  • 101. Data: 2011-12-31 12:41:03
    Temat: Re: Czy moga mnie "wyrzucic jak psa na ulice"?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Dec 2011, XL wrote:

    > Dokładnie tak.

    Sugerujesz, że właściciel nie ma już prawa dochodzić pieniędzy?
    :>
    Wręcz przeciwnie - umowa obowiązuje, a lokatorowi rośnie dług
    z umowy. Bezumowny to on będzie po skutecznym wypowiedzeniu.

    pzdr, Gotfryd

  • 102. Data: 2012-01-01 18:41:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.12.2011 19:58, XL pisze:

    > Dokładnie tak.

    Bzdura.

  • 103. Data: 2012-01-01 18:50:44
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 01 Jan 2012 19:41:07 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Bzdura.

    art. 672
    Jeżeli najemca dopuszcza się zwłoki z zapłatą czynszu co najmniej za dwa
    pełne okresy płatności, wynajmujący może najem wypowiedzieć bez zachowania
    terminów wypowiedzenia.
    --
    XL

  • 104. Data: 2012-01-01 18:55:21
    Temat: Re: Czy moga mnie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.12.2011 14:00, Wojciech Wrodarczyk pisze:

    > W PL jest w miarę szeroka wolność gospodarcza. Więc wynajmujący nie musi
    > mieć nic w biznes planie. Nie musi mieć nawet biznesplanu.

    Fakt. Nie musi. Nie musi tez mieć zysku z prowadzonej działalności.

    [ciach]

    > Jeżeli najemca przestaje płacić zaczyna łamać ustalenia, czyli umowę,
    > więc wynajmujący rozwiązuje umowę i przestaje świadczyć na rzecz
    > wynajmującego usługę wynajmu mieszkania. Tym samym mieszkanie musi być
    > przekazane do dyspozycji właściciela.
    > Co cię w tym dziwi?

    Umowy nie są nadrzędne w stosunku do obowiązującego prawa. Czego w tym
    nie rozumiesz?

    > Uważasz, że oszukiwanie jest normalne i trzeba je wliczać w koszty?
    > Dziwną masz mentalność.

    Nie ja mam dziwną mentalność, tylko ty jesteś strasznie ociężały umysłowo.

    Przepisy jakie obowiązują takie obowiązują, rzeczywistość jest jaka jest
    i jeśli chcesz prowadzić działalność, to musisz przestrzegać przepisów,
    a jeśli chcesz mieć zysk - musisz uwzględnić resztę realiów.

    Ustawodawca założył, że mniejszym złem jest zmniejszenie ryzyka
    znalezienia się lokatora z dnia na dzień pod mostem kosztem zwiększenia
    ryzyka dla właściciela nieruchomości, bo ustawodawca słusznie zakładał,
    że tylko idiota ustawi się tak, że jeden nie płacący przez kilka
    miesięcy lokator to dla niego finansowa śmierć.

    Za to nie ma ryzyka, że terminowo płacący lokator znajdzie się z dnia na
    dzień na bruku, bo właściciel dzień wcześniej znalazł klienta za 2x
    wyższą cenę.

    [ciach]

    > Kto ma tego zakazać i dlaczego?

    Ten, kto zakazał rozwiązywania umowy za wypowiedzeniem krótszym niż 3
    miesiące.

    > nie rozumiem wytłumacz. Jak mam jedno wolne mieszkanie, to wg ciebie
    > mogę je wynająć za kasę czy nie?

    O ile przestrzegasz WSZYSTKICH przepisów (także tych niewygodnych dla
    ciebie) to tak.

    > dostanie, albo nie dostanie. Ja już wydałem 20 000 zł, na takich co
    > obiecali i teraz mam 100 tys. zł w wyrokach. Tylko co z tego? za wyroki
    > nic nie kupię!

    A czego oczekujesz? Że rząd ci zrefunduje? Albo pozwoli np. sprzedać
    dłużników w niewolę?

    [ciach]

    > Dlaczego bezmyślność? Każdy robi po swojemu.

    Możesz być po swojemu bezmyślny. Wolny kraj.

  • 105. Data: 2012-01-01 18:56:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.12.2011 16:10, Icek pisze:

    > skutecznie to spowoduje że z pod mostu trafi do mieszkania ? Wątpię

    Jeśli próbuje wejść na siłę (choćby w celu wyrzucenia) to rok odsiadki
    za to mu grozi. I sąd nie będzie się pytał, czy jest właścicielem.

    Nie był lokatorem.

  • 106. Data: 2012-01-01 18:58:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.12.2011 16:13, Icek pisze:

    > Lokator będzie ścigany za prąd, gaz, elektryczność i czynsz ?

    Masz jakiś inny prąd niż elektryczny? Wow.

    ATSD to umowy na media jak najbardziej mogą podpisywać lokatorzy.

    Wręcz powinni.

    A czynsz to poniekąd opłata za konserwację nieruchomości pobierana przez
    administrację.

  • 107. Data: 2012-01-01 19:01:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.12.2011 10:07, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > Przy zmianie zamków otworzy się drzwi, a więc można zostać oskarżonym o
    > wejście do lokalu pod nieobecność lokatora, natomiast krata jedynie
    > uniemożliwia wejście lokatorowi.

    Wg. niektórych interpretacji będzie to (uniemożliwienie lokatorowi
    wejścia do lokalu) bezprawne pozbawienie wolności.

    Po drugie... Jak można założyć to można i zdjąć.

    Po trzecie - spółdzielnie i inne administracje raczej negatywnie patrzą
    na dziurawienie ścian budynku i samowolne instalowanie jakichś
    dodatkowych przegród.

    Po czwarte - wściekną się przepisy przeciwpożarowe.

  • 108. Data: 2012-01-01 19:09:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.01.2012 19:50, XL pisze:

> [...]
    > pełne okresy płatności, wynajmujący może najem wypowiedzieć bez zachowania

    A teraz przeczytaj to jeszcze raz.

    Jeśli słowa "może wypowiedzieć" są dla ciebie niejasne - poproś kogoś
    starszego o wytłumaczenie. W każdym razie nie oznacza to "lokator zrywa".

  • 109. Data: 2012-01-01 19:10:42
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 1 Jan 2012 19:50:44 +0100, XL napisał(a):

> [...]
    > pełne okresy płatności, wynajmujący może najem wypowiedzieć bez zachowania

    ...oraz:
    http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/uch
    wala;sn;izba;cywilna,ic,iii,czp,92,06,7291,orzeczeni
    e.html
    --
    XL

  • 110. Data: 2012-01-01 19:19:01
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 01 Jan 2012 20:09:23 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > A teraz przeczytaj to jeszcze raz.
    >
    > Jeśli słowa "może wypowiedzieć" są dla ciebie niejasne - poproś kogoś
    > starszego o wytłumaczenie. W każdym razie nie oznacza to "lokator zrywa".

    W praktyce oznacza to samo - wypowiedzenie umowy przez wynajmujacego jest
    skutkiem jej niedotrzymania przez najemcę.
    Cytat był jedynie po to, abyś mógł sobie tę część DOPOWIEDZIEĆ, ale jak
    widać trza kawę na ławę.
    --
    XL