  • 51. Data: 2020-11-30 13:41:11
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5fc4db04$0$499$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2020-11-30 o 12:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup W dniu 2020-11-30 o
    > 09:28, A. Filip pisze:
    > [...]

    >Pomijając już to, że nie da się wszystkich ludzi zamknąć na 3
    >miesiące w domu tak, aby nikt nikomu wirusa nie przekazał, to nawet
    >zakładając taką fikcję (utopię),

    Zakladajac, ze domownicy nie beda zachowywac dystansu, to jeden
    powinien zarazic reszte w tydzien-dwa, a po kolejnych 2 tyg zostali by
    sami zdrowi.
    1 miesiac ... utopia ?

    >to co najwyżej cofnęlibyśmy się do etapu z początku marca 2020, kiedy
    >nie było u nas ani jednego zakażenia - w końcu pojawiłby się z
    >zewnątrz pacjent zero, i cały koronazajob zacząłby się od nowa.

    Dokladnie.

    Chyba, zeby tak wszystkich przyjezdnych zamykac na kwarantanne i/lub
    testowac :-)

    >Czytałem jak sobie poradzono z wirusem w niektórych krajach
    >azjatyckich. Było to możliwe przy połączeniu dużych barier
    >geograficznych (np. wyspa Tajwan) z niemożliwymi na skalę europejską
    >ograniczeniu wolności (zamykanie w całych miastach ludzi w domach).

    To chyba w Chinach kontynentalnych, w Wuhan.
    No i np w Hiszpanii ...

    Ale taka Korea testowala wszystkich przyjezdnych ... plus masowe testy
    obywateli.
    Japonia testowala malo, a wyniki jakby podobne.
    W obu krajach byl zwyczaj noszenia maseczek przez przeziebionych ...

    >W naszej europejskiej cywilizacji nie mamy innego wyjścia, jak po
    >prostu pandemię przejść. Nie można ludziom zabraniać żyć i pracować,
    >powinno się co najwyżej umożliwiać grupom zagrożonym (emeryci, chorzy
    >na choroby współistniejące) otrzymywanie wszelkiej pomocy, która
    >umożliwi im jak najrzadsze wychodzenie z domu, ale na zasadach
    >chrześcijańskiej pomocy, a nie komunistycznego zamordyzmu.

    Hiszpania, Francja, Anglia, niektore stany USA ...

    >Jednocześnie zdrowi i młodzi powinni jak najwięcej eksponować się na
    >wirusa, aby zdobyć odporność stadną

    Pod warunkiem ze respiratorow starczy. Wiec tak lepiej kontrolowac te
    ekspozycje.
    No i ... kto bedzie donosil zywnosc emerytom ?

    >(dygresja: jeśli odporności stadnej nie ma, to tym bardziej jesteśmy
    >w czarnej dupie, bo wówczas szczepionka też nie będzie działać,
    >wówczas tym bardziej nie ma sensu zamykanie ludzi w domach, bo
    >wówczas nie mamy nawet na co w nich czekać).

    jakos tak 99% czy wiecej nie umiera, wiec odpornosc jest ... co
    najwyzej moze sie okazac, ze nietrwala ... wtedy trzeba dopasowac
    szybkosc zarazania staruszkow do bazy szpitalnej :-)

    J.

  • 52. Data: 2020-11-30 15:47:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.11.2020 o 10:45, J.F. pisze:

    > Normalnie to bym rzekl, ze zdrowy rozsadek - skoro wykazuje objawy, jest
    > wysokie pr-stwo i lekarz go kieruje na test, to chyba nalezy potraktowac
    > jak zarazonego i izolowac> Pytanie tylko czy po ujemnym tescie Sanepid szybko
    zwolni z kwarantanny,
    > czy "niezwlocznie znaczy 2 tygodnie" :-)

    Oni nie doręczają żadnych decyzji, więc generalnie nie za bardzo
    wiadomo, czy się masz izolować, czy nie. U nas najpierw kilka osób
    wywalili na izolację, a później kazali im wnioski o urlop napisać, bo
    nie było wiadomo, na jakiej podstawie ich wywalono.

    > Ale ponoc wreszcie ustawa dala rzadowi prawo wprowadzenia nakazu
    > noszenia maseczek ... to co - teraz policja zwroci mandaty, przeprosi
    > publicznie i skieruje sie do samoukarania za przekroczenie uprawnien ?

    Nie. Uchwalili kontratyup.

    > A co z tymi ukaranymi grzywna przez Sanepid ?

    Też nie wiem.

    --
    Robert Tomasik

  • 53. Data: 2020-11-30 15:48:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.11.2020 o 10:05, _Master_ pisze:

    > "Najnowsze badania brytyjskich ekspertów wskazują, iż osoby zakażone
    > koronawirusem mogą być źródłem transmisji wirusa przez około tydzień.
    > Później, pomimo tego, że w ich organizmie może występować ten patogen
    > lub jego fragmenty, nie jest on zakaźny. Co jednak niezwykle istotne,
    > może on być wykrywany w testach, co sprawia, że wynik nadal będzie
    > pozytywny.

    No i jeszcze zauważ, że z reguły pomiędzy zarażeniem, a zbadaniem upływa
    kilka dni. Więc generalnie izolujemy tych, co nie zarażają.

    --
    Robert Tomasik

  • 54. Data: 2020-11-30 18:25:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Oni nie doręczają żadnych decyzji, więc generalnie nie za bardzo
    >wiadomo, czy się masz izolować, czy nie.

    Zaraz - jakos chyba informuja, byc moze telefonicznie,
    i do tego policyjnego systemu wpisuja ...

    >U nas najpierw kilka osób
    >wywalili na izolację, a później kazali im wnioski o urlop napisać, bo
    >nie było wiadomo, na jakiej podstawie ich wywalono.

    "u nas na komisariacie" ?
    To niezly burdel macie w tym swoim Archeo, siostry :-)

    Ale zaraz - przeciez mialo byc na to zwolnienie analogiczne z L-4/ZLA

    Ale na na jakiej podstawie "wywalali" ?
    A ... jesli wewnetrzny test policji, to moze i wyniki "wewnetrzne" ?

    >Nie. Uchwalili kontratyup.

    W jakim sensie ?
    Ze wczesniej go nie bylo ?

    Ten kontratyp mi sie bardzo nie podoba, tzn tak ogolnie, bo co - jak
    policjant jest uprawniony do scigania przestepcow, to moze zeznania
    uzyskiwac pałka i paralizatorem, bo w zakresie jego obowiazkow ?

    J.

  • 55. Data: 2020-11-30 19:20:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.11.2020 o 18:25, J.F. pisze:

    > Zaraz - jakos chyba informuja, byc moze telefonicznie,
    > i do tego policyjnego systemu wpisuja ...

    Część ludzi się od policjantów dowiaduje.

    > Ale zaraz - przeciez mialo byc na to zwolnienie analogiczne z L-4/ZLA ...
    > Ale na na jakiej podstawie "wywalali" ?

    Przyszedł "wódz" i kazał jechać do domu.

    > A ... jesli wewnetrzny test policji, to moze i wyniki "wewnetrzne" ?

    Żadnego testu. Informacja, ze ktoś miał kontakt z potencjalnie zarażonym.

    > W jakim sensie ?
    > Ze wczesniej go nie bylo ?

    Oczywiście, że nie.

    > Ten kontratyp mi sie bardzo nie podoba, tzn tak ogolnie, bo co - jak
    > policjant jest uprawniony do scigania przestepcow, to moze zeznania
    > uzyskiwac pałka i paralizatorem, bo w zakresie jego obowiazkow  ?

    Jesli tylko wykaże, że inaczej z COVER nie mógł skutecznie walczyć, to w
    sumie tak :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 56. Data: 2020-11-30 20:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    > https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-pol
    sce,falszywe-wy
    > niki-testow-na-koronawirusa-to-powazny-problem--rozm
    owa-z-doktorem-
    > pawlem-grzesiowskim,artykul,75022873.html

    Zmeczony dzis jestem ale przejrzałem po łebkach i nie widze.
    Czy mozesz dokładnie przytoczyc fragment w którym znajde potwierdzenie
    twoich słów:
    40% fałszywie dodatnich z natury testu PCR i 20% fałszywie ujemnych z
    czasu pobrania materiału

    Bede zobowiazany.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 58. Data: 2020-11-30 20:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    > Ja ogarniam.
    >
    > Ty masz problem ze zrozumieniem dłuższego tekstu.
    >
    > Czytałeś kiedyś "prozę" albo "wiersze"
    >
    > Jest coś takiego ;-)

    Powiem to najłagodniej jak umiem - wypierdalaj debilu.
    Wrzuciłes temat grypy piszac ze kazdy wie jak sie chronic przed grypa.
    W nastepnej linijce piszesz ze nie ma leku i ze szczepionki działaja na
    konkretny szczep (czyli wypisz wymaluj o grypie) a potem twierdzisz ze
    to niby nie było o grypie?
    To o czym to było, kretynie?
    O szczepionce na twoje uposledzenie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona

  • 60. Data: 2020-11-30 20:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > --Na grypę tak jak na Covid NIE MA LEKU. Są suplementy które masz
    > kupować żeby nie trafić pod respirator ;-) i szczepionki które
    > nie są darmowe. Psipadek? ;-)
    >
    > alez media spazmuja ze JEST :-) niemiecka szczepionka 93%
    > skuteczności, amerykańska 95% skuteczności a rosyjska podobno 105%
    > :-)

    On o leku, ty o szczepionce.

    Ale sobie ładnie gadacie... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 57. Data: 2020-11-30 20:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

> [...]
    > Są suplementy które masz kupować żeby nie trafić pod respirator
    > ;-) i szczepionki które nie są darmowe. Psipadek? ;-)

    Gratuluje wiedzy...
    A wystarczyło wpisać w google...

    Dostępne są dwa leki przeciwwirusowe na wirusy grypy. Nie działają one
    na inne wirusy i bakterie. Jeden z nich to oseltamiwir (Tamiflu), a
    drugi zanamiwir (Relenza).

    Problem ze stosowaniem tych leków polega na tym ze z tcp trzeba je
    podac we wstepnej fazie gryby. A dodatkowo podanie trzeba poprzedzic
    testem ze mamy do czynienia rzeczywiście z grypą a nie z
    przeziebieniem.

    Ale lek jak najabrdziej jest dostepny.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 59. Data: 2020-11-30 20:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Krajowe laboratoria maja wydajnosc cos 50 tys testow PCR na dobe -
    > jak chcesz przebadac "wszystkich" ?

    Jaja sobie robisz? Te lay z ta wydajnoscia to jakos od boga dane ze nie
    mozna ani zwiekszyc ani zrobic kolejnych?
    Jak sobie radza inni?

    > I jak czesto - bo przeciez kazdego dnia po tescie moga sie
    > zarazic.
    >
    > Te "szybkie testy" moze by mialy sens, gdyby nie to, ze ich
    > dokladnosc jest zadna.
    > Ewentualnie - jest mala, a byla bardzo mala.
    >
    > Niestety - racje mial Szumowski, gdy mowil "ograniczenia musza byc
    > do czasu masowych szczepien".
    >
    > Slowacja przetestowala wszystkich ... gdzies z miesiac temu
    > https://www.rp.pl/Koronawirus-SARS-CoV-2/201029649-S
    lowacja-rozpocz
    > yna-testowanie-wszystkich-obywateli.html
    > https://www.rp.pl/Covid-19/201039914-Slowacja-zaczyn
    a-testy-wszystk
    > ich-obywateli-na-koronawirusa.html
    >
    > Efekt na razie ... jakby maly
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/sk
    >
    > A teraz co - testowanie wszystkich przyjezdzajacych z zagranicy ?
    > Czemu nie.

    Jezeli przyjelismy strategie ze walic testy bo i tak nic nie daja i
    idziemy na zywioł to trzeba było zrobić jedno - MAKSYMALNIE WSPOMOC
    SŁUZBE ZDROWIA.

    A nie zaczynac budowanie szpitali we wrzesniu jak sie miejsca w
    szpitalach konczyły.
    Nawet Zenek nie wie jak to wytłumaczyc :) bo najpierw twierdził ze sie
    po prostu nie spodziewali a teraz mowi ze szpitale tymczasowe sa nie na
    teraz a na trzecia fale.

    A ludzie sobie umieraja...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."