskazan na popelnione przestepstwo trzeba chyba miec jakies
    papiery , a takie przetrzasanie bagaznika to cos mi na bezprawie
    wyglada.Rewizja w mieszkaniu to jest tez jakas czynnosc prawna i musi byc
    udokumentowana ,samochod tez stanowi jakas wlasnosc i grzebanie w nim dla
    kaprysu uwazam za zamach na moje swobody obywatelskie
    "goral"

  • 2. Data: 2002-02-03 12:55:27
    Temat: Re: Czy policja ma prawo?
    Od: "Michał Bukowiński" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Jurek"goral"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > udokumentowana ,samochod tez stanowi jakas wlasnosc i grzebanie w nim dla
    > kaprysu uwazam za zamach na moje swobody obywatelskie

    Mamy tu do czynienia z przeszukaniem. W myśl postanowień Kodeksu
    Postępowania Karnego (art. 220 par. 3 w zw. z art. 217 par. 3) możliwe jest
    dokonanie przeszukania przez Policję, bez uprzedniego polecenia Prokuratury
    lub Sądu (potocznie "nakazu") "w wypadkach nie cierpiących zwłoki" oraz "w
    celu "znalezienia rzeczy mogących stanowić dowód w sprawie lub podlegających
    zajęciu w postepowaniu karnym". Po dokonaniu takiej czynności bez nakazu
    Policja musi zatem zwrócić się do Sądu lub Prokuratora o zatwierdzenie
    tejże czynności.
    Reasumując w przyszłości po dokonaniu takiego przeszukania należy
    zażądać od Policjanta doręczenia w ciągu siedmiu dni postanowienia Sądu lub
    Prokuratora zatwierdzającego jego czynność. Nalezy zażądać też danych osoby
    przeszukującej i w razie odmowy lub nienadesłania postanowienia
    zatwierdzającego złożyć skargę do Prokuratury, Komendy Wojewódzkiej,
    Rzecznika Praw Obywatelskich i co jeszcze fantazja podpowie....

  • 3. Data: 2002-02-03 15:22:40
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

> [...]
    > zatwierdzającego złożyć skargę do Prokuratury, Komendy Wojewódzkiej,
    > Rzecznika Praw Obywatelskich i co jeszcze fantazja podpowie....

    Policjant sporzadza protokol z przeszukania bagazu tylko na zadanie
    obywatela.Prokurator zatwierdza takie czynnosci bezproblemowo.A prawo
    policjanta do przeszukania bagaznika wynika z Ustawy o Policji.

    Leszek

  • 4. Data: 2002-02-03 18:15:18
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obywatela.Prokurator zatwierdza takie czynnosci bezproblemowo.A prawo
    > policjanta do przeszukania bagaznika wynika z Ustawy o Policji.

    Wszystko się zgadza. Jednakże zgodnie z art. 15 ust. 1 pkt 4 Ustawy o
    policji dokonuje ona przeszukania osób i pomieszczeń "w trybie i przypadkach
    określonych w przepisach Kodeksu postępowania karnego i innych ustaw". Co do
    praktyki Prokuratury "seryjnego" zatwierdzania przeszukań to zgadzam się.
    Jak rozumiem nie chodzi jednak o zwykłe przeszukanie, bez dokonywania
    którego Policja nie mogłaby przecież funkcjonować ale o przypadki
    przeszukiwania nachalnego lub mającego na celu szykanowanie. W takich
    przypadkach wykorzystanie instytucji skargi jest wskazane. Co do
    sporządzenia protokołu to faktycznie trzeba działać "na miejscu", cóż
    ignorantia iuris nocet....

  • 5. Data: 2002-02-03 22:36:57
    Od: a...@p...pl (ARNOLD)

[...]

    Przeciez Policja ma prawo do tego co chce bo nasza kochana komuna wrocila i
    to juz dawno,,,,,. Rewizja w mieszkaniu wcale nie musi byc "udokumentowana"
    ,,, a wlasnosc w komunie nalezy do wszystkich,,, a ze jedni "wszyscy" sa
    bardziej rowni od drugich "wszystkich" to nalezy to zrozumiec ze ktos musi
    stracic aby ktos inny mogl na tym miec interes i zyskac, traca szare miliony
    a zyskaja ci u "koryta". Tak bylo jest i bedzie zawsze,,,.

  • 6. Data: 2002-02-04 21:05:26
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał:

    >A prawo policjanta do przeszukania bagaznika wynika z Ustawy
    Nie 'z ustawy' i nie 'o Policji', a rozporz. RM w sprawie trybu
    legitymowania, zatrzymywania osób, dokonywania kontroli osobistej oraz
    przeglądania bagaży i sprawdzania ładunku przez policjantów.

    Artur Golański

  • 7. Data: 2002-02-05 08:04:36
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

> [...]
    > legitymowania, zatrzymywania osób, dokonywania kontroli osobistej oraz
    > przeglądania bagaży i sprawdzania ładunku przez policjantów.

    Nie pisalem o trybie przeszukania a o prawie do niego.A to prawo daje Ustawa
    o Policji.Najpierw czytaj a potem sie wcinaj.Ustawe o Policji znajdziesz w
    necie.

    Leszek

  • 8. Data: 2002-02-05 08:07:47
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    > Artur Golański
    A prawo policjanta do przeszukania bagaznika wynika z Ustawy
    Nie 'z ustawy' i nie 'o Policji',

    Gdzie w moim poscie widziales Ustawe o Policji z malej litery.Czytaj uwaznie
    i cytuj bez przeklaman bo tego wymaga netykieta.

    Leszek

  • 9. Data: 2002-02-05 08:16:42
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    A to dla leniwych.Art.15 Ustawy o Policji
    Policjant ma prawo do:m.in.
    5) dokonywania kontroli osobistej, a także
    przeglądania zawartości bagaży i sprawdzania ładunku w portach i na
    dworcach oraz w środkach transportu lądowego, powietrznego i wodnego, w
    razie istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod
    groźbą kary,

    P.S
    Uzasadnione podejrzenie=co slina na jezyk przyniesie np.podejrzanie zerkal
    na bagaznik.

    Leszek

  • 10. Data: 2002-02-05 08:19:34
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    A dla calkowitej jasnosci-
    "podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod
    groźbą kary"
    to rowniez wykroczenie.

    Leszek