  • 1. Data: 2007-01-18 07:31:26
    Temat: Użycie nazw własnych w oprogramowaniu
    Od: JSS <j...@v...pl>

    Witam,

    Mam takowe pytanie. Tzn. raczej jestem pewny, że trzeba, ale wolę się upewnić. ;-)
    Czy trzeba posiadać zgodę producenta np. dajmy na to samochodu, na wykorzystanie
    marki tegoż samochodu w oprogramowaniu (np. gra)?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-01-18 09:10:03
    Temat: Re: Użycie nazw własnych w oprogramowaniu
    Od: "Konfiuzd" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JSS" <j...@v...pl> napisał w wiadomości
    ..
> [...]

    >upewnić. ;-) Czy trzeba posiadać zgodę producenta np. >dajmy na to
    >samochodu, na wykorzystanie marki tegoż samochodu w oprogramowaniu (np.

    A może zagraj agresywnie i złoś się do firmy samochodowej z propozycją
    reklamy ich samochodu w grze :) może jeszcze dodatkowo zarobisz na tym :) A
    wtedy o zgodę się nie musisz już martwić.

    Pozdrawiam,
    Konfiuzd

  • 3. Data: 2007-01-18 11:10:55
    Temat: Re: Użyciewłasnych w oprogramowaniu
    Od: g...@p...name

    To zależy:

    1. jeśli robisz grę (program) na własny, niekomercyjny użytek,
    żeby pograć samemu, czy rozdać znajomym - to nie

    2, jeśli gra przygotowywana jest w zakresie działalności
    gospodarczej, przeznaczona do sprzedaży, czy osiągnięcia jakichś
    korzyści (cel: komercyjny) - to tak

    GJP
    http://ip.pacek.name

  • 4. Data: 2007-01-18 15:10:01
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > 2, jeśli gra przygotowywana jest w zakresie działalności gospodarczej,
    > przeznaczona do sprzedaży, czy osiągnięcia jakichś korzyści (cel:
    > komercyjny) - to tak

    A na jakiej podstawie? Zgodzę, się jeśli nazwa jest zastrzeżona (a nazwy
    marek samochodów pewnie są). Natomiast nie , jeśli chodzi o same nazwy
    własne.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 5. Data: 2007-01-18 19:45:24
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 18-01-2007 o 10:10:03 Konfiuzd <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A mo?e zagraj agresywnie i z?o? si? do firmy samochodowej z propozycj?
    > reklamy ich samochodu w grze :) mo?e jeszcze dodatkowo zarobisz na tym
    > :) A
    > wtedy o zgod? si? nie musisz ju? martwiae.

    Jest tylko problem z tym typem gier - kolizje. Zeby moc wgniesc samochod
    danej firmy trzeba raczej im zaplacic niz spodziewac sie wynagrodzenia za
    (anty)reklame. Dlatego np. Codemasters placil za mozliwosc okaleczenia
    samochodow o prawdziwych nazwach w swoim Colinie a Rockstar Games za
    zmyslone samochody w GTA nie.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.