  • 11. Data: 2006-05-06 10:36:20
    Temat: Re: Czy mam obowiązek zwrotu pieniędzy?
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Maddy napisał(a):

    > Generalnie? A masz jakieś wsparcie - np dane na temat procentowego
    > udziału sprzedaży konsumenckiej w ogólnej ilości zawieranych na aukcjach
    > umów?

    A co to ma za znaczenie?? Przeczytaj ustawe a dowiesz sie ze to nie
    tyczy sie aukcji.

    > Bo że w przypadku sprzedawców mających siedzibę za granicą to owszem,
    > może nie działać, ale w pozostałych wypadkach polskie prawo działa na
    > aukcjach. Zawsze.

    Pewny jestes?? Idz przeczytaj ustawe :) Proponuje zapoznac sie z Art. 16
    ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności
    za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny

    > Sprzedaż na aukcjach internetowych jest sprzedażą na odległość. Warunki
    > sprzedaży na odległość, prawa i obowiązki stron reguluje Ustawa o
    > ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    > wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U nr 22 z 31 marca 2000r).
    > Nie każda sprzedaż na odległość podlega tej ustawie, tylko ta która jest
    > dokonywana przez przedsiębiorcę "który w taki sposób zorganizował swoją
    > działalność".

    Zgadza sie, ale nie dotyczy sprzedazy z licytacji

    > Każda sprzedaż na Allegro dokonana przez przedsiębiorcę który między
    > innymi w taki sposób sprzedaj swoje towary/produkty podlega tej ustawie.
    > Jak kupujesz towar od firmy, która handluje przez Allegro jesteś
    > chroniony ta ustawa i masz 10 dni na zmianę zdania i zwrot nieużywanego
    > towaru z żądaniem zwrotu pieniędzy a sprzedawca nie ma prawa odmówić ani
    > potrącić niczego z kwoty do zwrotu. Koszt przesyłki nie podlega zwrotowi.

    Tylko i wylacznie jesli kupisz przez opjce "kup teraz" w innym wypadku,
    czyli w przypadku licytacji nie ma to zastosowania.

    Podajesz ustawe ktorej nawet nie przeczytales?

    > Nie jestem pewna do końca, ale jak kupujesz do przedsiębiorcy który na
    > Allgro wystawił np. jakiś swój środek trwały i jest to w jego przypadku
    > jednostkowe zdarzenie to te przepisy raczej nie obowiązuję bo nie ma
    > mowy o organizowaniu sobie działalności w taki sposób.

    Jesli przedsiebiorca wystawia jako osoba prywatna to nie ma to
    zastosowania, jesli przedsiebiorca wystawia to jako przedsiebiorca, i
    nie jest prowadzona licytacja to jak najbardziej ma to zastosowanie.

    > Jak kupujesz od osoby fizycznej nie będącej przedsiębiorca, to takiej
    > ochrony także nie ma.

    No i o tym caly czas mowa.

    > Inna sprawa że na Allegro co i rusz spotyka sie sprzedawców, którzy mają
    > powystawiane po kilkadziesiąt sztuk jednorodnego, nowego towaru co
    > sugeruje działalność gospodarczą, a rachunku ani faktury wystawić nie
    > chcą. Ale to juz inna broszka.

    Zgadza sie

    Jacek

  • 12. Data: 2006-05-06 11:18:02
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    castrol wrote:

    > A co to ma za znaczenie?? Przeczytaj ustawe a dowiesz sie ze to nie
    > tyczy sie aukcji.

    Maddy!
    Do tablicy!
    I zgol wąsy.

  • 13. Data: 2006-05-06 18:40:46
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 6 maj o godzinie 11:31, na pl.soc.prawo, Maddy napisał(a):

    > Bo że w przypadku sprzedawców mających siedzibę za granicą to owszem,
    > może nie działać, ale w pozostałych wypadkach polskie prawo działa na
    > aukcjach. Zawsze.

    Po czym to wnosisz?
    Zerknij tutaj:
    Ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za
    szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

    Art. 16. 1. Przepisów o umowach zawieranych na odległość nie stosuje się do
    umów:
    10) sprzedaży z licytacji.

    Jeszcze jakieś pytania?

    --