  • 11. Data: 2008-06-05 20:52:36
    Temat: Re: Czy mam szansę?
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > czym jeden jest niepełnoletni. W momencie rejestracji dowiedziałem się, że
    > osoba niepełnoletnia nie może być stroną tej umowy bez zgody sądu. Ogólnie
    > taką umowę można sporządzić dopiero po uzyskaniu sądowej zgody. Taką zgodę

    Tzn prawny opiekun tej osoby nie wyraził na to zgody ? Bo jesli wyraził,
    to wystarczy, moze tez jakas zgoda pisemna ... podpisanie się obok czy
    cos takiego. Spytaj sie w rejestracji pojazdow co im trzeba.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 12. Data: 2008-06-05 21:02:51
    Od: "." <...@...c>

    "KsZZysiek" <kszysiek@____tlen.pl> wrote in message

    > Tzn prawny opiekun tej osoby nie wyraził na to zgody ? Bo jesli wyraził,
    > to wystarczy, moze tez jakas zgoda pisemna ... podpisanie się obok czy
    > cos takiego. Spytaj sie w rejestracji pojazdow co im trzeba.

    W rejestracji twierdzą, że tylko sąd. No właśnie się zdziwiłem, że tylko sąd. Ale
    znalazłem w necie, że sąd opiekuńczy musi wydać zgodę na rozporządzanie majątkiem
    dziecka, bo dziecka podpis jest nic nie warty. To podobno zabezpieczenie, żeby
    rodzice nie przepuścili kasy dzieci. Podobno jeśli wartość jest ponad połowę średniej
    krajowej to tak jest.

  • 13. Data: 2008-06-05 21:12:39
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]
    >rodzice nie przepuścili kasy dzieci.

    >Podobno jeśli wartość jest ponad połowę średniej krajowej to tak jest.
    Jeśli tak jest to masz tym samym rozwiązanie problemu, oddaj i kup jeszcze
    raz ale taniej :)

    zbyszek

  • 14. Data: 2008-06-06 00:59:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemek Lipski wrote:

    > A to zgoda opiekunów prawnych nie wystarczy ??

    najwyraźniej nie wystarczy.
    musi przejść przez sąd rodzinny

  • 15. Data: 2008-06-06 08:17:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 czerwiec 2008 21:59
    (autor .
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g29gi6$75u$1@news2.task.gda.pl>):

> [...]
    > opłaciłem rejestrację, podatek pcc-3, a tu mi kobieta w urzędzie mówi, że
    > nie przerejestruje, bo nie mam zgody sądu. Powiedziała, że tylko sądu,
    > żadnego opiekuna itp. Zresztą drugim współwłaścicielem jest ojciec tego
    > niepełnoletniego. Dzwoniłem od razu do ludzi. Oni się dowiedzieli, że
    > najszybciej to mogą załatwić za kilka miesięcy, bo sąd szybciej tego nie
    > wyda. I proponują, że mogę pojeździć do kwietnia 2009, aż będzie
    > pełnoletni i wtedy spiszemy nową umowę :) A jak bym chciał go wcześniej
    > sprzedać? Przecież nikt nie kupi, bo nie zarejestruje.

    A chyba że tak, przepraszam. Zrozumiałem, że szukasz pretekstu. Ale skoro
    baba w urzędzie się stawia, to inna bajka.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com