  • 1. Data: 2006-12-01 18:01:20
    Temat: Cesja umowy wynajmu powierzchni wspólnej?
    Od: Jim <j...@w...pl>

    Witam,

    Niedawno kupiłem mieszkanie. Jeden z pokoi (za który oczywiście nie
    płaciłem - kupiłem cześć na którą jest księga wieczysta) jest wynajęty
    od wspólnoty (wcześniej była zgoda na adaptację i nieodpłatne użyczenie
    od gminy zanim powstała wspólnota).

    W umowie najmu powierzchni wspólnej znajduje się paragraf 7 brzmiący:
    "Najemcy przysługuje prawo przekazania cesji praw i obowiązków z tytułu
    niniejszej umowy na rzecz każdego następnego właściciela lokalu 65A"

    Moje pytanie brzmi: Jestem nowym właścicielem lokalu 65A jak taką cesję
    formalnie przeprowadzić? Wystarczy spisać oświadczenie na kartce (co ma
    na niej być) czy iść z tym do notariusza?

    Generalnie administrator z ramienia wspólnoty nalega (proponuje) aby
    umowę rozwiązać i podpisać jeszcze raz, ale ja nie jestem taki pewien -
    boję się że wspólnota będzie chciała negocjować warunki.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za sugestię,
    Jim

  • 2. Data: 2006-12-03 00:18:33
    Temat: Re: Cesja umowy wynajmu powierzchni wspólnej?
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    Jim napisał(a):
> [...]
    > "Najemcy przysługuje prawo przekazania cesji praw i obowiązków z tytułu
    > niniejszej umowy na rzecz każdego następnego właściciela lokalu 65A"

    A kto jest obecnie najemcą i na kogo miałby dokonać cesji?

  • 3. Data: 2006-12-03 08:07:07
    Od: Jim <j...@w...pl>

    Qbek napisał(a):

    > A kto jest obecnie najemcą i na kogo miałby dokonać cesji?

    Formalnie najemcą jest ciągle były właściciel mieszkania. Umowa pomiędzy
    "byłym" właściciel lokalu a wspólnotą nie została rozwiązana.

    Cesja miała by być dokonana na mnie, tj. nowego właściciela mieszkania.

    Pozdrawiam,
    Jim