  • 1. Data: 2003-11-25 18:28:43
    Temat: Czy mozna wygrac sprawe o odszkodowanie auta?
    Od: "...::Krzys::..." <x...@p...pl>

    Zdarzenie mialo na drodze, przy zachowaniu przepisow
    ruchu drogowego, doszlo do kolizji z dzikiem,
    czy sa jakiekolwiek szanse by wydebic kase za szkode
    spowodowana przez zwierzyne od okolicznego kola
    lowieckego badz podobnej instytucji?
    czy sprawa z gory jest przegrana?

  • 2. Data: 2003-11-25 18:53:29
    Temat: Re: Czy mozna wygrac sprawe o odszkodowanie auta?
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "...::Krzys::..." <x...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ruchu drogowego, doszlo do kolizji z dzikiem,
    > czy sa jakiekolwiek szanse by wydebic kase za szkode
    > spowodowana przez zwierzyne od okolicznego kola

    Raczej przegrana.
    Dzik był z sąsiedniego koła;)

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2003-11-25 18:57:40
    Od: "...::Krzys::..." <x...@p...pl>

    > Użytkownik "...::Krzys::..." <x...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Raczej przegrana.
    > Dzik był z sąsiedniego koła;)

    a tak, powaznie
    mozna prosic o uzasadnienie?
    przepisy?

  • 4. Data: 2003-11-25 21:26:27
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > a tak, powaznie
    > mozna prosic o uzasadnienie?
    > przepisy?

    Przepisy na co? Nie masz AC to naprawiasz za swoje.

    Pozdr
    Leszek

  • 5. Data: 2003-11-25 21:36:20
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-25 22:26, Leszek wrote:
    > Użytkownik "...::Krzys::..." <x...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Przepisy na co? Nie masz AC to naprawiasz za swoje.

    Być może Twój przedpiszca miał na myśli np.:

    Art. 431. [Odpowiedzialność za zwierzęta] § 1. Kto zwierzę chowa albo
    się nim posługuje, obowiązany jest do naprawienia wyrządzonej przez nie
    szkody niezależnie od tego, czy było pod jego nadzorem, czy też
    zabłąkało się lub uciekło, chyba że ani on, ani osoba, za którą ponosi
    odpowiedzialność, nie ponoszą winy.

    Koło łowieckie pewnie "posługuje się" dzikiem ;-)

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2003-11-26 10:08:39
    Od: "WS" <w...@r...pl>

> [...]
    > ruchu drogowego, doszlo do kolizji z dzikiem,
    > czy sa jakiekolwiek szanse by wydebic kase za szkode
    > spowodowana przez zwierzyne od okolicznego kola

    Podobno :) tzn.tak slyszalem mozna (bez wiekszych problemow). Nalezy
    do "kolizji" wezwac policje, spisa protokol, oni wzywaja lesniczego, ktory
    zabierze zwierze :) i (kiedys) wyplaca...pod warunkiem, ze nie bylo znaku A-
    18b "Uwaga na zwierzęta dzikie" (wtedy "czuja" sie zwolnieni z
    odpowiedzialnosci...)

    Wojciech Stopa

  • 7. Data: 2003-11-26 14:57:07
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Koło łowieckie pewnie "posługuje się" dzikiem ;-)

    Dlatego na wszelki wypadek podałem przykładową odpowiedż z Koła Łowieckiego
    " Żubr" ;)))

    "Dzik był z sąsiedniego koła;)"

    Pozdr
    Leszek