  • 41. Data: 2007-03-25 14:23:12
    Temat: Re: Co to jest droga publiczna?
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    news:eu5u8t$846$1@inews.gazeta.pl...

    > Mi.
    > Mogę dostać zawału jak zobaczę porysowany samochód.

    No fakt ;))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 42. Data: 2007-03-25 14:59:03
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Ty poważnie tak myślisz?? Nie pomyliłeś grupy?

    Poważnie :). Przekonałeś mnie, że na stacjach itp. nie sięgaja żadne
    przepisy prawa dot. zasad ruchu :)))). Teraz to jest wolność. Można zrobić
    demolkę na parkingu i nic, a to dobre :))))))
    --
    Maluch

  • 43. Data: 2007-03-25 17:36:36
    Od: "Sanctum Officium" <k...@g...tam.w.pl>

    > Jacek Krzyzanowski wrote:
    >
    > [ciach]

    > Zauważ, że wszystkie tego tego typu miejsca są oznaczone znakiem drogi
    > wewnętrznej...

    Dawno nie widziąłem takiego znaku. Gdzie ty je widziałeś?

    > A to poproszę o źródełko tej "wykładni" i jak się ona ma do Art.2.ust.2
    > oraz do dróg w posiadaniu osób prawnych (aczkolwiek nie państwowych).
    >
    > Jeśli będzie wiarygodne i oficjalne - wyjątkowo może przyznam ci rację
    > (z oczywistym zastrzeżeniem, że tak czy inaczej jakieś oznakowanie
    > końca/początku drogi publicznej musi być).

    Jaki znak oznacza początek/koniec drogi publicznej?

    MK

  • 44. Data: 2007-03-25 17:37:25
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przepisy prawa dot. zasad ruchu :)))). Teraz to jest wolność. Można zrobić
    > demolkę na parkingu i nic, a to dobre :))))))

    Masz do mnie o to pretensje?? Zajrzyj do KW a dopiero później podejmuj
    dyskusje.
    Jeśli parking nie jest drogą publiczną (a nie jest) i uszkodzenie
    zaparkowanego auta nie jest zagrożeniem bezpieczeństwa uczestnika ruchu (a
    nie jest) to po prostu żaden artykuł KW o takim wykroczeniu nie mówi. Miej
    pretensje do sejmu, że takie kodeksy uchwalił.

  • 45. Data: 2007-03-25 18:11:09
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Masz do mnie o to pretensje?? Zajrzyj do KW a dopiero później podejmuj
    > dyskusje.

    Nie okręcaj kota ogonem. Podałeś. jako ciekawostkę, że kodeksy nie sięgają
    do pewnych miejsc. Nie tylko ja, podaliśmy art.1. 2 PoRD i art. 98 kw.
    Olałeś je. Natomiast ja nadal stoję na stanowisku, że jak nie jedna ustawa
    to druga regulują zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym wszędzie tam gdzie
    takowy ruch się odbywa. W wątku podany był link do wypowiedzi fachowca od
    przepisów o bezpieczeństwie w ruchu drogowym. Cyt. są wypowiedzi RPO, są
    wyroki SN i co z tego wszystkiego wynika, że prawo nie działa na stacji
    benzynowej itd.itp.?. W końcu uznajesz wykroczenia ale tylko te które
    zagrażają innym osobom. A z orzeczeń SN wynika, że zasady ruchu obowiązują
    wszędzie gdzie odbywa się ruch i jest bezbieczeństwo ruchu zagrożone, a nie
    tylko innych osób. Natomiast PoRD nie mówi o innych uczestnikach, ale o
    uczestnikach /ty też nim jesteś i nie ważne czy w pojeździe, czy pieszo/.
    Mówię o przepisach p.r.d bezpośrednio dot. bezpieczeństwa ruchu a nie jakie
    są kat. praw jazdy. I co dalej będziesz twierdził, że bez konsekwencji
    zdemolujesz pojazdy stojące przed sklepem na stacji benzynowej.
    --
    Maluch

  • 46. Data: 2007-03-25 21:21:24
    Od: "Moon" <w...@a...com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > ROTFL

    taka jest prawda, co cię śmieszy?

    moon

  • 47. Data: 2007-03-26 00:44:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek napisał(a):

    > Bez komentarza.
    > Tobie powinni zabrać prawo jazdy w trybie natychmiastowym.

    Jasne, bo nie zatrzymuję się na środku Marszałkowskiej żeby "wysadzić"
    pasażera, jak ty to najwyraźniej namiętnie czynisz (skoro uważasz takie
    zachowanie za zupełnie naturalne).

  • 48. Data: 2007-03-26 02:57:56
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Jasne, bo nie zatrzymuję się na środku Marszałkowskiej żeby "wysadzić"
    > pasażera, jak ty to najwyraźniej namiętnie czynisz (skoro uważasz takie
    > zachowanie za zupełnie naturalne).

    Jezu, ale z ciebie przymuł.
    Wyjedź sobie za miasto, zatrzymaj się na poboczu, odcedź kartofelki, a
    wsiadając zadumaj się i pomyśl, czy twój samochód stoi na drodze publicznej,
    czy nie publicznej.
    I napisz koniecznie do jakich wniosków doszedłeś.

  • 49. Data: 2007-03-26 09:33:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek napisał(a):

    > Jezu, ale z ciebie przymuł.

    I znowu przypisujesz mi swoje wady...

    > Wyjedź sobie za miasto, zatrzymaj się na poboczu, odcedź kartofelki, a
    > wsiadając zadumaj się i pomyśl, czy twój samochód stoi na drodze publicznej,
    > czy nie publicznej.

    A, już widzę, gdzie cię twoja tępota zwiodła... Niech zgadnę: pewnie
    zaraz zaczniesz mi imputować, że twierdziłem iż każdy chodnik, na który
    się zjedzie z Marszałkowskiej, to "droga prywatna"?

    > I napisz koniecznie do jakich wniosków doszedłeś.

    Że najwyraźniej potrzebujesz pewnej podpowiedzi...

    Podpowiedź: po jakiej części drogi normalnie poruszają się samochody,
    hmm? Mam nadzieję, że nie odpowiesz "chodnik" albo "pobocze"...

  • 50. Data: 2007-03-26 11:00:16
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > A, już widzę, gdzie cię twoja tępota zwiodła... Niech zgadnę: pewnie
    > zaraz zaczniesz mi imputować, że twierdziłem iż każdy chodnik, na który
    > się zjedzie z Marszałkowskiej, to "droga prywatna"?

    Nie. Twierdziłem, że uważasz, że droga niepubliczna jest wtedy, kiedy
    włączasz się do ruchu.
    I próbuję ci podać setki przykładów, kiedy włączasz się do ruchu również na
    drodze publicznej.
    Ale jak widać do ciebie to nie przemawia.

    > Że najwyraźniej potrzebujesz pewnej podpowiedzi...
    >
    > Podpowiedź: po jakiej części drogi normalnie poruszają się samochody,
    > hmm? Mam nadzieję, że nie odpowiesz "chodnik" albo "pobocze"...

    Samochody poruszają się po części drogi zwanej jezdnią.
    A teraz podpowiedź dla ciebie w postaci definicji drogi.
    Zwróć uwagę, że pobocze i chodnik są częścią drogi.

    Art. 2.
    Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    1) droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika,
    drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów
    szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu
    lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt;