  • 11. Data: 2005-06-14 22:46:59
    Temat: Re: Czy POMROCZNĄ można jeszcze bardziej UPOMROCZNIĆ ?
    Od: "Matti" <m...@p...onet.pl>

    No to Ci wyjaśnię. W jakiejś polskiej mieścinie szef tamtejszego bractwa
    kurkowego wpadł na pomysł by sporządzić tarczę z portretu Jana Pawła II.

    Oczywiście wiadomo... mieścina, zadupie, ploty - krótko mówiąc - rozeszło się.
    I teraz chcą gościa zaszczuć.

    Osobiście mam tarczę z portretem mojej teściowej. I być może tylko dzięki temu
    teściowa żyje do dzisiaj, ja nie siedzę w kiciu, a tylko w tarczy jakoś tak
    dziurka się od czasu do czasu robi...

  • 12. Data: 2005-06-14 23:05:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:d8nmkn$9kd$4@inews.gazeta.pl...

    > eee. myślałem, że nie jesteś aż na tyle leniwy, żeby wklepać
    www.gazeta.pl.
    > samo się w oczy rzuca. :)

    Wiesz, to kwestia poszanowania rozmówców.

    > ale masz
    24.html

    Wystarczy sprawdzić, czy faktycznie mili taki zwyczaj. Zgodnie z prawem
    kanonicznym zwyczaj trwający ponad 100 lat jest prawem. Osoby wierzące,
    dla których Papież jest symbolem i których takie zachowanie mogło by
    ewentualnie obrazić powinny moim zdaniem sankcjonować prawo kanoniczne.
    Pytanie, czy tradycja ta trwa od ponad 100 lat? Bo nie wiemy ile działo
    to stowarzyszenie, zanim je reaktywowano. Ale bractwa kurkowe, to dość
    stara tradycja i nie jest wykluczone, że można będzie uznać taki zwyczaj
    za prawo.

    A sam pomyśl akurat uważam za mało rozsądny. Papież był raczej
    przeciwnikiem wojen i broni. Nie wiem, czy najszczęśliwszym sposobem
    uczczenia jego osoby jest umieszczenie go na tarczy strzeleckiej.

  • 13. Data: 2005-06-15 08:01:29
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Dla tysiecy osob wizerunek Jana Pawla II jest przedmiotem kultu.

    a to juz niestety problem tych ludzi nie bractwa kurkowego, czy policji

    to ze ktos ma wybujale uczucia religijne to nie wina otoczenia, we
    wzystkim nalezy umiar zachowac

  • 14. Data: 2005-06-15 11:12:23
    Od: "Juzek Kocimientka" <k...@i...pl>

    SzerszeN:

    > to ze ktos ma wybujale uczucia religijne to nie wina otoczenia, we
    > wzystkim nalezy umiar zachowac

    Ale... wolno miec wybujale uczucia religijne? Wolno. To teraz w miejscu
    gdzie duzo osob ma owe wybujale uczucia religijne bym z draznieniem nie
    przesadzal. Bo jak w malym miasteczku 90 procent mieszkancow bedzie mi pluc
    pod nogi to nieprzyjemnie bedzie. Zreszta chyba bym w tej grupie z wybujalym
    sie znalazl mimo, ze niewierzacy jestem :)

    --
    ĄĆĘŁŃÓŚŻŹąćęłńóśżź

  • 15. Data: 2005-06-15 12:15:11
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Juzek Kocimientka napisał(a):

> [...]
    > przesadzal. Bo jak w malym miasteczku 90 procent mieszkancow bedzie mi pluc

    to zupelnie co innego :) co innego ciemnogrod w miejscu zamieszkania, a
    co innego prawo

    > Zreszta chyba bym w tej grupie z wybujalym
    > sie znalazl mimo, ze niewierzacy jestem :)

    no coz ja tam zawsze wolalem pod prad niz z pradem, ostatnio gdzies
    slyszalem fajny tekst ze "tylko gowno z pradem plynie", oczywiscie bez
    obrazy, tak mi sie tylko taki tekst przypomnial :)

    co innego fakt ze jesli tam jest taki zascianek to bractwo moze miec
    problemy, ale calosc tej nagonki bardziej wyglada mi na lokalne potyczki
    polityczne niz autentyczne religijne obuzenie

  • 16. Data: 2005-06-15 12:31:05
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > no coz ja tam zawsze wolalem pod prad niz z pradem, ostatnio gdzies
    > slyszalem fajny tekst ze "tylko gowno z pradem plynie", oczywiscie bez
    > obrazy, tak mi sie tylko taki tekst przypomnial :)

    A co to za obraza, skoro sam różnisz się tylko tym, że płyniesz z innym,
    mniejszym prądem.
    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 17. Data: 2005-06-16 10:33:50
    Temat: Konkluzja
    Od: "Matti" <m...@p...onet.pl>

    Ludzie dzielą się zasadniczo na dwA ZBIORY
    1. MYŚLĄCY (o tym, jak udoskonalić świat)
    2. WIERZĄCY (w to, że ktoś wszystko zrobi "za nich")

    Intuicja każe mi przypuszczać iż część wspólna tych zbiorów albo jest zbiorem
    pustym, albo jest zaniedbywalnie mała.