  • 1. Data: 2006-09-30 14:23:59
    Temat: VAT na uslugi- jak obliczyc podstawe? ile?
    Od: "Piotr" <m...@o...pl>

    Witam,

    Banalne pytanie, ale nie moge tego znalezc. Czy VAT na swiadczenie uslug
    doradczych, konsultingowych lub posredniczych wynosi 22%? Jesli tak to czy
    podstawa obliczenia wartosci VATu jest caly przychod za uslugi??
    Tzn. wystawiam firmie zleceniodawcy fakture na 1000 PLN BRUTTO (czyli 819,67
    PLN + VAT 22% = 1000 PLN) za doradztwo lub posrednictwo w sprzedazy. Czy to
    oznacza, ze musze zaplacic VAT od calej kwoty 819,67? Przy handlu rozumie,
    VAT nalezny, naliczony i tym sposobem place praktycznie VAT tylko od
    wartosci dodatnej- dochodu, ale przy swiadczeniu uslug nic nie kupuje, a
    koszty bede mial minimalne! Czy wiec nie ma sposobu, aby jakos zmniejszyc
    podstawe naliczania tego VATu?? Dochodowy place oczywiscie od 819,67??
    Z gory dzieki za pomoc.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  • 2. Data: 2006-09-30 15:55:55
    Temat: Re: VAT na uslugi- jak obliczyc podstawe? ile?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 30-09-2006 o 16:23:59 Piotr <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > koszty bede mial minimalne! Czy wiec nie ma sposobu, aby jakos zmniejszyc
    > podstawe naliczania tego VATu?? Dochodowy place oczywiscie od 819,67??

    VAT jest podatkiem od wartości dodanej. Skoro dodajesz praktycznie 100% to
    i VAT pójdzie od tych 100%.

    PS. Namarginesie polecam poszukać w historii genezy tego ździerstwa,
    bynajmniej nie na stronie MF :)

  • 3. Data: 2006-09-30 21:49:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Sep 2006, Piotr wrote:

    > Witam,
    >
    > Banalne pytanie, ale nie moge tego znalezc. Czy VAT na swiadczenie uslug
    > doradczych, konsultingowych lub posredniczych wynosi 22%?

    IMHO to zależy "za co". Czy to doradztwo finansowe, czy technologiczne,...
    Pisz na .podatki!

    > Jesli tak to czy
    > podstawa obliczenia wartosci VATu jest caly przychod za uslugi??

    Weźże w garść ustawę o VAT :]

    > Tzn. wystawiam firmie zleceniodawcy fakture na 1000 PLN BRUTTO (czyli 819,67
    > PLN + VAT 22% = 1000 PLN) za doradztwo lub posrednictwo w sprzedazy. Czy to
    > oznacza, ze musze zaplacic VAT od calej kwoty 819,67?

    Jak nie masz nic do odliczenia - tak.
    VAT *tak się płaci*.

    > Przy handlu rozumie,
    > VAT nalezny, naliczony i tym sposobem place praktycznie VAT tylko od
    > wartosci dodatnej- dochodu, ale przy swiadczeniu uslug nic nie kupuje

    No to CAŁY Twój przychód jest dochodem!
    O co się burzysz? ;)

    Ba, wg. teorii VAT nie płacisz wcale. Płacą go Twoi klienci :>

    pzdr, Gotfryd
    (proszę MNIE nie bić, to nie ja wymyślilem VAT! ;))