  • 1. Data: 2011-01-14 21:16:47
    Temat: Czy mogę upublicznić dane osoby imię i nazwisko na stronie www?
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    Witam,
    Mam takie pytanie: czy mogę na stronie www upublicznić imię i nazwisko
    obcej mi osoby w pewnym konkretnym kontekście, np. zdarzenia z udziałem
    tej osoby? Na przykład pijany kierowca zabija matkę z dzieckiem na
    przejściu dla pieszych.
    Z tego co wiem, to informacje z imieniem i nazwiskiem pojawiają się np.
    we wpisach forum onetu czy innych stronach.
    Jeśli nie, to proszę o podstawę prawną.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

    ps.
    A co jeśli strona będzie zarejestrowana np. w USA?

  • 2. Data: 2011-01-14 21:24:24
    Temat: Re: Czy moge upublicznic dane osoby imie i nazwisko na stronie www?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "G.K." <g...@g...pl> wrote
    > Mam takie pytanie: czy moge na stronie www upublicznic imie i nazwisko
    > obcej mi osoby w pewnym konkretnym kontekscie, np. zdarzenia z udzialem
    > tej osoby?

    1. Mozesz, ale... jesli ten kontekst okaze sie byc nieprawdziwy (wina
    nieudowodniona) albo osoba poniesie jakies szkody z tego tytulu, ze tam
    widnieje jej imie/nazwisko to mozesz liczyc sie z odpowiedzialnoscia. [patrz
    KC-->dobra osobiste, oraz KK-->pomównie, znieslawienie]
    2.Jesli dane pochodza z bazy lub stworza baze danych na stronie (np.
    uporzadkowany spis) to nie mozesz. [patrz. Ustawa o ochronie danych
    osobowych]

  • 3. Data: 2011-01-14 21:53:36
    Od: "G.K." <g...@g...pl>

    W dniu 2011-01-14 22:24, Piotr [trzykoty] pisze:

> [...]
    > 2.Jesli dane pochodza z bazy lub stworza baze danych na stronie (np.
    > uporzadkowany spis) to nie mozesz. [patrz. Ustawa o ochronie danych

    Bardziej chodzi mi nie o winę i jej udowadnianie, ale o podanie suchych
    faktów, czyli np. informacje co się wydarzyło, kiedy i gdzie, a pod
    spodem np. imię i nazwisko osoby, która brała w tym udział bez orzekania
    o winie czy nie-winie. O tym będzie mógł każdy zdecydować sam we własnym
    sumieniu.

  • 4. Data: 2011-01-14 21:54:21
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    To zależy od strony, jeśli to będzie np. onet
    to nie całkiem, tam obowiązuje prawo prasowe i do opublikowania imienia i
    nazwiska musi być zgoda sądu itp,
    jeśli prywatna strona to jest inaczej.

  • 5. Data: 2011-01-14 22:14:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/14/2011 3:53 PM, G.K. wrote:

> [...]
    > spodem np. imię i nazwisko osoby, która brała w tym udział bez orzekania
    > o winie czy nie-winie. O tym będzie mógł każdy zdecydować sam we własnym

    tylko, zeby potem sie nie okazało, że wbrew słownikowi języka polskiego
    te fakty są nieprawdziwe.
    I oberwie ci sie za postawienie tej osoby w kontekscie suchych
    nieprawdziwych faktów, które nie miały miejsca.
    Dobrze byłoby na te fakty mieć jakieś solidne udokumentowanie.

  • 6. Data: 2011-01-14 22:33:41
    Od: "G.K." <"tertb69[rot13]"@tnmrgn.cy>

    W dniu 2011-01-14 23:14, witek pisze:

> [...]
    > nieprawdziwych faktów, które nie miały miejsca.
    > Dobrze byłoby na te fakty mieć jakieś solidne udokumentowanie.

    Co do udokumentowania to chciałbym opierać bym się na cytatach z
    artykułów (onet, gazeta.pl itp). Oczywiście z podaniem źródeł.

  • 7. Data: 2011-01-15 01:35:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/14/2011 4:33 PM, G.K. wrote:

    > Co do udokumentowania to chciałbym opierać bym się na cytatach z
    > artykułów (onet, gazeta.pl itp). Oczywiście z podaniem źródeł.

    fakty w gazetach są w 99% nieprawdziwe, a w 100% mocno naciągane na tezę
    autora.

    Nie masz dowodów, to lepiej siedź cicho, albo zbieraj dowody.

  • 8. Data: 2011-01-15 09:29:55
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-01-14 23:33, G.K. pisze:

    > Co do udokumentowania to chciałbym opierać bym się na cytatach z
    > artykułów (onet, gazeta.pl itp). Oczywiście z podaniem źródeł.

    No to potem oczywiście będziesz mógł sądzić się z tymi źródłami.

    --
    spp

  • 9. Data: 2011-01-15 21:20:44
    Od: "t-1" <t...@o...pl>

    Czy przykład z pijanym kierowcą jest autentyczny?
    Jeśli nie to dlaczego taki przykład podałeś?
    A co z trzeźwym kierowcą, rudym kierowcą, lub kierowcą w kapeluszu?.
    t-1