  • 1. Data: 2003-08-28 16:11:15
    Temat: Kasacja wyroku rozwodowego
    Od: "S" <s...@W...onet.pl>

    Czy można przeprowadzić kasację wyroku rozwodowego dwa miesiące po wyroku
    prawomocnym?

  • 2. Data: 2003-08-29 11:10:39
    Temat: Re: Kasacja wyroku rozwodowego
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    Art. 393 (2) § 1. Kasacja powinna być sporządzona przez pełnomocnika
    będącego adwokatem lub radcą prawnym.
    .
    Art. 393 (4) § 1. Kasację wnosi się do sądu, który wydał zaskarżony wyrok
    lub postanowienie, w terminie miesięcznym od dnia doręczenia orzeczenia
    stronie skarżącej.
    -R.

  • 3. Data: 2003-08-30 15:29:09
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Czy można przeprowadzić kasację wyroku rozwodowego dwa
    miesiące po wyroku
    > prawomocnym?

    A czy ten wyrok prawomocny to wyrok Sądu I instancji czy drugiej?
    (Innymi słowy: czy była w sprawie apelacja, czy wyrok uprawomocnił śię
    w pierwszej instancji?)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-09-04 15:36:43
    Od: "S" <s...@W...onet.pl>

    > miesiące po wyroku
    > >

    > A czy ten wyrok prawomocny to wyrok Sądu I instancji czy drugiej?
    > (Innymi słowy: czy była w sprawie apelacja, czy wyrok uprawomocnił śię
    > w pierwszej instancji?)

    Wyrok był w sądzie I-ej instancji.
    S.

  • 5. Data: 2003-09-05 20:58:53
    Od: Dredd<...@...pl>

    No to nie widzę szans. Myślałem jeszcze o Rzeczniku Praw
    Obywatelskich, choć i jemu chyba ostatnio TK ukrócił możliwość
    wnoszenia kasacji w terminie 6 miesięcy, ale brak wyroku II instancji
    chyba zamyka kwestię.

    Art. 392. kpc: Od wydanego przez sąd d r u g i e j instancji wyroku
    lub postanowienia w przedmiocie odrzucenia pozwu albo umorzenia
    postępowania kończących postępowanie w sprawie przysługuje kasacja
    do Sądu Najwyższego, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej.

    -> http://usenet.pomocprawna.info