    From: "HENRYK" <h...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy musze sie wyprowadzic?
    Date: Fri, 13 Jul 2007 07:34:08 +0200

    Witam
    Sprawa wyglada tak:
    Mieszkalismy wspolnie rodzic, siostra szwagier+ich dzieci i ja kawaler w 4
    pokojach , mieszkanei w kamienicy , wlasciciele prywatni. Siostra z rodzina
    sie wyprowadzila, dwa ich pokoje zdalismy wlascicielowi i zostalismy na 2
    pozostalych . Obecnie zajmujemy we trojke 54m.Mamy 2 pokoje , z osobnymi
    wejsciami z korytaza, kuchnie, korytaz,lazienke z prysznicem . Prywatni
    wlasciciele sprzedali caly dom Niemcom. Zaproponowali nam mieszkanei na
    innej dzielnicy o troche mniejszym metrazu (to akurat nie problem )
    problemem bylo to ,ze pokoje byly przechodnie , tak wiec gdybysmy sie tam
    przeprowadzili rodzice lub ja przechodzilibysmy przez pokoj by wyjsc z
    mieszkania lub pojsc do wc. Dla mnei to nie do przyjecia mam 38 lat ,
    rodzice po 65 i uwazam,ze nawet w najzgodniejszej rodzinie doszlo by do
    konfliktow. I pytanie jest takie : czy sens ma "postawienei " sie
    wlascicielowi i zakomunikowanie mu,ze ja sie nie wyprowadze jesli
    zaproponuje kolejne "przechodnie "mieszkanei ? Czy gdy mnie poda do sadu o
    eksmisje , bo ja nei mam prawa do lokalu jako takiego a tata bo on jest
    glownym najemcom , co prawda place (wg. wyliczenia dzierzawy przez
    wlasciciela) dzierzawe z wlasnego nazwiska i z nia nie zalegam , ale to
    chyba i tak mi praw nie daje , bo jak slyszalem powinienem przeprowadzic sie
    z rodzicami i to mus.Nie licze na kawalerki odrebne, zalezy mi tylko na
    pokoju NIEPRZECHODNIM. Ale jesli bym powiedizal,ze sie nie wyprowadzam to co
    mnie realnie czeka ? Jestem dlugoletnio bezrobotnym bez prawa do zasilku, za
    dzierzawe i inne oplaty dostaje pieniadze z Miejskiego Osrodka Pomocy
    Rodzinie, do tego tam pracuje na tzw. PRACACH SPOLECZNO UZYTECZNYCH
    (skierowany z UP) za co dostaje ok 200zl na mc.
    Wlasciciel powiedzial,ze zlozyl nam propozycje i na dzin dzisiejszy nie ma
    innych mieszkan , a perspektywa jest tak,ze ma mieszkanie jednyie powyzej
    100m ( my mamy lekko powyzej 50m) i za 6mc chce bysmy sie wyprowadzili.
    Co radzicie ?Czy sens ma w mym przypadku odmowa wyprowadzki i co moze
    zdecydowac sad , eksmisje ? mnie z tego mieszkaniea?I jesli ja odmowie
    wyprowadzki a rodzice na nia przystaja (ojciec najemca) to czy ten
    wlasciciel moze powiedziec, ze nie da im propozycjei jakies kawalerki bo
    MUSZA MNIE ZABRAC , MIMO ,ZZE JA SIE STAWIM I NIECHE ISC NA
    INNE(przechodnie)mieszkanie ?
    nie mam pojecia co moge zrobic, bo dogadac sie z tym czlowiekiem nie idzie,
    powiedzial, propozycje dalem nic wiecej nie mam do zaproponowania...
    dzikuje za wszelkie uwagi , pomoc
    pozdrawiam
    artur