  • Data: 2006-11-20 06:43:22
    Temat: Czy jest takie prawo... [dot. gruntu]?
    Od: tarcamion <tarcamion@g_a_z_e_t_a.pl_> szukaj wiadomości tego autora

    Jest sobie pole uprawne należące do mnie. Przed 20 paru laty lub więcej,
    a więc za czasów PGRów, kiedy to jeszcze nikt nie przejmował się
    własnością prywatną wspomaniane wcześniej Państwowe Gospodarstwo Rolne
    zrobiło sobie polną drogę po moim polu bez mojej zgody, żeby im było
    bliżej/lepiej(?) dojeżdżać. W tym celu nawieźli gruzu i piachu żeby ją
    utwardzić. Ponieważ chcę zlikwidować tę drogę i połączyć pola po obu
    stronach w jedną działkę budowlaną spytałem o drogę zaprzyjaźnionego
    inspektora nadzoru budowlanego. Ten powiedział, że zgodnie z prawem,
    jeśli droga jest używana od iluś tam lat publicznie, tzn. wiele osób jej
    używa jako skrótu, to nie mogę jej zlikwidować.
    Czy faktycznie jest takie prawo? Czy taką drogę moę zlikwidować?

    Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.