  • 11. Data: 2008-04-12 07:11:02
    Temat: Re: Czy NIP jest na całe życie?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 11 kwiecień 2008 20:35
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ftob1s$to9$1@news.onet.pl>):

    > :), pierwszych 3 cyfr i przypisanych do nich US jest w necie dostępna.

    Za kasę :(

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 12. Data: 2008-04-12 07:25:33
    Od: <s...@a...pl>

    > Za kasę :(

    Jakiś czas temu ściągałem to. Nie pamietam czy było to w pliku czy darmowym
    programie. Jak trafię, to podeslę linka.

  • 13. Data: 2008-04-12 14:13:35
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    > teoria teorią a praktykra praktyką.
    > Przez dwa lata bujałem się z ZUS gdzie są moje składki i okazało się, że
    > mój zakład pracy (zatrudniający kilka tysięcy ludzi) ma taki sam NIP jak
    > jakiś Kowalski. I ZUS się pogubił.

    Nie jest ro mozliwe.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 14. Data: 2008-04-13 05:55:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Le5zek wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:ftos3a$b72$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie jest ro mozliwe.

    Nie chrzań farmazonów jak przerabiałem to w praktyce.

  • 15. Data: 2008-04-13 14:51:26
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    > Nie chrzań farmazonów jak przerabiałem to w praktyce.

    Szanowny malo kulturalny kolego. Jak sam powyzej napisales problemy z NIPem
    były w ZUSie a nie Urzedzie Skarbowym. Ktoś zapewnie zle wpisal dane do bazy
    zusowskiej i w tej bazie NIP sie zdublowal. Problem spowodowal ZUS a nie US.
    Ale to nie znaczy że 2 firmy mialy te same nipy.
    W oraclowskiej bazie Poltaxu nie ma mozliwosci zdublowania NIPu. Nie ma
    mozliwosci dwukrotnego wygenerowania tego samego NIPu z powodów czysto
    informatycznych, bo taka jest konstrukcja bazy Oracle.

  • 16. Data: 2008-04-13 21:18:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Le5zek wrote:
> [...]
    > mozliwosci dwukrotnego wygenerowania tego samego NIPu z powodów czysto
    > informatycznych, bo taka jest konstrukcja bazy Oracle.

    Ten sam NIP był nadany dwóm różnym instytucjom i mało mnie obchodzi co
    ty wiesz i co jest niemożliwe skoro tak było.

  • 17. Data: 2008-04-14 05:30:53
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 13 Apr 2008 16:18:24 -0500, witek napisał(a):

    > Ten sam NIP był nadany dwóm różnym instytucjom i mało mnie obchodzi co
    > ty wiesz i co jest niemożliwe skoro tak było.

    Nie dociera do Ciebie to co napisał Le5zek?
    To nie dwie instytucje miały takie same NIPy... Na 99% osoba zgłaszana do
    ubezpieczenia do ZUS po raz pierwszy podała NIP zakładu pracy jako swój.
    Duuuużo takich przypadków było. Instyutucja zgłaszająca osobę do
    ubezpieczenia nie ma możliwości sprawdzenia, czy dana osoba podała jej
    _swój_ NIP.
    Heh... Znam przypadek, gdy oddział ZUS w przykładzie prawidłowego
    wypełnienia zgłoszenia podał swój NIP - i nikt nie zauważył, że jedna z
    pierwszych osób zgłaszająca się (jako DG) do ubezpieczenia właśnie ten NIP
    bezmyślnie przepisała ze wzoru. A że sam ZUS nie był jeszcze wciągnięty do
    bazy, to po jakim czasie okazało się, że facet jako płatnik ma... kilkaset
    osób zgłoszonych :)

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 18. Data: 2008-04-14 05:33:10
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 12 Apr 2008 09:11:02 +0200, Tristan napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z piątek, 11 kwiecień 2008 20:35
    > (autor s...@a...pl
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <ftob1s$to9$1@news.onet.pl>):

    > Za kasę :(

    Kiedyś był darmowy program (chyba demo, albo wersja z gazety) do
    sprawdzania tego. Ale wtedy okazało się, że i tak o kant d... to rozbić, bo
    mój NIPy nadane przez mój US rozpoznawało jako wydane przez US z drugiego
    końca Polski. Pisałem do producenta - odpisał, że takie dane dostał z US. I
    nie wiem w sumie czy błąd był w tej bazie, czy jakoś głębiej.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 19. Data: 2008-04-14 14:11:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Waldek "Jakec" Bulkowski wrote:

    > Nie dociera do Ciebie to co napisał Le5zek?
    > To nie dwie instytucje miały takie same NIPy...

    Nie dociera do ciebie co napisałem.
    Dwie instytucje miały ten sam NIP, bo ten sam NIP został dwóm
    instytucjom nadany.

  • 20. Data: 2008-04-14 15:12:28
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Taka sytuacja zachodzi bardzo często, jeżeli są to instytucje bez własnej osobowości
    prawnej, ze wspólnym organem
    załozycielskim.
    JaC

    -----