  • 11. Data: 2007-12-08 02:17:40
    Temat: Re: Czy ktoś może mi zakazać opublikowania wysłanej do mnie umow
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.12.2007 Adam Krywko <a...@g...com> napisał/a:
    > Dzięki za pomoc. Próbowałem wyszukać jakieś informacje o
    > "dozwolonych cytatach" ale znalazłem tylko wzmiankę, że
    > wolno mi posłużyć się cytatem w "zakresie uzasadnionym"
    > np. wyjaśnieniem lub analizą krytyczną.

    Tak.

    > To by wystarczyło.
    > Nie znalazłem jednak podstawy prawnej.

    To jest stwierdzenie żywcem wzięte z Ustawy. (Ustawa z dnia 4 lutego 1994
    r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, art. 29. u. 1.)

    > Rozumiem, że mogę sobie opisać sytuację podpierając się
    > kilkoma cytatami z umowy, jednak nie publikując jej w całości.

    Tak.

    > Gdyby firma miała kaprys wystąpić na drogę prawną tekst
    > umowy będzie potwierdzeniem, że nie wyssałem tego z palca.

    Tu chyba robisz pewien odskok od tematu bo sugerujesz, że zamierzasz
    opisać i to barwnie :) Cały trik polega na tym, żeby opisać to tak, aby
    ich nie zniesławić, ale dać też wystarczający kontekst aby zmieścić się w
    zakresie dozwolonego uzytku przewidzianego przez Prawo Autorskie.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2007-12-08 10:55:36
    Od: ioo <b...@i...prv.pl>

    Adam Krywko wrote:

    > Rozumiem, że mogę sobie opisać sytuację podpierając się
    > kilkoma cytatami z umowy, jednak nie publikując jej w całości.

    Na podobnej zasadzie jak opowiadanie znajomemu filmu. Opowiadasz o czym
    bylo, ale samego filmu mu nie kopiujesz (bo to juz by bylo naruszenie p.a.)

    --
    pozdrawiam,
    ioo.

  • 13. Data: 2007-12-08 17:38:45
    Temat: Re: Czy ktoś może mi zakazać opublikowania wysłanej do mnie umowy/oferty?
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    Ustawa o tajemnicy korespondecji - a tak można określić listu który
    otrzymałeś - zabrania
    wchodzenie w jej posiadanie i ujawnienie jedynie osobom trzecim. Ty jako
    adresat wiadomości
    możesz ją ujawnić (zarówno jak i nadawca), bo to jest list wysłany z
    nieprzymuszonej woli drugiej
    strony, nie stanowi tajemnicy państwowej ani nie zawarłes żadnej umowy o
    zachowaniu jego w tajemnicy.

    przynajmniej tak mi się wydaje...:)

    zbyszek