  • 81. Data: 2010-01-25 07:35:19
    Temat: Re: Czy płatność kartą od kwoty X jest zgodna z prawem?
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 23 Jan 2010 08:06:33 +0100, Alek napisał(a):

    > Jest mnóstwo przepisów które zmuszają przedsiębiorców do działania
    > na swoją szkodę. Od płacenia podatków zaczynając,

    Młody - weż się lepiej do uczciwej roboty :)

    > dalej prawo pracy,

    No patrz - ci zbędni pracownicy....kiedyś było lepiej, bo po prostu
    kupowało się niewolnika jak każdy inny przedmiot. Tego byś chciał ku....e -
    prawda?

    > konsumenckie i wiele innych.

    No patrz - nawet konsumenci są zbędni.... to z czego chciałbyś trzepać
    kasiurę jełopie?

  • 82. Data: 2010-01-25 07:49:29
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Co nie znaczy - mam nadzieję - że Waszym zdaniem zatem generalnie może być
    > w ogóle nie honorowana.

    Może/nie może - tak można opisywać stałe fizyczne. Tu jednak chodzi o
    interpretacje. Moja jest taka, że praktycznie akceptant zawsze może
    odmówić przyjęcia płatności kartą i praktycznie bank mu może skoczyć.
    Dlatego podoba mi się to co napisano w regulaminie ING bo to opisuje
    stan faktyczny a nie pobozne zyczenia, jak to jest w BPH.

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.

  • 83. Data: 2010-01-25 08:25:52
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 22 Jan 2010 22:12:44 +0100, Alek napisał(a):

    > Ty ze sklepem nie masz w tym względzie żadnej umowy.

    To sobie najpierw zrozum co to jest placówka handlowa/sklep. I do czego to
    zobowiązuje.

    > A jak wywiązuje się on z umowy z firmą od kart to już sprawa stron
    > tamtej umowy, prawda?

    No nie bardzo chłopie. W tym przypadku jesteś trzecią stroną tej umowy :)

  • 84. Data: 2010-01-25 14:56:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > To sobie najpierw zrozum co to jest placówka handlowa/sklep. I do czego
    > zobowiązuje.

    Sprzedaż, a przyjęcie należności, to dwie zupełnie różne rzeczy.

    > No nie bardzo chłopie. W tym przypadku jesteś trzecią stroną tej umowy :)

    Jeśli karta zostanie zaakceptowana, to stron tej umowy nagle się zrobi
    spokojnie więcej, bo jest jeszcze tzw. agent rozliczeniowy, a nie wiem, czy
    po drodze nie ma jeszcze jakiś pośredników. Ale dokąd karta nie zostanie
    zaakceptowana, to nie widzę żadnej umowy ąłczącej kienta ze sklkepem
    dotyczącej karty. Ty widzisz?

  • 85. Data: 2010-01-25 17:53:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-01-25 15:56, Robert Tomasik pisze:

    > Jeśli karta zostanie zaakceptowana, to stron tej umowy nagle się zrobi
    > spokojnie więcej, bo jest jeszcze tzw. agent rozliczeniowy, a nie wiem,
    > czy po drodze nie ma jeszcze jakiś pośredników.

    Np. TPSA?

    --
    spp

  • 86. Data: 2010-01-25 18:08:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Np. TPSA?

    Nie, no TP SA raczej stroną umowy nie będzie. Raczej chodziło mi o to, że
    nie wiem, czy każde centrum rozliczeniowe ma umowę z każdym bankiem, czy
    oni to jeszcze inaczej robią. Nie chce mi się szukać.

  • 87. Data: 2010-01-25 20:31:07
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Jeśli karta zostanie zaakceptowana, to stron tej umowy nagle się
    > zrobi spokojnie więcej, bo jest jeszcze tzw. agent rozliczeniowy, a
    > nie wiem, czy po drodze nie ma jeszcze jakiś pośredników.

    Myślę, że jednak nie przybywa stron jakiejś jednej umowy tylko
    aktywuje się kilka umów wiążących odrębnie różne strony w układach
    dwustronnych.

  • 88. Data: 2010-01-28 00:35:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Jan 2010, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    > w wiadomości news:hjboim$3r1$2@news.onet.pl...

    > Ale wówczas dostanę odmowę wydrukowaną z terminala. I nie mam o to
    > pretensji. Zdarza się.

    Czekaj waść.
    To powiadasz, że istotne (dla Ciebie) jest miejsce, w którym zostanie
    narzucone TAKIE SAME ograniczenie?
    Hm...
    Co za różnica, czy ustalenie "limit 20 zł" zostanie zapisane (tylko)
    na papierku między sklepem a operatorem, czy zostanie wdrożone
    poprzez wprowadzenie odpowiedniej danej do terminala?
    Jeszcze raz, wyraźnie: co TOBIE, jako KLIENTOWI, czyni różnicę między
    przypadkiem kiedy umowa ma postać pisemną a ma postać "wpisu
    do EPROMu"?

    pzdr, Gotfryd

  • 89. Data: 2010-01-28 06:15:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Jeszcze raz, wyraźnie: co TOBIE, jako KLIENTOWI, czyni różnicę między
    > przypadkiem kiedy umowa ma postać pisemną a ma postać "wpisu

    Bo agent rozliczeniowy raczej na takie coś nie pójdzie i wydruk z terminala
    odmowy jest dowodem problemów technicznych, na które nikt wpływu nie ma i
    tyle.

  • 90. Data: 2010-01-28 08:52:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jan 2010, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    [...]
    > Bo agent rozliczeniowy raczej na takie coś nie pójdzie

    Albo ja czegoś nie rozumiem, albo piszesz na inny temat.
    Odniosłem się *wyłącznie* do przypadku kiedy limit *jest ustawiony
    na terminalu* - nie napisałeś "takie coś się nie zdarza", bo
    na takie dictum bym się nie odzywał, nie wiem czy się zdarza,
    acz nie mam podstaw aby nie wierzyć, iż opisane w wątku przypadki
    *istnienia* takiego limitu są nieprawdziwe.
    Przy okazji przepraszam za styl (negacja wyłączenia negacji,
    całkiem jak w ustawie VAT), ale wyszło że tak najkrócej będzie :D

    > i wydruk z terminala
    > odmowy jest dowodem problemów technicznych

    W postaci limitu ustawionego w terminalu? ;)
    (przypomnę - takiej wersji dotyczyła moja wypowiedź - i *tylko* takiej)

    > na które nikt wpływu nie ma i tyle.

    Z opisu wynikało, że sprzedawca, owszem, nie ma (jak dostał
    terminal "po kimś" kto "wywalczył" taki limit, to nie umie
    tego limitu usunąć :>, może klientów z "drobnicą" odsyłać
    do innego stanowiska, o ile ma ich kilka)

    pzdr, Gotfryd