  • 1. Data: 2007-12-07 15:13:12
    Temat: Zostaliśmy oszukani, teraz zbieramy dowody... - nagranie rozmowy telefonicznej
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich. Napiszę krótko. Zostałem oszukany przez pewną firmę
    zajmuącą się serwisem sprzętu elektronicznego. Nie otrzymałem ani naprawionego
    urządzenia, ani zwrotu pieniędzy. Sprawę skierowałem do Rzecznika Praw
    Konsumenta w moim mieście. Nagrałem tez 2 rozmowy telefoncizne z pracownikiem
    firmy, aby mieć dowód, że owa firma "kręci" i traktuje klienta jak zło
    konieczne... Czy mogę bez obaw dołączyć owe nagrania do dokumentów
    przedstawionych Rzecznikowi? Czy nagranie takiej rozmowy jest zgodne z prawem i
    nic mi za to nie grozi? Nagranie ma być dowodem na to, że firma unika wypłacenia
    należności za sprzęt który u nich zaginął...

    Maciej C

  • 2. Data: 2007-12-07 15:31:56
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Maciek C pisze:

> [...]
    > naprawionego urządzenia, ani zwrotu pieniędzy. Sprawę skierowałem do
    > Rzecznika Praw Konsumenta w moim mieście. Nagrałem tez 2 rozmowy

    Zgłosiłbym to do prokuratury a nie rzecznika.
    Jest to ewidentne przestępstwo, o ile jest tak jak piszesz.

    > telefoncizne z pracownikiem firmy, aby mieć dowód, że owa firma "kręci"
    > i traktuje klienta jak zło konieczne... Czy mogę bez obaw dołączyć owe
    > nagrania do dokumentów przedstawionych Rzecznikowi?

    Rzecznikowi tak - a co on z tego zrobi, to bóg raczy wiedzieć ;)

    Przed sądem to mogłoby być dowodem, pod warunkiem, że sąd taki
    dowód by dopuścił.

    > rozmowy jest zgodne z prawem i nic mi za to nie grozi?

    Swoje rozmowy możesz nagrywać do woli ...

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 3. Data: 2007-12-08 17:40:45
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Swoje rozmowy możesz nagrywać do woli ...

    i publikować do woli, jeśli nie zawieraja tajemnicy państwowej...