  • 11. Data: 2006-09-30 22:59:59
    Temat: Re: Czy musze oZUSowac przychod z faktury wystawionej wlasnemu pracodawcy???
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0609302352410.2260@athlon64...

    > To nie zwalnia od płacenia ZUS.
    > ZUS płaci się nie od usługi wykonanej na rachunek pracodawcy,
    > ale wykonanej na jego rzecz - również pośrednio.
    > Oczywiście piszę o PRZEPISOWYM :> rozliczeniu, z dwojga złego:

    Hehehe. :> Ale przeciez wiemy obydwaj, że wykonujący nie miał
    bladego pojęcia co z dziełem zrobi firma "obca". Bo przeciez to
    tajemnica handlowa. Dzieło stało się własnością (w wiadomym
    znaczeniu) firmy "obcej" i tak się kończy ta historia dla
    wykonującego. W praktyce działa.

    > ...to też jest oszustwo. Tylko mniej kontrolowanych :>

    To też jest optymalizacja. ;> Zwróć uwagę, że z punktu widzenia US
    ogólnie rzecz biorąc wszystko jest ok (pomijam tu przypadek
    wejścia w wyższy przedział skali przez potencjalnego
    wykonującego). A ZUS nie jest w tym przypadku w ogóle obecny jako
    podmiot pobierający haracz. Należy jedynie zadbać, aby umowa o
    dzieło była rzeczywiście umową o dzieło a nie zleceniem lub umową
    o pracę, bo jak wiadomo na "życzliwego" można się natknąć w
    najmniej oczekiwanych okolicznościach.

    marekz