-
1. Data: 2006-05-05 14:28:45
Temat: do kogo reklamacja ?
Od: "Archeo" <a...@w...pl.WYTNIJ.TO>
Witam
Jeżeli drastycznie (24 godziny) został opóźniony wylot czarterowy na wczasy
wykupione w biurze podróży, gdzie i w jakim terminie składać reklamacje ?
Biuro twierdzi, że to była wina przewoźnika i umywa ręce...
Pozdrawiam
Archeo
-
2. Data: 2006-05-05 14:44:05
Temat: Re: do kogo reklamacja ?
Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>
Użytkownik "Archeo" <a...@w...pl.WYTNIJ.TO> napisał w wiadomości
news:e3fnin$qde$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam
> Jeżeli drastycznie (24 godziny) został opóźniony wylot czarterowy na
> wczasy
> wykupione w biurze podróży, gdzie i w jakim terminie składać reklamacje ?
> Biuro twierdzi, że to była wina przewoźnika i umywa ręce...
IMHO nie ma racji
Art. 474. Dłużnik odpowiedzialny jest jak za własne działanie lub
zaniechanie za działania i zaniechania osób, z których pomocą zobowiązanie
wykonywa, jak również osób, którym wykonanie zobowiązania powierza. Przepis
powyższy stosuje się także w wypadku, gdy zobowiązanie wykonywa
przedstawiciel ustawowy dłużnika.
oczywiscie biuoro moze sie bronic ,ze opoznienie nastapilo w wyniku
okolicznosci , za ktore rowniez przewoznik nie ponosi odpowiedzialnosci np
pogoda
pozdrawiam
Ł
-
3. Data: 2006-05-06 20:19:41
Temat: Re: do kogo reklamacja ?
Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
Archeo napisał(a):
> Witam
> Jeżeli drastycznie (24 godziny) został opóźniony wylot czarterowy na wczasy
> wykupione w biurze podróży, gdzie i w jakim terminie składać reklamacje ?
> Biuro twierdzi, że to była wina przewoźnika i umywa ręce...
> Pozdrawiam
> Archeo
Ich twierdzenie jest oczywiście niesłuszne, ponieważ w świetle ustawy o
usługach turystycznych touroperator nie ma możliwości wyłączenia
odpowiedzialności za zaniechania swoich kontrahentów.
Oczywiście jeżeli, jak napisał Lookasik, przyczyną był stan pogody
uniemożliwiający odlot, wówczas mielibyśmy do czynienia z siłą wyższą,
za którą touroperator odpowiedzialności nie ponosi.
Oczywiście sugestie, że przyczyną była niewłaściwa pogoda można
stosunkowo łatwo obalić, jeśli obiektywne źródła tego nie potwierdzą, a
samoloty innych linii, czy nawet także tej linii w tym samym czasie bez
trudu startowały.
Reklamację składasz w biurze podróży, możesz także na ręce pilota, jeśli
impreza jeszcze się nie zakończyła. Czasem się nie przejmujesz. Jeśli
nawet biuro podróży wpisało Ci do umowy konieczność złożenia reklamacji
w ciągu np. tygodnia czy miesiąca od zakończenia imprezy, zapis ten Cię
nie obowiązuje. Co ważne, powinieneś w ramach reklamacji napisać, czego
sobie w związku z zaistniałą sytuacją życzysz (np. obniżenia ceny
imprezy o określony procent), będzie Ci potrzebne również potwierdzenie
faktu jej złożenia.
Jeśli ją zignorują, to po 30 dniach uznaje się, że przyznali Ci rację.
--
Marta
http://doradcy-prawni.pl
-
4. Data: 2006-05-06 21:13:11
Temat: Re: do kogo reklamacja ?
Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>
Dokończenie
Jeśli natomiast Ci odpowiedzą, powołując się jednak na przyczyny, za
które ustawowo ponoszą względem Ciebie odpowiedzialność, wówczas
będziesz miał ułatwioną sprawę przed sądem.
--
Marta
http://doradcy-prawni.pl