  • 11. Data: 2010-06-11 18:19:26
    Temat: Re: Czy kasowanie wpisow na forum jest przestepstwem przeciw Konstytucji?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    adam wrote:
    > Czy ktos rozsadny moze tu odpowiedziec?

    dostałeś trzy rozsądne odpowiedzi.
    Załóż własne forum. Nikt nie ma prawa ci go cenzurować.

  • 12. Data: 2010-06-11 18:20:46
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    No i czy forum Agory jest forum prywatnym? Bo jesli tak, to rzeczywiscie moze
    kasowac wpisy. Ale regulamin tego forum jest taki:
    http://forum.gazeta.pl/forum/0,62605,7966716.html

  • 13. Data: 2010-06-11 18:28:58
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    adam napisal:
    > Czy ktos rozsadny moze tu odpowiedziec?

    Hm, zaczynasz obrażać ludzi. Kiepsko ci rokuję.

    > Pytanie bylo jednoznacznie postawione: czy TO forum, o adresie ponizej, ma
    > obowiazek przestrzegac art.54 Konstytucji:
    > http://forum.gazeta.pl/forum/f,934,Aukcje_internetow
    e.html
    > Jesli nie, to ktore fora maja taki obowiazek, jesli takie sa? Ktore media maja
    > taki obowiazek?

    Nie. Nie ma. Żadne nie ma. Adresatem tego artykułu są organa państwowe,
    które nie mają prawa zabraniać nikomu wyrażania własnej opinii i nie mają
    prawa wprowadzania cenzury prewencyjnej. Teraz już zrozumiałeś, czy dalej
    będziesz bił pianę?

    --
    Jacek

  • 14. Data: 2010-06-11 18:29:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 11 Jun 2010 19:35:52 +0200, adam napisał(a):

    > Moglbys to bardziej uzasadnic? Nie jestem prawnikiem.

    Po prostu pisz. My jesteśmy.

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl

  • 15. Data: 2010-06-11 18:30:44
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    adam napisal:
    > Ja nie kaze nikomu zakladania forum po to zebym mogl zamiescic w nim informacje.
    > Takie forum juz jest i moje wpisy sa w nim kasowane. Czy to nie jest
    > uniemozliwianie mi przekazania informacji?

    Nie. Nie zakneblowano cię. Możesz wykupić płatne ogłoszenie.
    Nikt nie ma obowiązku dostarczania ci tuby za darmo.
    Sądziłeś, że głoszenie własnych poglądów jest lekkie,
    łatwe, przyjemne i DARMOWE?

    --
    Jacek

  • 16. Data: 2010-06-11 18:31:34
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    adam napisal:
    > No i czy forum Agory jest forum prywatnym?

    Oczywiście. Czy literki S.A. w nazwie spółki Agora coś ci mówią?

    --
    Jacek

  • 17. Data: 2010-06-11 18:38:03
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Johnson <j...@n...pl> pisze:

    > Konstytucji to muszą przestrzegać organy państwa a nie administratorzy.
    > Moje forum to sobie mogę kasować co chcę, chyba że umówiłem się z kimś
    > (użytkownikiem) że będę kasował pod określonymi warunkami.

    W typowych sytuacjach:
    + administrator ma przestrzegać *opublikowanego* regulaminu
    + użytkownik może skarżyć niezgodność regulaminu z prawem lub
    "nadmierną" swobodę interpretacji regulaminu przez admina
    + sądy są oczywistym miejscem do "ustalenia" czegoś co nie jest objęte
    regulaminem w przypadku "odmienności interpretacji"

    To że admin ma (i powinien w sporej części przypadków mieć) całkiem
    sporą dowolność "cenzurowania" nie oznacza że może robić co mu się
    żywnie podoba (w większości takich serwisów). A każdego admina który
    "kasuje bez śladu że coś było/jest kasowane" chętnie bym ciągał po
    sądach osobiście.

    A jak się to komuś nie podoba to na usenecie "jednego admina nie ma" :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Gdy jedna owca beczy, cała owczarnia chce pić.

  • 18. Data: 2010-06-11 18:58:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > Nie. Nie zakneblowano cię. Możesz wykupić płatne ogłoszenie.
    > Nikt nie ma obowiązku dostarczania ci tuby za darmo.
    > Sądziłeś, że głoszenie własnych poglądów jest lekkie,
    > łatwe, przyjemne i DARMOWE?

    ciężką kasę za internet płaci.

  • 19. Data: 2010-06-11 19:03:48
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Jacek_P <L...@c...edu.pl> pisze:

> [...]
    > prawa wprowadzania cenzury prewencyjnej. Teraz już zrozumiałeś, czy dalej

    A skąd masz *PEWNOŚĆ* swojej interpretacji?
    ("Adresatem tego artykułu są organa państwowe")

    Nie twierdzę że jest całkiem prawdopodobne że TK wyinterpretuje to w
    podobnym duchu ale *aż całkowitej pewności* nie mam że
    a) TK nie może uznać forum GW za "środki społecznego przekazu"
    b) uznać kasowanie postów na forach GW za cenzurę
    (szczególnie "bez *rzeczywistej* instancji odwoławczej")
    *Powtarzam*: nie sądzę by tak zrobił ale nie mogę tego wykluczyć

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Dobre rzeczy muszą drogo kosztować.

  • 20. Data: 2010-06-11 19:30:53
    Od: "ML" <o...@g...pl>

    adam <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy usuwanie przez administratorow wpisow dokonywanych przez uzytkownikow na
    > forum internetowym jest zlamaniem art.54 Konstytucji RP, ktory mowi:
    > "1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i
    > rozpowszechniania informacji.

    Ja bym tu poszedł dalej. W konstytucji jest napisane:
    Art. 65.
    1. Każdemu zapewnia się wolność wyboru i wykonywania zawodu oraz wyboru
    miejsca pracy. Wyjątki określa ustawa.

    Czy to znaczy, że jeśli postanowię zostać prezesem w jakiejś firmie, a jako
    miejsce pracy wybiorę mój dom, to muszą mnie zatrudnić na takich warunkach?