  • 1. Data: 2006-12-01 16:26:48
    Temat: Czy można podważyć akt a\darowizny?
    Od: Monika <m...@o...pl>

    Witam,
    Mam pytanie odnośnie darowanego mieszkania. Dziadkowie prawnie zrzekli
    się praw do mieszkania na rzecz mojej mamy. Po śmierci dziadka babcia
    chce podważyć akt darowizny - czy ma do tego prawo?

  • 2. Data: 2006-12-01 16:49:53
    Temat: Re: Czy można podważyć akt a\darowizny?
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > się praw do mieszkania na rzecz mojej mamy. Po śmierci dziadka babcia chce
    > podważyć akt darowizny - czy ma do tego prawo?

    W przypadku tzw. "rażącej niewdzięczności", (art. 898-900 k.c.).
    Ale byłoby to trochę skomplikowane, z uwagi na fakt, że zapewne przedmiot
    darowizny wchodził w skład majątku wspólnego, bezudziałowego, a jeden z
    darczyńców nie żyje.
    Chyba, że chce podważyć w inny sposób, np. z uwagi na nieważność albo wady
    oświadczenia woli.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl