  • Data: 2007-10-04 21:04:53
    Temat: Czy można tu zastosować rękojmie?
    Od: "grim" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam !
    Proszę o poradę w następującej sprawie.
    -Po czterech latach używania samochodu kupionego u dealera , niewielki
    przebieg, padł katalizator i sonda lambda.
    -Są to bardzo drogie rzeczy np katalizator ok 10000PLN.
    -O dziwnych trzaskach z okolic katalizatora (nadmierne nagrzewanie się i
    stygnięcie) meldowałem za każdym razem przy przeglądzie. Dealer
    bagatelizowałto i zapewniał , że to normalne.
    - po moich oporach do płacenia , dealer zaproponował ten katalizator za 2000
    PLN.
    -w pewnym momencie wygadał się , że ten typ silnika miał wadliwą sondę
    lambda , a to wykańczało katalizator,
    dlatego firma prowadzi tajną kampanie wymiany na nowy typ .
    -2000 to mniej niż 10000 ale i tak wg mnie za dużo
    -wg mnie dealer ukrywał przede mną i jak się okazuje przed innymi tę wadę,
    by uniknąć olbrzymich kosztów wymiany we wszystkich silnikach wadliwych
    części.

    Czy jest szansa do zakwalifikowania tego wypadku do rękojmi (czas na
    zgłoszenie to podobno 1 rok , lecz może być wydłużony gdy sprzedający zataił
    wadę )

    z góry dziękuję za każdy post.