  • 11. Data: 2008-06-14 21:44:14
    Temat: Re: Czy odpowiadam za przestępstwa wykonane z polecenie przełożonego?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Jun 2008, zly wrote:

    > Afaik, za pirackie oprogramowanie w firmie odpowiada firma czyli zarzad
    > (prezes, szef, wlasciciel etc...)

    Chyba trochę zaokrąglasz.
    Za przestępstwo odpowiada ten, kto je popełnił.
    Oczywiście firma jest na pierwszej linii podejrzanych, oczywiscie firma
    może odpowiadać za przyczynienie się do tego (brak nadzoru na przykład).
    Ale pracownik może przyjść, przynieść osobiście "lewe" programy i wgrać.
    Sądzisz że pozostanie bezkarny?
    To teraz rozważ przypadek, kiedy szef powie "ja się mało znam, kazałem
    pracownikowi zrobić, ale nie oglądałem czym on to robi, prawda,
    mogłem sprawdzić, no ale nie sprawdziłem..." :>

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-06-14 22:43:52
    Temat: Re: Czy odpowiadam za przestępstwa wykonane z polecenie przełożo
    Od: "JW" <j...@m...com>

    > szef odpowiada
    > także za popełnienie przestępstwa w formie sprawstwa kierowniczego albo
    > podżegania.

    ee chyba raczej sprawstwa polecajacego?

  • 13. Data: 2008-06-14 23:24:31
    Od: zly <b...@p...fm>

    --
    marcin

  • 14. Data: 2008-06-15 01:26:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.06.2008 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
    > To samo z oprogramowaniem, część jest piracka, czy jeśli z niego
    > korzystam i wiem że jest pirackie to mogę być pociągnięty do
    > odpowiedzialności?

    Oczywiście, jesteś garfikiem, powinieneś jako profesjonalista takie
    rzeczy wiedzieć i PA znać - to nie złośliwość, a argumentacja :)

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2008-06-15 08:11:25
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    JW <j...@m...com> napisał(a):

    > ee chyba raczej sprawstwa polecajacego?

    Jak zwał tak zwał. może być sprawstwa kierowniczego w formie wydania
    polecenia. Kwestia doktrynalna :)

  • 16. Data: 2008-06-15 11:05:27
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    Twórca i komendant obozu w Oświęcimiu - Rudolf Hoess został skazany na śmierć
    przez powieszenie, a i nasi żołnierze siedzieli (i może tam wrócą) za zbrodnię
    wojenną.

    Te dwa przypadki i Twój łączy właśnie "wykonywanie polecenia przełożonego".

  • 17. Data: 2008-06-15 13:41:09
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    PlaMa wrote:
    > Tytuł brzmi groźnie ale chodzi o prawa autorskie.
    >
    > Pracuję jako grafik komputerowy, firma nie posiada żadnych zbiorów
    > grafik i zdjęć, staram się korzystać z serwisów ofiarujących takie
    > treści za darmo ale czasem się nie da. Na moje argumenty, że nie mogę
    > zrobić tego projektu bo nie mam materiałów słyszę to ściągnij z
    > googla. Czy mogę mieć potem problemy?
    >
    > To samo z oprogramowaniem, część jest piracka, czy jeśli z niego
    > korzystam i wiem że jest pirackie to mogę być pociągnięty do
    > odpowiedzialności?

    podaj link do jakis dobrych i sprawdzonych serwisow, raz na jednym z niby
    darowymi fotkami znalazlem fotki wykupione (bez widocznego wyraznei znaku
    'wodnego') z serwisu komercyjnego. I komu tu wierzyc?

    Najlepiej zrobic samemu ;-) Tylko trudno o koparke na niebieskim tle by latwo
    wyszparowac (dobrze chyba nazwalem) obkiet, eh zycie.

  • 18. Data: 2008-06-16 08:37:13
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Pracuję jako grafik komputerowy, firma nie posiada żadnych zbiorów grafik
    > i zdjęć, staram się korzystać z serwisów ofiarujących takie treści za
    > darmo ale czasem się nie da.

    Ściągaj ze stron Hamerykańskich - większa pewność :-)

    Jacek