eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy muszę płacić?Czy muszę płacić?
  • Data: 2007-07-05 21:24:51
    Temat: Czy muszę płacić?
    Od: lolka <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Proszę o odpowiedź i radę - po czyjej stronie jest racja w świetle
    prawa.
    Zatrudniłam na podstawie umowy ekipę remontową. Zawarty w umowie
    termin zakończenia prac (w zasadzie w aneksie przedłużającym w/w
    termin) był wczoraj, dziś miał nastąpić odbiór. Jedynie malowanie
    miało być zrobione później (o tym też mówi aneks)
    Tymczasem ekipa nie zakończyła części prac, ponadto dwie z robót
    uważam że wykonane są źle, hm, no potocznie mówiąc - spierniczone :(
    Do tej pory szef ekipy otrzymał ode mnie ok. 50% całkowitej zapłaty za
    prace z umowy.
    Ponieważ jestem niezadowolona z części wykonanych prac, oraz z tego,
    że prace nie zostały zakończone w terminie (a nie można ich teraz
    skończyć, bo inną, kolidującą pracę zaczął inny, umówiony fachowiec)
    oświadczyłam, że nie zapłacę reszty, dopóki
    - prace nie zostaną dokończone (w możliwym wolnym terminie)
    - ponadto zamierzam potrącić za materiały i robociznę dwóch źle
    wykonanych prac

    Szef firmy twierdzi, że muszę mu zapłacić za wszystko co zrobili i ew.
    dochodzić praw w sądzie. Czy ma rację?

    Oto najważniejsze paragrafy z podpisanej umowy:

    - "termin zakończenia robót, o którym mowa w pkt 2 powyżej obejmuje
    zakończenie wszelkich robót oraz wykonanie wszelkich wynikających z
    nich poprawek i zaleceń, jak również całkowite uprzątnięcie terenu"

    - " zamawiająca powinna być niezwłocznie, pisemnie poinformowana o
    przeszkodach mogących mieć wpływ na opóźnienie terminu wykonania
    robót. Ustalenie nowego terminu wykonania robót wymaga sporządzenia
    stosownego aneksu do umowy" (tu został sporządzony aneks przesuwający
    termin z 1-07 na 4-07)

    - " Odbiorem jest przekazanie przez WYKONAWCĘ ZAMAWIAJĄCEMU gotowego
    obiektu wraz z rachunkiem.
    2. Jeżeli wady (usterki) przedmiotu UMOWY stwierdzono w toku
    dokonywania odbioru, ZAMAWIAJĄCY może:
    a) przyjąć przedmiot odbioru obniżając wynagrodzenie odpowiednio do
    utraconej wartości użytkowej;
    b) odmówić przyjęcia przedmiotu odbioru do czasu usunięcia
    wad uniemożliwiających użytkowanie lub
    rozpoczęcie eksploatacji. W takim przypadku WYKONAWCA określa nowy
    termin gotowości do odbioru, zawiadamiając o tym ZAMAWIAJĄCEGO co
    najmniej 3 dni przed tą datą"

    - "1. Za wykonanie Przedmiotu UMOWY WYKONAWCA otrzyma wynagrodzenie
    ryczałtowe w wysokości .................................zł. Kwota
    powyższa obejmuje podatek VAT w
    wysokości ..........................zł.
    2. Faktura WYKONAWCY zapłacona będzie w dniu dokonania odbioru."

    - "1. W przypadku niedotrzymania terminu rozpoczęcia lub zakończenia
    prac określonych w niniejszej UMOWIE, a także zwłoki w terminie
    zakończenia naprawy usterek gwarancyjnych, ZAMAWIAJĄCY może naliczać
    kary umowne wysokości 2 % wartości wynagrodzenia za każdy dzień
    zwłoki.
    2. W przypadku jakiejkolwiek zwłoki ze strony ZAMAWIAJĄCEGO z
    zapłatą na rzecz WYKONAWCY zapłaci on odsetki ustawowe."

    Moim zdaniem w świetle tej umowy ja mam rację...
    Jaka powinna być moja droga działania w tej chwili, co radzicie? Co z
    karami za zwłokę??
    (mogę napisać o szczegółach itp., mam też zdjęcia)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1