  • 1. Data: 2004-12-30 10:06:55
    Temat: Czy moge sam zmienic naglowek w drukarce fiskalnej ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Chcialbym przeniesc drukarke fisklana z jednego punktu sprzedazy do innego.
    1) Czy od strony prawnej moge sam zminic w niej naglowek (oczywiscie bez
    nipu) czy musze wzywac fachowa firme ?
    2) czy musza byc dokonane jakies wpisy w ksiazce drukarki ?
    3) czy musze cos zglaszac do US itp ?

    Krotko mowiac jak moge to zrobic najtaniej, najszybciej i legalnie/

    Fantom
    fut : prawo

  • 2. Data: 2004-12-30 10:14:11
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Fantom wrote:

> [...]
    > 3) czy musze cos zglaszac do US itp ?
    >
    > Krotko mowiac jak moge to zrobic najtaniej, najszybciej i legalnie/

    Czy przypadkiem nie zglosiles do US(VAT)
    "miejsca uzytkowania kasy" ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-12-30 10:25:03
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Czy przypadkiem nie zglosiles do US(VAT)
    > "miejsca uzytkowania kasy" ?

    No chyba bylo zglaszane (drukarka nie kasa). No i dlatego sie pytam co gdzie
    trzeba zrobic.

    Fantom

  • 4. Data: 2004-12-30 11:01:03
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Fantom wrote:

    > No chyba bylo zglaszane (drukarka nie kasa). No i dlatego sie pytam co
    > gdzie trzeba zrobic.

    Nie czepiajmy sie slowek.
    nie drukarmka a urzadzenie fiskalne do rejestrowania obrotu.
    "Kasa" czy "drukarka" - nie ma znaczenia, wazne ze "fiskalne"

    Ma swoja ksiazke i w niej jest pewnie wpisane "miejsce uzytkowania"
    Wg mojego rozumu ( a ten jak wiadomo jest slabym narzedziem
    w zderzeniu z US-ami i min-fin'em, trzeba zglosic zmiane
    "miejsca uzytkowania". Ale mila Pani w US(VAT) na pewno wie to lepiej.
    I na pewno chetnie podpowie.

    Wiesz.. ja tez zapytalem pana Googla.
    Zadziwiajace jak szybko odpowiada na obrze zadane pytanie
    na pytanie miejsce kasy rejestrującej odpowiedzial
    m innymi.

    ----

    I tak, zgodnie z § 5 ust. 1 pkt 10 rozporządzenia w sprawie kryteriów i
    warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, w
    zgłoszeniu kasy do urzędu skarbowego (w ciągu 7 dni od jej fiskalizacji w
    celu otrzymania numeru ewidencyjnego) należy wskazać m.in. miejsce jej
    użytkowania. Z § 4 ust. 1 pkt 6 wynika z kolei, że paragon fiskalny
    drukowany przez kasę rejestrującą musi - oprócz innych informacji -
    zawierać dane dotyczące adresu punktu sprzedaży, a tylko dla sprzedaży
    prowadzonej w miejscach niestałych - adres siedziby podatnika. Można co
    prawda przenieść kasę z jednego punktu do drugiego, lecz za każdym razem
    przy zmianie miejsca jej użytkowania trzeba zawiadomić o tym urząd
    skarbowy, w którym kasa została zgłoszona. Taką "przeprowadzkę" trzeba też
    zgłosić do serwisanta, by ten zmienił dane zakodowane w pamięci fiskalnej
    kasy, dotyczące adresu punktu sprzedaży, w którym będzie ona aktualnie
    użytkowana. Zmiana musi być też odnotowana w książce serwisowej kasy.(...)

    ---

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-12-30 12:21:31
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > kasy, dotyczące adresu punktu sprzedaży, w którym będzie ona aktualnie
    > użytkowana. Zmiana musi być też odnotowana w książce serwisowej kasy.(...)

    No ito mnie troche niepokoi. Naglowek moge sobie sam zmienic. US tez moge
    poinformowac. Ale czemu to niby mam placic serwisantowi tylko za to, ze
    przybije pieczatke w ksiazce serwisowej ??

    Fantom

  • 6. Data: 2004-12-30 12:34:10
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Fantom napisał(a):

    > No ito mnie troche niepokoi. Naglowek moge sobie sam zmienic. US tez moge
    > poinformowac. Ale czemu to niby mam placic serwisantowi tylko za to, ze
    > przybije pieczatke w ksiazce serwisowej ??

    Bo tak sobie pan Jozek, producent kas ze swoim fumflem, ministrem Kaziem
    przy wodce wymyslili? ;P

    j.

  • 7. Data: 2004-12-30 12:40:22
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Fantom wrote:

    > No ito mnie troche niepokoi. Naglowek moge sobie sam zmienic. US tez moge
    > poinformowac. Ale czemu to niby mam placic serwisantowi tylko za to, ze
    > przybije pieczatke w ksiazce serwisowej ??

    Bo Pan sobie takis erwis wybral...

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-12-30 13:35:47
    Od: Pawel Torynski <t...@o...pl>

    Wiesz co juz to kiedyś trenowałem
    Kazali mi wymieć moduł pamięci fiskalnej a autoryzowanym serwisie, który
    ma jakieś tam uprawnienia od US. To jest (była w moim wypadku) jedyna
    mozliwość zmiany. Oczywiście musisz w książxce uzupełnic i poinformować US.
    Zoreintuj sie o cene bo może okazać sie że tańsza bedzie nowa kasa
    Pozdraweim
    Pawel

  • 9. Data: 2004-12-30 14:07:10
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Bo Pan sobie takis erwis wybral...

    Aaaa. Powiem szczerze, ze nie wiedzialem ze sa frajerskie serwisy co jezdza
    potem za darmo jak ktos sobie punkt sprzedazy zmienia :) W koncu jak jest
    obowiazek przybicia tej pieczatki to moga brac kase bo nikt tego nie ominie
    :(

    Fantom

  • 10. Data: 2004-12-30 14:54:36
    Od: Dariusz Domagała <b...@i...net.pl>

> [...]
    innego.
    > 1) Czy od strony prawnej moge sam zminic w niej naglowek (oczywiscie bez

    Zmiana naglowka jest w opcja dostepnych dla uzytkownika - zmieniaj

    > 2) czy musza byc dokonane jakies wpisy w ksiazce drukarki ?

    Wpisac od jakiego dnia i gdize kasa zostala przeniesiona

    > 3) czy musze cos zglaszac do US itp ?

    Powiadomic US o zmianie miejsca uzytkowania.

    > Krotko mowiac jak moge to zrobic najtaniej, najszybciej i legalnie/

    Taniej niz wyzej opisane sie nie da

    Darek