  • 51. Data: 2008-01-13 13:24:22
    Temat: Re: Czy klient moze zarządać wylaczenia monitoringu w sklepie?
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> writes:

    > Takich sytuacji masz wiele. Dzwonisz na infolinię banku i jesteś
    > informowany, że rozmowa będzie nagrywana, a jeśli sobie nie życzysz to
    > powinieneś przerwać połączenie. I co możesz zrobić? Nic. Skoro dzwonisz,
    > to pewnie w jakieś sprawie. Jeśli się rozłączysz, to sprawy nie załatwisz,
    > a jak się połączysz ponownie, to usłyszysz tę informację ponownie. I jaki
    > masz wybór? Poza pójściem osobiście do banku, gdzie zapewne jest
    > monitoring :-)

    Po za tym nalepki z "ostrzeżeniem o monitoringu" mogą ułatwić w wielu
    przypadkach policji znalezienie miejsc gdzie "coś się mogło nagrać" :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    U wielu ludzi spokój jest odrętwieniem, wzruszenie wściekłością.

  • 52. Data: 2008-01-13 13:32:51
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mis Puchatek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    > Ale to akurat bulka z maslem, ochronka mnie chce wylegitymowac, prosze o
    > pokazanie licencji ochroniarza, nie pokazuje, prosze o wezwanie
    > przelozonego. I jego prosze o licencje. Jesli upewniam sie, ze mam do
    > czynienia z ochronka licencjonowana to dalej moge albo odmowic (i narazic
    > si ena wykroczenei - tyle, ze oni musza wezwac policje) albo okazac.

    Tyle, ze wtedy nie beda mieli obowiazku cie wpuscic, a jak zaczniesz sie
    awanturowac albo probowac wejsc na sile, to uzyja srodkow przymusu
    bezposredniego i wywala cie poza teren sklepu albo wezwa policje aby ta cie
    wywalila i przy okazji wlepila mandat za zaklocanie porzadku w miejscu
    publicznym. Tak czy siak, Ty ucierpisz bardziej niz ochroniarz (o ile nie
    fizycznie to moralnie) i to zgodnie z prawem.

  • 53. Data: 2008-01-13 13:35:16
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Mis Puchatek pisze:

    > To iuch problem.

    > JAk przyjedzie policja. I jako pierwszy wyjde. Zadzwonie do adwokata i
    > zastanowimy sie jaka sprawe ci wytoczyc ;)

    o widze ze ktos tu z hameryki przyjechal i kozaczy;)

    > No i dostane kase od ubezpieczyciela.

    tiaaa jasne bedziesz widzial to odszkodowanie jak swinia niebo,
    zwlaszcza ze osoby z obslugi zeznaja ze to na Twoj wniosek zostal
    monitoring wylaczony. wtedy to ubezpieczyciel moze wystapic do
    prokuratury z w nioskiem o podejrzenie przestepstwa - proba wyludzenia
    odszkodowania ;)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 54. Data: 2008-01-13 13:41:45
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Heming napisał:

    > Tyle, ze wtedy nie beda mieli obowiazku cie wpuscic,

    Dlatego wezwe patrol, zeby bylo wiadomo co kto moze. :) Znaczy jak
    ochronka nie pokaze mi licencji i nie bedzi echciala wpuscic. Bo jak
    pokaze licencje to ja juz wiem, ze to moj swiadomy wybór.

> [...]
    > wywalila i przy okazji wlepila mandat za zaklocanie porzadku w miejscu

    Ja spokojny czlowiek jestem, nie bede probowal sie wedrzec sila.

    > Tak czy siak, Ty ucierpisz bardziej niz ochroniarz (o ile nie
    > fizycznie to moralnie) i to zgodnie z prawem.

    No to juz zalezy, prawo nie zawsze stoi po strocnie ochrony. I bardzo
    dobrze :)

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 55. Data: 2008-01-13 13:43:30
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik SlawcioD napisał:

    > o widze ze ktos tu z hameryki przyjechal i kozaczy;)

    eeee tam kozaczy, po prstu mam swoje prawa i nie zawaham sie ich uzyc ;)

    > tiaaa jasne bedziesz widzial to odszkodowanie jak swinia niebo,
    > zwlaszcza ze osoby z obslugi zeznaja ze to na Twoj wniosek zostal
    > monitoring wylaczony.

    a co ma wlaczony monitoring do tego ze mam polise, na ktorej nei ma nic
    o tym,z e mam parkowac tylko tam gdzi ejest aktywny monitoring?

    > wtedy to ubezpieczyciel moze wystapic do
    > prokuratury z w nioskiem o podejrzenie przestepstwa - proba wyludzenia
    > odszkodowania ;)

    a sad rozpatrzy sprawe i uzna, ze nie mialo miejsca. Wiec dostane
    odszkodowania a do tego drugie odszkodowanie za pomowienie - bo wytocze
    proces ;))))

    Mis Puchaty

  • 56. Data: 2008-01-13 13:50:44
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 13 Jan 2008 14:43:30 +0100, Mis Puchatek napisał(a)
    w:<news:fmd4hq$8ha$2@news.onet.pl>:

    > eeee tam kozaczy, po prstu mam swoje prawa i nie zawaham sie ich uzyc ;)

    Uważaj, żebyś się nie pokaleczył!

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 57. Data: 2008-01-13 13:59:39
    Temat: Re: Czy klient moze zarz?dać wylaczenia monitoringu w sklepie?
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > To zalezy od tego czy uznamy, ze wchodzenia w masce/kominiarce stwarza
    > "zagrożenia dóbr powierzonych ochronie"? Imho nie, wiec ochroniarz musi
    > cie wpuscic,

    Byzydura. Właściciel sklepu nie pozwoli i dupa.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 58. Data: 2008-01-13 14:04:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Paweł Staszewski pisze:

    > Monitoring jest po to wlasnie zeby nikt nic nie kradl a jak ukradnie
    > zeby bylo wiadomo kto.

    Aha. Tylko jak przychodzi co do czego, to potem okazuje się, że
    monitoring akurat "przypadkiem" był remontowany ;)

    > A jak sobie wyobrazasz sytuacje np.
    > Mam salon z monitoringiem.
    > 1. Ty sobie do niego wchodzisz.
    > 2. Kazesz mi wylaczyc monitoring.
    > 3. Ja wylacam monitoring
    > 4. ktos inny kradnie w tym momecie cos ze sklepu.
    > 5. zatrzymuje was wszystkich w sklepie wraz z Toba jako glownego
    > podejrzanego.

    I idziesz siedzieć za bezprawne pozbawienie wolności.

    > Powiedz mi co ogranicza ta kamera ? przeszkadza Ci w chodzeniu ?
    > Przytlacza Cie ?
    > Czujesz sie osaczony ?
    >
    > Ok a czy jak idziesz chodnikiem to kazesz wszystkim przechodzacym obok
    > nie patrzec na siebie ?
    >
    > No bez przesady.

    ROTFL

    Nie załapałeś intencji Misia ;)

    To wątek-prowokacja będący najwyraźniej reakcją na moją uwagę, że skoro
    właściciel sklepu zakazuje fotografowania jego sklepu, to ja jemu
    zakazuję nagrywania mnie kamerą ;)

  • 59. Data: 2008-01-13 14:04:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mis Puchatek pisze:
    > Dobra, zmieńmy pytanie:
    >
    > Jaka jest podstawa prawna, umożliwiająca montaż monitoringu takich
    > rzeczy jak kamery i mikrofony w np. sklepie?

    Taka sama, jaka w przypadku fotografowania co tylko wpadnie w obiektyw -
    co nie jest zabronione (USTAWĄ!) jest dozwolone.

  • 60. Data: 2008-01-13 14:08:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mis Puchatek pisze:

    > A coz kamerami w przebieralniach? Podsobno był z tego dym - jak było to
    > umotywowane?

    W przebieralniach to IMHO zadziała Art.267 par.2 KK.

    Ale wszystko co jest na widoku publicznym można i rejestrować.