  • 1. Data: 2005-02-07 15:15:17
    Temat: Co to jest samoukaranie?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Jeżeli przeciw komuś lub w sprawie czegoś (nie wiem dokładnie)
    toczy się postępowanie i osoba "zainteresowana" złoży wniosek o
    samoukaranie, to co z tego wynika dla osoby i dla sprawy?
    Załóżmy, że prokurator przychyli się do wniosku.
    Czy jest to jednocześnie przyznanie się do winy? A co za tym
    idzie wyrażenie skruchy? No i najbardziej nurtuje mnie, czy taka
    osoba nie będzie figurowała jako karana?
    Czy w wypadku jeśli groziło tej osobie conajmniej przyznanie
    grzywny, to jako samoukaranie będzie potraktowanie zapłacenie
    jakiejś sumy? Komu się płaci?
    Sporo pytań, a ja jestem zielony w tej kwestii.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 2. Data: 2005-02-07 15:40:14
    Temat: Re: Co to jest samoukaranie?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Zbynek Ltd. wrote:
> [...]
    > toczy się postępowanie i osoba "zainteresowana" złoży wniosek o
    > samoukaranie, to co z tego wynika dla osoby i dla sprawy?

    Dla osoby wynika, ze bedzie mogla sama uzgodnic z prokuratorem wyrok (na
    ktory niekoniecznie sie musi zgodzic sad), a dla sprawy wynika, ze zakonczy
    sie szybciej.

    > Załóżmy, że prokurator przychyli się do wniosku.
    > Czy jest to jednocześnie przyznanie się do winy? A co za tym
    > idzie wyrażenie skruchy?

    Nie jest to przyznanie sie do winy - ale w sumie na to wyglada, ze skoro
    zgadzasz sie na kare, to znaczy, ze jestes winny. Wyrazeniem skruchy trudno
    to nazwac w zasadzie, cos w tym jednak pewnie jest.

    No i najbardziej nurtuje mnie, czy taka
    > osoba nie będzie figurowała jako karana?

    Bedzie figurowala - skoro poddala sie karze, to kara ta zostanie orzeczona i
    wpisana do KRK tak samo jak kara orzeczona po normalnym postepowaniu
    dowodowym na rozprawie.

    > Czy w wypadku jeśli groziło tej osobie conajmniej przyznanie
    > grzywny, to jako samoukaranie będzie potraktowanie zapłacenie
    > jakiejś sumy? Komu się płaci?

    Jesli masz na mysli dobroiwolne poddanie sie karze i bedzie to kara grzywny,
    to procedura bedzie taka sama, jak przy normalnej rozprawie - czyli wyrok, 7
    dni na uprwomocnienie i potem przychodzi z sadu wezwanie do zaplaty grzywny
    w terminie 30 dni.

    A swoja droga, co to za sprawa?
    Moze zamiast dobrowolnego poddania sie karze lepsze byloby warunkowe
    umorzenie postepowania karnego (o ile sa spelnione przeslanki)?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2005-02-07 16:05:17
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Jeżeli przeciw komuś lub w sprawie czegoś (nie wiem dokładnie)
    > toczy się postępowanie i osoba "zainteresowana" złoży wniosek o
    > samoukaranie, to co z tego wynika dla osoby i dla sprawy?

    W ramach samoukarania dogadujesz sie z prokuratorem ... on ci proponuje
    pewien wymiar kary, ktory dla niego wydaje sie satysfakcjonujacy, a ty
    sie na to godzisz lub nie ;) Mozesz tez podac swoja propozycje. W ramach
    tych propozycji mozna byc ukaranym takze grzywną. Jest to przyznanie sie
    do winy, a nie wyrazenie skruchy ... Jesli sie dogadasz z prokuratorem,
    to moze nawet nie dojsc do pierwszej rozprawy, przez co oszczedzasz moje
    czyli podatnika pieniadze ;-)

  • 4. Data: 2005-02-07 16:30:47
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie jest to przyznanie sie do winy - ale w sumie na to wyglada, ze skoro
    > zgadzasz sie na kare, to znaczy, ze jestes winny.

    moze tez byc tak ze pomimo faktu iz jest nie winny nie ma mozliwosci
    udowodnienia tego,
    wiec z dwojga zlego lepiej wybrac to rozwiazanie.

    P.

  • 5. Data: 2005-02-07 16:30:51
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    SDD napisał(a) :

    > Dla osoby wynika, ze bedzie mogla sama uzgodnic z prokuratorem wyrok (na
    > ktory niekoniecznie sie musi zgodzic sad), a dla sprawy wynika, ze zakonczy
    > sie szybciej.

    Tyle, że na razie nie ma sprawy. Na razie jest śledztwo.

    > A swoja droga, co to za sprawa?

    Art. 218 i 219 KK :-)

    > Moze zamiast dobrowolnego poddania sie karze lepsze byloby warunkowe
    > umorzenie postepowania karnego (o ile sa spelnione przeslanki)?

    To już nie moja sprawa:-)

    Dzięki za objaśnienia.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 6. Data: 2005-02-07 16:32:30
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    KrzysiekPP napisał(a) :

    > W ramach samoukarania dogadujesz sie z prokuratorem

    Bezpośredni jesteś;-) Ale wróżką to nie będziesz:-)
    To nie o mnie chodzi. Na szczęście o kogoś kogo nie lubię.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 7. Data: 2005-02-07 16:34:44
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Przemek R. napisał(a) :

    > moze tez byc tak ze pomimo faktu iz jest nie winny nie ma mozliwosci
    > udowodnienia tego,
    > wiec z dwojga zlego lepiej wybrac to rozwiazanie.
    >
    > P.

    Aha. Czyli po prostu lepiej zapłacić parę groszy niż ciągać się
    po sądach. Może boi się, że ukaże się reszta góry lodowej, bo
    widać teraz tylko wierzchołek, bo dowody są.

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x58E0356F

  • 8. Data: 2005-02-07 16:43:57
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Aha. Czyli po prostu lepiej zapłacić parę groszy niż ciągać się
    > po sądach. Może boi się, że ukaże się reszta góry lodowej, bo
    > widać teraz tylko wierzchołek, bo dowody są.

    To jest dobra strategia. Jezeli np. dopusciles sie przestepstwa ciaglego
    (art 12 kk) i np. nakradles na 1 mln zl i na razie swiatlo dzienne wyplynelo
    tylko np. 10 tys. zl i za tyle chca Cie skazac, to jesli szybko Cie skaza za
    te 10 tys. zl, to za reszte moga Ci juz nagwizdac :) (powaga rzeczy
    osodzonej) - sprawdzone :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2005-02-07 17:00:21
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Aha. Czyli po prostu lepiej zapłacić parę groszy niż ciągać się
    > po sądach. Może boi się, że ukaże się reszta góry lodowej, bo
    > widać teraz tylko wierzchołek, bo dowody są.

    a jak jest w tym przypadku tp nie mam pojecia, podalem tylko jedna z
    mozliwosci
    P.