    From: "P.S" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Czy ZUS to Przymus ? .
    Date: Mon, 16 Jul 2007 18:51:09 +0100

    Witam.
    Jestem przeciwny przymusowym ubezpieczeniom społecznym w obecnym kształcie
    , formie i wielkości ,
    w związku z tym poszukuję odpowiedzi na pytanie :
    jakim prawem , pod przymusem i groźbą zabiera się tak duże pieniądze z
    wynagrodzeń na
    ubezpieczenia społeczne ?

    Czytałem w internecie ustawę z dnia 13 października 1998 r. o systemie
    ubezpieczeń społecznych , ale nieznalazłem tam informacji kto dlaczego i na
    jakich warunkach nakłada , przykładowo , na mnie
    przymus podlegania obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym .
    Czytałem także Konstytucję RP , i tam również nieznalazłem interesujacych
    mnie , i nie tylko mnie , informacji .

    Link do ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń
    społecznych http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0887.htm

    W załączonych poniżej fragmentach ustawy wyczytałem tylko że , ustawa
    określa kto podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym ,
    ale w całej ustawie nie znalazłem informacji kto kiedy dlaczego i na
    jakich warunkach nakłada , przykładowo , na mnie
    przymus podlegania obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym = w istotny
    sposób ogranicza moją wolność człowieka i obywatela .

    Bardzo proszę o opinie na ten temat .
    Pozdrawiam,
    Piotrek.

    Dziennik Ustaw z 1998 r. Nr 137 poz. 887

    USTAWA

    z dnia 13 października 1998 r.

    o systemie ubezpieczeń społecznych.

    (Dz. U. z dnia 10 listopada 1998 r.)

    Rozdział 2

    Zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym

    Art. 6. 1. Obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym podlegają, z
    zastrzeżeniem ust. 3 oraz art. 8 i 9, osoby fizyczne, które na obszarze
    Rzeczypospolitej Polskiej są:
    1) pracownikami, z wyłączeniem prokuratorów,
    2) osobami wykonującymi pracę nakładczą,
    3) członkami rolniczych spółdzielni produkcyjnych i spółdzielni kółek
    rolniczych, zwanymi dalej "członkami spółdzielni",
    4) osobami wykonującymi pracę na podstawie umowy agencyjnej lub umowy
    zlecenia, jeżeli zostały zawarte z jednym zleceniodawcą na czas dłuższy niż
    14 dni, a okres przerwy między nimi wynosi mniej niż 60 dni, zwanymi dalej
    "zleceniobiorcami", oraz osobami z nimi współpracującymi, z zastrzeżeniem
    ust. 4,
    5) osobami prowadzącymi pozarolniczą działalność oraz osobami z nimi
    współpracującymi, ----------------------------