  • 21. Data: 2012-05-29 18:43:57
    Temat: Re: [CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań? [EOT]
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Rzadko występuje D-1 i dlatego rzadko występuje odwołanie.
    > Ale jak już jest, to i odwołanie jest.

    Uwazam, że jest bezsensownym, iż znak D-2 ma taki sam kształt, jak D-1
    (kwadrat obrócony o 45 stopni). Przeciez chodzi o to, zeby znak byl
    czytelny takze "od tyłu" i przysłonięty, zabrudzony itp.

    A tymczasem znak D-2 w tej sytuacji wyglada tak samo, jak D-1, choc
    znaczenie ma zgoła odmienne.
    Znak powinien wygladac jak inne znaki informacyjne - np. na normalnym,
    prostym niebieskim kwadracie powinien byc namalowany przekreślony znak D-1.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 22. Data: 2012-05-29 19:43:25
    Temat: Re: [CRP] Jakie prawidłowe oznaczanie skrzyżowań?
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-05-29 17:37, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Dz.U.2002.170.1393 ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW
    > WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 31 lipca 2002 r.
    > w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
    > § 86. 1.Znak P-1 "linia pojedyncza przerywana", w którym kreski są
    > krótsze od przerw lub równe przerwom, wyznacza pasy ruchu.
    > I dalsze szczegoly w tekscie.

    W całym par. 86 nie ma nic na poparcie, jakoby "Jesli sa linie (linia
    przerywana/ciagla) i leci ona przez skrzyzowanie, to jestes na drodze z
    pierwszenstwem."
    Jest z resztą niezliczona ilość przykładów na to, że tak nie jest.
    Spójrz choćby na to:
    http://mapa.trojmiasto.pl/?x=-69.6&y=148.95&z=8&om=o
    Na tym skrzyżowaniu jadący z NE i skręcający w lewo są na
    podporządkowanej do jadących z NW i skręcających w lewo, a jednak to
    jadący z NW przecinają linie wyznaczające pasy jadącym z NE. Tylko nie
    wyskakuj z nadrzędnością znaków pionowych nad poziomymi, bo tego też nie
    znajdziesz w przepisach.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 23. Data: 2012-05-30 00:38:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 May 2012, m wrote:

    > Rzadko występuje?

    Znaczy jak wypowiedz nie zawiera kompletnego cytatu z poprzedniego
    elementu watku to kontekst umknał w powietrze?
    No to moja wina: "na osiedlu". Z oryginalnego posta.
    Sprawdz.
    Jakies takie uliczki między domkami...

    > Dzisiaj widziałem co najmniej kilkanaście takich znaków

    Przy uliczkach między domkami?

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2012-05-30 00:40:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 May 2012, Pawel "O'Pajak" wrote:

> [...]
    > § 86. 1.Znak P-1 "linia pojedyncza przerywana", w którym kreski są krótsze od
    > przerw lub równe przerwom, wyznacza pasy ruchu.

    Czy z tych szczegółów w tekscie wynika, że linia pojedyncza przerywana
    nie wyznacza pasów ruchu na drodze podporzadkowanej?
    (bo tak własnie wywiodłes - skoro *można przyjac* że ta linia wyznacza
    drogę z pierwszeństwem, to na podporzadkowanej nie może wystapic,
    wiec pytam po dobroci ile kilometrów lub przecznic wczesniej musi
    się skończyć)

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2012-05-30 01:27:21
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > W całym par. 86 nie ma nic na poparcie, jakoby "Jesli sa linie (linia
    > przerywana/ciagla) i leci ona przez skrzyzowanie, to jestes na drodze z
    > pierwszenstwem."

    Linie wyznaczaja pasy. Jedziesz swoim pasem. Ktos wjezdza na Twoj pas.
    No i teraz wysoki sadzie, niech sie prawnicy wypowiedza.

> [...]
    > jadący z NW przecinają linie wyznaczające pasy jadącym z NE. Tylko nie
    > wyskakuj z nadrzędnością znaków pionowych nad poziomymi, bo tego też nie

    To faktycznie dziwne skrzyzowanie. Nie widze tam znakow, ale jesli linia
    wprowadza w blad, to powinno to zostac zmienione, powinno...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 26. Data: 2012-05-30 07:48:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Czeslawek wrote:
> [...]
    > znaki ustąp pierwszeństwa. Niestety z reguły widoczność na
    > skrzyżowaniach jest mocno ograniczona, do kilku metrów, przez płoty i
    > roślinność znajdującą się na prywatnych posesjach, dlatego
    > dojeżdżając do takiego skrzyżowania właściwie się zatrzymuję przed
    > nim, co mnie troszkę irytuje. W związku z powyższym mam pytanie, jak
    > powinno się traktować
    > skrzyżowanie jeśli przy drodze, po której się jedzie, nie ma żadnych
    > znaków dotyczących pierwszeństwa? Zawsze traktuję takie skrzyżowania
    > jako równorzędne, ale może popełniam błąd? Może powinienem taką drogę

    no i prawidłowo na terenie zamieszkanym jedzie siena tyle spokojnie że można
    spokojnie zobaczyć kto ma pierszeństwo...

  • 27. Data: 2012-05-30 08:07:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.05.2012 14:06, Chiron pisze:

    > No wiesz- na terenie mojego osiedla były skrzyżowania, które powinny być
    > równorzędne,

    Dlaczego "powinny"?

    > ale...okazało się, że jedna z dróg jest drogą osiedlową
    > (normalna ulica- trzeba było wiedzieć, że jest osiedlowa).

    A nie było czasem znaku "strefa zamieszkania" lub "droga wewnętrzna", hmm?

  • 28. Data: 2012-05-30 08:42:16
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-05-30 01:27, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,

    > Linie wyznaczaja pasy. Jedziesz swoim pasem. Ktos wjezdza na Twoj pas.
    > No i teraz wysoki sadzie, niech sie prawnicy wypowiedza.

    IMO błędny tok myślenia.
    Bo pasy mogą być wyznaczone liniami, ale są też pasy niewyznaczone. A na
    skrzyżowaniu się one przecinają i w miejscu przecięcia on jest tak samo
    twój, jak i mój. I znów: nie ma w PORD nic o hierarchii ważności
    wyznaczonych nad niewyznaczonymi, lub odwrotnie.

    > To faktycznie dziwne skrzyzowanie. Nie widze tam znakow, ale jesli linia
    > wprowadza w blad, to powinno to zostac zmienione, powinno...

    Ale tego do zmian by było duuużo:
    http://maps.google.pl/?ll=52.224842,20.989302&spn=0.
    000976,0.002068&t=k&z=19
    http://maps.google.pl/?ll=52.237807,20.955871&spn=0.
    000976,0.002068&t=k&z=19
    http://maps.google.pl/?ll=52.407744,16.912755&spn=0.
    001375,0.002068&t=k&z=19
    http://maps.google.pl/?ll=51.114656,17.071029&spn=0.
    0005,0.001034&t=k&z=20
    http://maps.google.pl/?ll=50.04546,19.921437&spn=0.0
    01023,0.002068&t=k&z=19

    Pozdr

  • 29. Data: 2012-05-30 09:44:35
    Od: m <m...@g...com>

> [...]
    > elementu watku to kontekst umknał w powietrze?
    > No to moja wina: "na osiedlu". Z oryginalnego posta.

    Och, "na osiedlu" to niekoniecznie musi oznaczać "jakieś takie uliczki
    między domkami". Może też oznaczać "tu blok, tam blok a pomiędzy nimi
    ulica o sporym natężeniu ruchu".

    Żeby daleko nie szukać, os. Bolesława Chrobrego w Poznaniu.

    p. m.

  • 30. Data: 2012-05-30 12:42:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.05.2012 18:43, SDD pisze:

    > Uwazam, że jest bezsensownym, iż znak D-2 ma taki sam kształt, jak D-1
    > (kwadrat obrócony o 45 stopni). Przeciez chodzi o to, zeby znak byl
    > czytelny takze "od tyłu"

    Od kiedy to na znaki się patrzy od tyłu?
    Wiele znaków ma te same kształty i nikomu to nie przeszkadza.

    > i przysłonięty, zabrudzony itp.

    Przysłonięty jest nieczynny. A zabrudzony? Nie widziałem jeszcze tak
    zabrudzonego znaku, żeby nie szło odczytać.

    > A tymczasem znak D-2 w tej sytuacji wyglada tak samo, jak D-1, choc
    > znaczenie ma zgoła odmienne.

    Jak i milion innych znaków.

    > Znak powinien wygladac jak inne znaki informacyjne - np. na normalnym,
    > prostym niebieskim kwadracie powinien byc namalowany przekreślony znak D-1.

    I wtedy byłby czytelniejszy?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek