    From: Krzysiek <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Cisza nocna, odmowa przyjęcia mandatu, SG, znajomy policjant
    Date: Sun, 03 Jun 2007 03:18:32 -0700

    Witam,
    moja sprawa wygląda tak. Mieszkam sam w bloku. Koło mnie mieszka
    sąsiadka, ktora wydaje sie byc niezrownowazona psychicznie wraz ze
    swoim partnerem. Kazda "impreza", a tak naprawde zdarzenia ktore mozna
    wyliczyc na palcach, bo bylo ich niewiele, konczy sie krzykami,
    obelgami, oskarzeniami, wyzwiskami i grozbami, np. wspolne gotowanie i
    rozmowy do ok. 0100 (8 osób), ogladanie zdjec z wyjazdu do 2400 (12
    osob), przyjscie z imprezy na miescie i ogladanie filmu (cicho, ale
    zawsze) do rana (3 osoby), skrzpiące drzwi, chodzenie po pokoju i
    powtarzanie materialu na egzamin (na glos) do pozna w nocy, sluchanie
    muzyki. Jestem pilnie uczacym sie studentem (4 i 3 rok studiow) - malo
    ogolnie imprezuje. Często tez siedzi u mnie mój kolega, często nocuje
    - ogladamy filmy, gadamy.
    Sprawa zdarzyla sie wczoraj. Na weekend przyjechała do mnie dziewczyna
    z koleżanką. wrocilismy kolo 23 (marny wypad na miasto) i siedlismy na
    balkonie i rozmawialismy sobie o glupotach. Sasiadka zaczela krzyczec
    jw. opisano oraz ze zadzwoni na policje ale do swojego znajomego i on
    nas "udupi", ze doniesie do urzedu skarbowego o jaies nielegalny
    wynajem (??),a jak to nie da rady to jej partner nas "zaje***".
    Powiedzialem jej zeby zrobila tak jak mowi, wrocilismy do mieszkania.
    Zastukala policja (nie dzwonila domofonem, a drzwi od klatki na bank
    byly zamkniete), poprosila dowody os. wszystkich (4 osob), spisala i
    chciala wlepic mandat 200 zł za zaklocanie ciszy nocnej. Odmowilem, bo
    wydawalo mi sie ze jej nie zaklocam. Policjant powiedzial ze w sadzie
    moze sie to skonczyc kara do 5000 zl albo nawet aresztem i czy na
    pewno odmawiam. powiedzialem ze tak. Pozniej weszli do domu, zeby
    zobaczyc czy nie ma wiecej osob. Nie dali mi nic do podpisu. Jeden
    policjant stwierdzil, ze to juz nie pierwszy raz (a tak naprawde
    pierwszy odkad tu mieszam czyli ok. 4 lat przyjezdza policja).
    Spytalem o dane policjantow. Policjant ewidentnie jest wg. mnie
    znajomym sasiadki.
    Czy to bedzie miec jakies znaczenie w sadzie? Co mam zrobic zeby
    uchronic sie przed taka sasiadka i jej ewentualnymi znajomosciami? czy
    ten policjant musial przyjechac na oficjalne wezwanie, a jesli tak to
    gdzie moge sie dowiedziec czy tak dokladnie sie odbylo, a nie np.
    sasiadka zadzwonila do niego na komorke i tez w czasie sluzby sie tu
    zjawil?
    Generalnie czuje, ze nie moge w domu nic zrobic, bo sasiadka
    wrzeszczy, wyzywa, dzwoni itp. czy to podchodzi pod nekanie czy cos
    takiego? moge o gdzies zglosic? zglosic to teraz czy moze po sprawie o
    zaklocenie tej ciszy nocnej?