  • 1. Data: 2007-07-18 16:36:27
    Temat: Podwojna umowa o wskazanie adresu nieruchomosci - problem
    Od: a...@g...pl

    Witam serdecznie, opis problemu:

    Podpisalem umowe o wskazanie adresu z POSREDNIKIEM NIERUCHOMOSCI A w
    ktorej jest zobowiazanie do zaplaty 3% prowizji od ceny sprzedazy
    DZIALKI NR 1, a w przypadku zakupu u innego posrednika tej samej
    dzialki kary umownej 6% wartosci kupionej nieruchomosci NR 1. Na drugi
    dzien poszedlem do innej agencji i myslac ze rozmawiamy o innej
    dzialce podpisalem wskazanie adresu do tej samej nieruchomosci-dzialki
    nr 1, ten sam numer i polozenie (inna cena, 4tys zl roznicy).

    Slowem nastapilo nieporozumienie w drugiej agencji w wyniku ktorej
    podpisalem druga umowe o wskazaniu na ten sam adres. Pomylke
    zauwazylem dopiero na dzialce, wrocilem do agencji i tam poprosilem o
    anulowanie umowy gdyz popelnilem/popelniono blad.

    W wyniku powyzszego mam 2 umowy ktore zoobowiazuja mnie do zaplacenia
    prowizji dla agencji w ktorej kupie dzialke + 6% kary umownej dla
    drugiej agencji w ktorej nie kupie dzialki - jak z tego wybrnac?

    Chce kupic dzialke w AGENCJI A tam gdzie pierwszy raz podpisalem
    wskazanie adresu, zgodnie z pierwsza umowa, ale wiaze mnie umowa
    pomylkowa z AGENCJA B

    Nie mam pewnosci ze wlasciciel agencji nr 2 anuluje umowe - obiecuje
    ze tak
    Jakie sa i powinny byc moje kroki, jakie opcje

    z gory dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2007-07-18 17:07:32
    Od: "Deni" <d...@w...pl>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    > Witam serdecznie, opis problemu:
    <ciach>

    A co to jest "umowa o wskazanie adresu"?
    A co, oprocz tej prowizji, jest tam napisane?

    No i w jaki sposob druga agencja wskazala Ci adres skoro dopiero na miejscu
    sie zorientowales, ze to ta sama nieruchomosc?

    Jesli masz podpisany adres i masz na to dokument z pierwszej agencji, z data
    to pojdz do drugiej pokaz im go i powiedz, ze wprowadzili Cie w blad i
    chcesz na pismie rozwiazania tej "umowy o wskazanie adresu" i oswiadczenia,
    ze nie beda dochodzic swojego wynagrodzenia.

    Pozdrawiam
    Deni

  • 3. Data: 2007-07-18 23:46:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Do obydwu agencji wyślij pismo wzywające ich do ustalenia między sobą,
    która z nich była uprawiona do reprezentowania właściciela tej działki i
    uzgodnienia jak się podzielą prowizją. Umowę podpisz z właścicielem
    działki, a te 3% prowizji w ostateczności wpłacić w depozyt sądowy
    argumentując, ze jest dwóch wierzycieli do prowizji, a nie wiadomo
    ostatecznie, który ma do niej prawo.

  • 4. Data: 2007-07-19 05:25:42
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

> [...]
    > działki, a te 3% prowizji w ostateczności wpłacić w depozyt sądowy
    > argumentując, ze jest dwóch wierzycieli do prowizji, a nie wiadomo

    Dlaczego uważasz, że na rzecz sprzedajacego może działać tylko jeden
    pośrednik? To dość częste, że sprzedający zleca pozyskanie nabywcy różnym
    agencjom a prowizję inkasuje ta, która doprowadzi do sprzedaży. Tylko
    niektóre oferty są w danej agencji "na wyłączność" (czyli nie mogą pojawić
    się w innych) i zwykle jest to wyraźnie zaznaczane w ofertach więc chyba
    stanowi wyjątek od normy.