  • 1. Data: 2010-12-17 09:30:11
    Temat: Czy można ustanowic wspólność majątkową z rodzicem?
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    Zajmuję się "finansami" (za duże słowo) mojej matki.
    M.in. daję jej gotówkę, jak potrzebuje, a czasem sobie przelewam
    zbiorczo paręset pln z jej konta, na które dostaje emeryturę. Na
    przestrzeni 5 lat na pewno przekracza to "zwolnione 9 z hakiem".

    Czy sq...syn fiskus nie dop...li się do tego i nie zażąda po bandycku 20%?

    A więc pyt. jak w temacie. Czy to coś pomoże?

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-12-17 13:16:12
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.tobrudasy.onet.pl>

    Ja sie podlacze pod pytanie, ale chodzi mi o troche inne
    okolicznosci: trzymanie wlasnych pieniedzy na cudzym
    koncie. Konkretnie chodzi o lokaty i limit gwarancji BFG
    w wysokosci 50k euro na osobe - przekazuje pieniedzy
    matce, bratu, itd. aby "na nich" zalozyc lokaty i zachowac
    prawo do gwarancji BFG.

    Natomiast wlasnosc tych pieniedzy sie nie zmienia - nie jest
    to ani pozyczka, ani darowizna. Praktyka podobna do stosowanej
    swego czasu przez bylego premiera Jaroslawa Kaczynskiego,
    ktory trzymal oszczednosci na koncie matki. Jak bardzo US moze
    sie do tego przyczepic, w niesprzyjajacych okolicznosciach - 2% od
    depozytu nieprawidlowego, czy bardziej?

  • 3. Data: 2010-12-17 13:34:32
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 17.12.2010 10:30, SQLwiel pisze:
> [...]
    >
    > Czy sq...syn fiskus nie dop...li się do tego i nie zażąda po bandycku 20%?
    >
    > A więc pyt. jak w temacie. Czy to coś pomoże?

    Był kiedyś taki głośny przypadek pewnej, znanej w pewnych kręgach osoby,
    jego matki i kota.
    Ta osoba nie posiadała konta, ale nie wiem jak tam ze szczegółami było.
    Fiskus chyba się nie przyczepił..

  • 4. Data: 2010-12-17 15:35:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/17/2010 3:30 AM, SQLwiel wrote:
> [...]
    > przestrzeni 5 lat na pewno przekracza to "zwolnione 9 z hakiem".
    >
    > Czy sq...syn fiskus nie dop...li się do tego i nie zażąda po bandycku 20%?

    dopóki sam sie zmierzysz z problemem to bedzie 2%, dopiero jak US ci
    kaze sie zmierzyc to bedzie 20%.

    podstawe do dowalenia sie ma. w razie czego.

    > A więc pyt. jak w temacie. Czy to coś pomoże?

    rozwiazaniem jest trzymanie swoich pieniedzy z daleka od jej pieniedzy.
    jesli zajmujesz sie jej finasami to rob to jako pełnomocnik do jej konta
    i płać jej pieniedzmi. Wowczas działasz w jej imieniu i nie ma problemu.
    Jeśli czasami pieniądze jej pozyczasz a potem sobie odbierasz, to notuj
    takie transakcje.
    Nie ma lekko.

  • 5. Data: 2010-12-17 15:39:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/17/2010 7:16 AM, ikarek wrote:
> [...]
    > ktory trzymal oszczednosci na koncie matki. Jak bardzo US moze
    > sie do tego przyczepic, w niesprzyjajacych okolicznosciach - 2% od

    pogadaj z kaczynskim jak on to załatwił i kto mu sprawe zamiótł pod dywan.
    W najlepszym przypadku potraktuja to właśnie jako depozyt nieprawidłowy,
    chociaż równie dobrze US mozę sie uprzec zo to jednak była darowizna.

  • 6. Data: 2010-12-18 09:26:27
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.tobrudasy.onet.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > pogadaj z kaczynskim jak on to załatwił i kto mu sprawe zamiótł pod dywan.
    > W najlepszym przypadku potraktuja to właśnie jako depozyt nieprawidłowy,
    > chociaż równie dobrze US mozę sie uprzec zo to jednak była darowizna.

    Oj, to widze, ze sie troche wkopalem. Na szczescie zostaly zalozone
    osobne konta, sluzace tylko do rozliczenia tych lokat. Przeksztalcimy
    te konta, abym stal sie ich wspolwlascicielem - to powinno chyba
    utrudnic US dowalenie maksymalnego domiaru? Wprawdzie wlasnosci
    samych lokat nie da sie przeksztalcic, ale wszystko razem bedzie troche
    lepiej wygladac :) A po zakonczeniu lokat konta pozamykamy i juz nie
    bede robic takich manewrow, mam nadzieje, ze sie nie przyczepia
    do tego czasu.