  • 31. Data: 2010-02-16 20:34:13
    Temat: Re: Czy mozna legalnie nie przestrzegac zapisow umowy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, Nieco wkurzony wrote:

    > Czyż nie jest zasadą, że KC zajmuje się "sprawami nie ujętymi w umowie"?

    No nie, to zależy *jak* przepis reguluje warunki.
    Jeśli "o ile w umowie nie powiedziano inaczej" albo np. "strony mogą",
    to jest jak piszesz.
    Jeśli zapis jest *bezwzględny* to jest *bezwzględny* i do widzenia!

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2010-02-16 20:37:02
    Od: "Nieco wkurzony" <k...@N...gazeta.pl>

    > Przecież art.77 KC jest przepisem szczegółowszym, prawda?
    > Nie chodzi o "zastrzeżoną" (być może umownie) *jakąś* czynność prawną,
    > lecz wypowiedzenie umowy, które ma odrębną regulację.
    >
    > I teraz pytanie: w jakiej formie została zawarta umowa?

    Oczywiście, w pisemnej.

  • 33. Data: 2010-02-16 20:38:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Nieco wkurzony pisze:

    > Sorry: to jest jakiś bełkot.

    Możesz sobie w to wierzyć. Jak to mawiają "nadzieja matką głupich".
    Możesz nawet zapłacić adwokatowi za apelację, zapłacić opłatę sądową od
    apelacji, może nawet kasację złożyć, albo i starsburgiem straszyć ...
    ale to nie zmieni rzeczywistości.

    --
    @2009 Johnson

  • 34. Data: 2010-02-16 20:39:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, Johnson wrote:

    > Ale kodeks cywilny przewiduje, ale rozumiem że kodeksu cywilnego nie
    > uznajesz.

    Czekaj, poproszę o odniesienie się, bo są dwie sprawy które mi
    się w Twojej argumentacji nie podobają.

    1. Sprawa priorytetów przepisów; IMO 77 jest szczegółowszy niż 73 i 74.
    73 i 74 dotyczą "czynności prawnych" - różnych, "zasadniczo".
    77 dotyczy *konkretnej* czynności. Ba, zachowane jest 73.2
    (bo to USTAWA zastrzega "stwierdzenie pismem")
    Jak wywodzisz, że jest na odwrót?

    2. Powołujesz się na stosunek konsumenta z przedsiębiorcą.
    A radosne (?) pominięcie słów "jeśli zażąda tego konsument"
    z czego wynika?
    Bo chyba nie sądzisz że to dostawca usługi był konsumentem?

    > Jeżeli w regulaminie przewidziano wypowiedzenie w formie pisemnej bez
    > zastrzeżenia rygoru nieważności, to znaczy że forma pisemnej jest zastrzeżona

    E, a ja optymistycznie myślałem, że sugerujesz żeby regulamin
    (w tym zastosowaniu) zwinąć w rulonik i rozważyć jego wiadome
    zastosowanie, wobec jednoznacznej regulacji w KC... ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2010-02-16 20:40:36
    Od: "Nieco wkurzony" <k...@N...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Po prostu źle rozumiesz art. 77 kc ... on wcale nie jest sprzeczny z
    > art. 73 i 74.

    A jakie znaczenie ma to, że "nie jest sprzeczny"? Mówi właśnie o tym, o co
    pytałem - tu akurat Gotfryd wykazał się rzeczywistą wiedzą.

    Czyli jest jednak dość uzasadniona nadzieja :) - ale tym bardziej nie rozumiem
    sensu aktualnego orzeczenia. No, wypadnie poczekać na uzasadnienie...

  • 36. Data: 2010-02-16 20:43:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > 77 dotyczy *konkretnej* czynności. Ba, zachowane jest 73.2
    > (bo to USTAWA zastrzega "stwierdzenie pismem")

    Niczego nie wywodzę że jest na odwrót. I nie chce mi się powtarzać tego
    co już napisałem. Jak ktoś nie potrafi zrozumieć to jego problem.
    Ostatni raz: "powinien być stwierdzony pismem" = forma pisemna ad
    probationem

    To chyba mnie z kimś pomyliłeś.

    --
    @2009 Johnson

  • 37. Data: 2010-02-16 20:47:18
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Nieco wkurzony pisze:

    > A jakie znaczenie ma to, że "nie jest sprzeczny"? Mówi właśnie o tym, o co
    > pytałem - tu akurat Gotfryd wykazał się rzeczywistą wiedzą.

    Cechujesz się zaburzeniami w procesie atrybucji :)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_potwierdzania
    Jak ktoś potwierdza twoje błędne mniemania to od razu "wykazał sie
    rzeczywistą wiedzą".

    > Czyli jest jednak dość uzasadniona nadzieja :) - ale tym bardziej nie rozumiem
    > sensu aktualnego orzeczenia. No, wypadnie poczekać na uzasadnienie...

    Jak mówiłem: "nadzieja matką głupich" :)

    --
    @2009 Johnson

  • 38. Data: 2010-02-16 20:57:00
    Od: "Nieco wkurzony" <k...@N...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Cechujesz się zaburzeniami w procesie atrybucji :)
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_potwierdzania
    > Jak ktoś potwierdza twoje błędne mniemania to od razu "wykazał sie
    > rzeczywistą wiedzą".

    Gotfryd ma rację: art. 73, 74, 76 mówią ogólnie o "czynnościach prawnych"
    (rozmaitych, najróżniejszych) - natomiast art. 77 mówi KONKRETNIE o "zmianach,
    uzupełnieniach i wypowiadaniu umów", a więc w rzeczy samej JEST szczegółowszy.

    cbdu

    Jeśli Ty tego nie rozumiesz - to już Twój problem, a nie mój.

  • 39. Data: 2010-02-16 21:01:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Nieco wkurzony pisze:

> [...]
    > uzupełnieniach i wypowiadaniu umów", a więc w rzeczy samej JEST szczegółowszy.

    Tylko potwierdzasz diagnozę :)

    Nudny jesteś.

    Na zakończenie powiem tylko że jeśli będziesz się trzymał tylko braku
    formy pisemnej wypowiedzenia umowy to czarno to dla ciebie widzę - to
    ślepa droga.
    Na twoim miejscu skupiłbym się jednak na innym aspekcie sprawy. Ale w
    końcu podobno płacisz jakiemuś mecenasowi. Niech sie wykaże.

    --
    @2009 Johnson

  • 40. Data: 2010-02-16 21:03:35
    Od: "Nieco wkurzony" <k...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > to jest jak piszesz.
    > Jeśli zapis jest *bezwzględny* to jest *bezwzględny* i do widzenia!

    A jeszcze jedno: czy takie zapisy umowy, które byłyby sprzeczne z
    postanowieniami KC, są - z mocy prawa - nieważne?