    From: "Jureks" <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Co jest dokumentem tożsamości?
    Date: Sun, 14 Nov 2004 18:06:34 +0100

    Witam
    Ostatnio miałem taką sytuację: pojechałem zdawać jeden egzamin. Egzamin ten
    odbywał się daleko od mojego miejsca zamieszkanie, więc pojechałem tam
    samochodem. Uznałem że prawo jazdy będzie wystarczającym dokumentem
    potwierdzającym moją tożsamość, więc nie brałem już dowodu osobistego.
    Przy wejściu na salę egzaminacyjną zaczęły się problemy: przedstawiciele
    komisji egzaminacyjnej nie chcieli mnie wpuścić na salę, ponieważ wg. nich
    prawo jazdy nie jest dokumentem potwierdzającym tożsamość, a są nimi tylko i
    wyłącznie dowód osobisty i paszport. Dopiero po długich negocjacjach
    zostałem do egzminu dopuszczony, ale ze stwierdzeniem że "zmuszam ich do
    złamanie prawa".
    Prawem jazdy posługiwałem się odbierając paczki z poczty, czy wypłacając
    pieniądze z banku i wszystko było OK, a tu okazało się że dokument ten nie
    jest wystarczający do zdawania egzaminu. Zdziwiło mnie to tym bardziej że do
    niedawna w paszportach nie było numeru PESEL. Jak jest naprawdę? Proszę o
    wyjaśnienie.