  • 1. Data: 2007-01-18 07:32:35
    Temat: Czy od wyroku Sadu Apelacyjnego moge zlozyc odwolanie?
    Od: "Piotr" <p...@t...pl>

    Witam
    Moze ktos mi podpowie czy moge zaskarzyc wyrok Sadu Apelacyjnego - a jesli
    tak to w jaki sposob?
    Sytuacja jest nastepujaca:
    Wygrywam sprawe w I instancji, przegrana strona sie odwoluje i Sad
    Apelacyjny przekazuje sprawe do ponownego rozpatrzenia w Sadzie I instancji.
    Jako powod przekazania sprawy Sad podal opinie sporzadzona na prywatne
    zlecenie strony, w ktorej to podwazona jest opinia bieglego, na podstawie
    ktorej wygralem sprawe w I instancji. Ta prywatna opinia zostala sporzadzona
    tydzien przed rozprawa apelacyjna.
    Poszperalem troche w archiwum i znalazlem, ze nie mozna brac pod uwage
    prywatnej opini, jesli w sprawie sporzadzona jest opinia bieglego
    (2002.04.12 wyrok SN I CKN 92/00).
    Wiem, ze gdybym przegral w I instancji i w II to moge wnosic o kasacje - a
    co moge zrobic w tym przypadku?

    Piotr

  • 2. Data: 2007-01-18 08:33:38
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Wiem, ze gdybym przegral w I instancji i w II to moge wnosic o kasacje - a
    > co moge zrobic w tym przypadku?

    Brać udział w ponownym rozpatrywaniu sprawy przez Sąd I Instancji. Jednak
    jest on związany poglądem wyrażonym przez Sąd II Instancji.

    Co do tych opinii biegłych nie znając szczegółów, trudno mi się
    wypowiedzieć. Jednak co do zasady, jeśli prywatna opinia skutecznie
    dezawuuje opinię biegłego sądowego, to nie ma powodów, aby jej nie
    uwzględnić (nie jako "opinię biegłego" w sensie formalnym, ale jako
    racjonalne argumenty strony).

    Potem możesz apelować, a jeśli sprawa jest "kasacyjna", to składać za
    pośrednictwem adwokata lub radcy prawnego skargę kasacyjną.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl