  • 51. Data: 2021-12-15 17:36:03
    Temat: Re: Czy ambasadorem w państwie Watykan POWINIEN być nie katolik? :-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Dec 2021 17:07:17 +0100, Kviat wrote:
    > Tylko w twojej głowie.

    > To może zacznijmy podpisywać konkordaty z każdym stowarzyszeniem?

    Z kazdym religijnym? Moze powinnismy.

    > To przecież niemożliwe żeby sobie bez konkordatów radziły z prawami do
    > lokali w których urzędują, z prawami do decydowania w sprawach
    > stowarzyszenia...

    Czyli co - koscioly maja sobie dzialki normalnie kupic na wolnym
    rynku? Wierni sie zlozyc?
    Czy wladza ma jednak zaplanowac miejsce pod kosciol, tak jak np pod
    sklep, szkole, czy przedszkole?

    J.

  • 52. Data: 2021-12-15 18:10:25
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 15.12.2021 o 17:32, J.F pisze:

    > Chcesz jednak zasugerowac, ze to cos zlego.

    Nie muszę nic sugerować.

    > Na razie jeszcze nie ma przymusu chodzenia.

    No faktycznie, przecież nikt pistoletu do głowy nie przystawia.

    https://www.radiozet.pl/Co-gdzie-kiedy-jak/Czy-relig
    ia-wlicza-sie-do-sredniej-ocen-2021-Sprawdzamy

    "Tematem tym szczególnie zainteresowane są osoby, które starają się o
    czerwony pasek bądź takie, które mogą mieć problem ze zdaniem do
    następnej klasy. Jak wyjaśnia Ministerstwo Edukacji Narodowej, religia
    wlicza się do średniej 2021, zarówno w szkole podstawowej, liceum, jak i
    technikum. Oznacza to, że ocena z tego przedmiotu znajdzie się na
    świadectwie szkolnym."

    > No, podatki placisz, nauczyciela np historii utrzymujesz,
    > nauczyciela religii tez

    To po co mam przepłacać na klechę, skoro nie ma różnicy?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 53. Data: 2021-12-15 18:15:10
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 15.12.2021 o 17:36, J.F pisze:

    > Z kazdym religijnym? Moze powinnismy.

    A niby dlaczego tylko z każdym religijnym?

    > Czyli co - koscioly maja sobie dzialki normalnie kupic na wolnym
    > rynku? Wierni sie zlozyc?

    I co cię tak dziwi?

    > Czy wladza ma jednak zaplanowac miejsce pod kosciol, tak jak np pod
    > sklep, szkole, czy przedszkole?

    A czy władza planuje miejsca zbierania znaczków dla stowarzyszeń od
    zbierania znaczków?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 54. Data: 2021-12-15 18:36:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 07:50, J.F. pisze:

    > Rodzic pracuje do 16-tej np, odbiera dziecko, robi obiad ... ja bym nie
    > mial serca wozic na religie o 18-tej :-)

    Mój tam po przedszkolu jest prowadzany na zajęcia i dajemy radę. Jak
    ktoś nie daje, to może aż tak mu na tej religii nie zależy. Tym bardziej
    że w niedziele też nie daje rady do kościoła:P

    > Albo starsze dzieci i same jezdza.

    Dokładnie.

    --
    Shrek

  • 55. Data: 2021-12-15 18:37:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 08:05, J.F. pisze:

    > Ale wysylanie z Hiszpanii czy Polski do Watykanu ateistki ... jest to
    > jakis symbol.

    Dokładnie.

    > Tak czy inaczej - mamy przyklad, jak KK przegrywa w swoich matecznikach
    > - Irlandia, Hiszpania, Polska ... i kto jest temu winien?

    Wszyscy tylko nie kk:P

    --
    Shrek

  • 56. Data: 2021-12-15 23:55:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 15:12, J.F pisze:
    > No ale nam doszedl Syn Boży, Duch Swiety i Maryja Niepokalana.
    > I teraz jeszcze problem, ze Bóg sie zabronil uwieczniac na obrazach i
    > rzezbach, ale syn ma widac dyspense ..

    Z tym jednym bogiem i czcią Jezusa, Ducha Świętego i Maryi, to sprawa
    jest bardziej skomplikowana. Muzułmanie czczą Mahometa, który - o ile
    się nie mylę - jest naszym Janem Chrzcicielem. Nie znam na tyle Koranu,
    by mieć pewność co do tego, co oni tam dokładnie czczą. Natomiast nie
    wiem, czy tak drobne (w obliczu wielkości samego Boga) szczegóły są
    warte wzajemnych animozji.

    --
    Robert Tomasik

  • 57. Data: 2021-12-16 08:56:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Dec 2021 23:55:46 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Natomiast nie
    > wiem, czy tak drobne (w obliczu wielkości samego Boga) szczegóły są
    > warte wzajemnych animozji.

    Jakoś to nie przeszkodziło religiantom jedynego boga radośnie się
    wyrzynać w jego imię przez ostatnie 2 tysiące lat.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 58. Data: 2021-12-16 11:43:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jakoś to nie przeszkodziło religiantom jedynego boga radośnie się
    > wyrzynać w jego imię przez ostatnie 2 tysiące lat.

    Casus belli dobre, jak każde inne. O bogów wojny toczono pewnie więcej,
    niż 2 tysiące lat.

    --
    Robert Tomasik

  • 59. Data: 2021-12-16 12:01:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Dec 2021 18:36:08 +0100, Shrek wrote:

    > Mój tam po przedszkolu jest prowadzany na zajęcia i dajemy radę. Jak

    Twoja zona nie pracuje, bo dostala duzo pieniedzy ? :-)

    >ktoś nie daje, to może aż tak mu na tej religii nie zależy.

    No ale wlasnie o to chodzi, ze on nie chce, aby mu utrudniac :-)

    > Tym bardziej
    > że w niedziele też nie daje rady do kościoła:P

    > Dokładnie.

    A tu u nas indokrynacja od malego, bo potem I komunia itp :-)

    J.

  • 60. Data: 2021-12-16 12:20:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Dec 2021 18:15:10 +0100, Kviat wrote:

    > A niby dlaczego tylko z każdym religijnym?

    Bo religijne sie mieszcza w ramach swobody wyznawania religii.

    Choc w sumie ... czemu ma nie byc swobody nauki francuskiego,
    grania w kosza, picia wodki - wiec odpowiedni przybytek powinien byc
    przy osiedlu :-)

    > I co cię tak dziwi?

    Wlasciciwie nie, tylko zastanawiam sie, jak sie to skonczy,
    szczegolnie przy naszej patodeweloperce.

    -ludzie nie beda mieli kosciolow w poblizu, co pewnie cie ucieszy :-)
    -KK bedzie sypal groszem, zeby wykupic odpowiednie dzialki po rynkowej
    cenie?
    -powstana osiedla katolickie, z kosciolem?
    -deweloper zrobi osiedlową swietlice, ktorą pare razy w tygodniu
    zajmie ksiadz na msze?
    -banki wyprą koscioly ... no nie, banki juz niechetne oddzialom,
    ale bywalo we wrocku tak, ze banki kazda klitke adaptowaly na
    oddzial, a mieszkancy zostawali np bez sklepu.
    -radni zadecyduja o przerobieniu parkingu, boiska czy parku na
    kosciol?

    > A czy władza planuje miejsca zbierania znaczków dla stowarzyszeń od
    > zbierania znaczków?

    Nie, bo tego malo. A katolikow w kraju duzo.
    Ale czasem planuje - np tu wstawimy budynki uslugowe, wynajmnie kto
    wynajmie. Np bank, bank i bank :-)

    J.