  • 1. Data: 2003-01-28 17:59:37
    Temat: Cyfra +
    Od: "Kowal_z_P" <k...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów,
    Chcę rozwiązać umowę abonencką z Cyfra +. Umowa została zawarta we
    wrześniu 2000 z Wizją TV, z zastrzeżeniem o Okresie Minimalnym (12 mies.).
    W informacji powiedziano mi, że by wypowiedzieć umowę należy na miesiąc
    przed upływem tego okresu ich zawiadomić, bo inaczej Okres Minimalny
    zostanie przedłużony o kolejne 12 miesięcy.
    A oto co mam w umowie na ten temat:
    "(...) Klient oświadcza, że:
    - Akceptuje fakt, że najwcześniej po upływie Okresu Minimalnego może
    wypowiedzieć Umowę Abonencką.
    -(...)"

    A także "definicja" Okresu Minimalnego:
    "Zawarli Państwo umowę z Wizją TV na czas nieokreślony z okresem minimalnym
    12 miesięcy. Oznacza to, że w tym okresie nie moga Państwo wypowiedzieć
    umowy abonenckiej. Ponadto są Państwo zobligowani w tym czasie terminowo
    uiszczać opłaty abonamentowe"

    Moje pytanie brzmi:
    Czy takie przedłużanie okresu minimalnego jest prawnie dozwolone, bo w
    umowie nie ma o tym mowy? Jeśli nie, to jak mam się bronić??
    Wielkie Dzięki
    Kowal_z_P
    P.S.