  • 31. Data: 2008-09-10 07:54:58
    Temat: Re: Co za przestepstwo ?
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Sep 2008 07:47:09 +0000, autor napisał(a):

    > Czy administrator ma prawo zapoznac sie z wiadomosciami wyslanymi
    > prywatnie bez UPRZEDNIEJ zgody adresata lub nadawcy? Nawet porownujac
    > tresc jednej wiadomosci z reszta wiadomosci wyslana przez uzytkownika,
    > czy chocby poszukujac fragmentu, zapoznaje sie przeciez chocby z
    > fargmentem zamknietego pisma (nie bedac uprawnionym). Czyli dokonuje
    > czynu zabronionego.

    Art. 21 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Ale uwaga! Ten
    przepis nie jest generalną zasadą pozwalającą czytać wszystko jak leci!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 32. Data: 2008-09-10 08:11:34
    Od: " autor" <n...@W...gazeta.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisał(a):

    > Art. 21 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Ale uwaga! Ten
    > przepis nie jest generalną zasadą pozwalającą czytać wszystko jak leci!

    ale uwaga ten przepis mowi o zezwoleniu przetwarzania danych osobowych a nie
    prywatnych wiadomości wysłanych przez niego.

    'W przypadku uzyskania przez usługodawcę wiadomości o korzystaniu przez
    usługobiorcę z usługi świadczonej drogą elektroniczną niezgodnie z regulaminem
    lub z obowiązującymi przepisami (niedozwolone korzystanie), usługodawca może
    przetwarzać dane osobowe usługobiorcy w zakresie niezbędnym do ustalenia
    odpowiedzialności usługobiorcy, pod warunkiem że utrwali dla celów dowodowych
    fakt uzyskania oraz treść tych wiadomości.'

    a daną osobową jest cytuje
    'Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych
    osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.), za dane osobowe
    uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do
    zidentyfikowania osoby fizycznej.'

    K.

  • 33. Data: 2008-09-10 08:28:24
    Od: " autor" <n...@W...gazeta.pl>

    > ale uwaga ten przepis mowi o zezwoleniu przetwarzania danych osobowych a nie
    > prywatnych wiadomości wysłanych przez niego.

    Powiem do czego zmierzam. Naturalnie zapewne ze względu na znikomą szkodliwość
    społeczną admin by nie popełnił przestępstwa, ALE dowod zostałby uzyskany z
    naruszeniem przepisów, a więc na mocy niedawnego orzeczenia SN powinien zostać
    w takim przypadku odrzucony.

    Krzychu

  • 34. Data: 2008-09-10 08:46:53
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Sep 2008 08:28:24 +0000, autor napisał(a):

    > Powiem do czego zmierzam. Naturalnie zapewne ze względu na znikomą
    > szkodliwość społeczną admin by nie popełnił przestępstwa,

    Gdyby prokuratura lub sąd ocenił takie działanie jako o znikomej
    szkodliwości, to nie byłoby przestępstwa. Trudno jest z góry zakładać,
    czy ta szkodliwość jest czy też jej nie ma.

    Tak, przepis dotyczy gromadzenia i przetwarzania danych, nie czytania
    korespondencji, ale mnie się wydaje -- tak bez głębszego rozważania
    niuansów -- że te rzeczy mogą mieć wiele wspólnego.

    > ALE dowod
    > zostałby uzyskany z naruszeniem przepisów, a więc na mocy niedawnego
    > orzeczenia SN powinien zostać w takim przypadku odrzucony.

    Hmm? A co to za orzeczenie SN?

  • 35. Data: 2008-09-10 09:22:27
    Od: " autor" <n...@W...gazeta.pl>

    > Gdyby prokuratura lub sąd ocenił takie działanie jako o znikomej
    > szkodliwości, to nie byłoby przestępstwa.

    ale miałby miejsce czyn zakazany tak czy siak

> [...]
    > korespondencji, ale mnie się wydaje -- tak bez głębszego rozważania
    > niuansów -- że te rzeczy mogą mieć wiele wspólnego.

    w takim przypadku ich nie widze :)

    > Hmm? A co to za orzeczenie SN?

    nie podam Ci sygnatury, tu masz na ten temat:

    http://maclawyer.wordpress.com/2007/05/24/nieuzasadn
    iony-areszt-oparty-na-nielegalnie-zdobytych-dowodach
    /#respond

    pozdrawiam

  • 36. Data: 2008-09-10 10:03:55
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Sep 2008 09:22:27 +0000, autor napisał(a):

    > nie podam Ci sygnatury, tu masz na ten temat:
    >
    > http://maclawyer.wordpress.com/2007/05/24/nieuzasadn
    iony-areszt-oparty-
    na-nielegalnie-zdobytych-dowodach/#respond

    Szukam i szukam gdzie mogę. Tylko tu widzę taką wzmiankę.

  • 37. Data: 2008-09-10 12:36:21
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 10 Sep 2008 02:05:14 +0200, Animka napisał(a):

    > Nie czytałeś jeszcze najnowszych wieści?
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,56719
    61,Wielomilionowe_straty_Naszej_Klasy_po_ataku_haker
    ow.html?skad=rss

    W sumie to nic nowego. Z grubsza to samo co na onecie pisza, czyli w poscie
    autora watku.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik