  • 31. Data: 2009-11-27 21:12:28
    Temat: Re: CHCE sie poddać dobrowolnej karze - czy tak można ?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-11-2009 o 22:01:08 <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Jak jedziesz na wakacje do Chorwacji to zglaszasz w sądzie, na policji,
    > w US,
    > oraz u proboszcza ten fakt. Ja i 99,999(9) % Polaków nie.

    No to masz problem i idź z nim na pl.pregierz albo do psychologa.
    Tutaj jest grupa o prawie, które nie zależy od stanu świadomości
    99,999(9)% Polaków - jak widać Polak przed szkodą i po szkodzie głupi.

    --
    Tomek

  • 32. Data: 2009-11-27 21:17:41
    Od: r...@p...onet.pl

    > No to masz problem i idź z nim na pl.pregierz albo do psychologa.
    > Tutaj jest grupa o prawie, które nie zależy od stanu świadomości
    > 99,999(9)% Polaków - jak widać Polak przed szkodą i po szkodzie głupi.

    oczywiscie ze mam problem, tylko jak widze, zamiast odpisac mi na proste
    pytanie, musze robic doktorat z instytucji zwanej listem poleconym.

  • 33. Data: 2009-11-27 21:43:12
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    chodzi o to ze prawo stanowi o tym ze pismo z sadu nieodebrane sad traktuje
    za odebrane.
    Tu dobrym pomyslem na takie wyjazdy byloby ustanowic pelnomocnika (zona),
    ktora chociazby napisalaby pismo do sadu ze jestes na misji i nie ma
    mozliwosci zebys sie stawil i nie ma z toba kontaktu.

    btw.wroc w calosci i na swoich nogach - powodzenia

  • 34. Data: 2009-11-28 07:53:36
    Temat: Re: CHCE sie poddać dobrowolnej karze - no i mam :)
    Od: r...@p...onet.pl

    dla potomnych:

    Skazanego na grzywnę sąd wzywa do jej uiszczenia w terminie 30 dni. W razie
    bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu grzywnę ściąga się w drodze
    egzekucji. Jeżeli egzekucja grzywny okaże się bezskuteczna lub z okoliczności
    sprawy wynika, że byłaby ona bezskuteczna, sąd może zamienić grzywnę
    nieprzekraczającą stu dwudziestu stawek dziennych, po uprzednim wyrażeniu zgody
    przez skazanego, na pracę społecznie użyteczną, przyjmując, że dziesięć stawek
    dziennych jest równoważnych miesiącowi pracy społecznie użytecznej, z
    zaokrągleniem do pełnego miesiąca. Jeżeli skazany, mimo możliwości, nie uiści
    grzywny w terminie ani też nie podejmie orzeczonej pracy społecznej (zastępczej
    formy wykonania) i zostanie stwierdzone, że nie można jej ściągnąć w drodze
    egzekucji, sąd orzeka wykonanie zastępczej kary pozbawienia wolności przyjmując,
    że jeden dzień pozbawienia wolności jest równoważny dwóm stawkom dziennym.
    Stawka dzienna nie może być niższa niż 10 zł, ani wyższa niż 2000 zł. Ustalając
    stawkę dzienną, sąd bierze pod uwagę dochody sprawcy, jego warunki osobiste,
    rodzinne, stosunki majątkowe i możliwości zarobkowe.
    Proszę jednak pamiętać, że orzeczona kara pozbawienia wolności może zostać
    odwieszona, tzn. zostanie Pan wezwany do jej odbycia. Sąd może zarządzić
    wykonanie kary, jeżeli skazany w okresie próby rażąco narusza porządek prawny, w
    szczególności gdy popełnił inne przestępstwo albo jeżeli uchyla się od
    uiszczenia grzywny, od dozoru, wykonania nałożonych obowiązków lub orzeczonych
    środków karnych (art. 75. § 2 kodeksu karnego).

    Porady prawne
    Internetowa Kancelaria Prawna
    www.SerwisPrawa.pl

  • 35. Data: 2009-11-28 17:15:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    r...@p...onet.pl pisze:

    > niestety tak

    Nie opłaca się - w trzy dni pod sklepem wysępisz więcej.
    Możesz zabrać ze sobą wyroki, to może szybciej jak ludzie zobaczą że w
    słusznej sprawie zbiórka ;)

  • 36. Data: 2009-11-28 17:24:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Nie opłaca się - w trzy dni pod sklepem wysępisz więcej.
    > Możesz zabrać ze sobą wyroki, to może szybciej jak ludzie zobaczą że w
    > słusznej sprawie zbiórka ;)

    A nie... lepiej nie bierz.
    Chyba nie wolno robić zbiórek na poczet kar.

  • 37. Data: 2009-11-29 15:45:10
    Od: kam <...@...pl>

    r...@p...onet.pl pisze:
    > dla potomnych:

    i nie na temat

    KG

  • 38. Data: 2009-11-29 21:16:42
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl>

    > bez sensu, wlasnie dlatego ze nie przyjalem poleconego bylbym kryty,
    > przyjmujac
    > podpisuje sie, ze przyjmuje do wiadomosci pozwanie o 100tys zl. a wiec
    > jestem
    > winny. Nie przyjmuje poleconego a wiec nic o tym nie wiem, nie wiedzialem
    > nawet nie chce wiedziec.

    Tak ale to nie znaczy, że nie mogłeś się o tym dowiedzieć. Dla sądu to
    wystarczające. Jakkolwiek skrajnie głupie to jest to takie mamy prawo.

  • 39. Data: 2009-11-29 21:19:54
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl>

    > wyslalem pismo poleconym do sadu o wznowienie postepowania z uwagi j/w,
    > ale
    > znowu Afganistan mnie wzywa a wiec kółko się zamyka :)

    Teraz musisz wskazać adres do doręczeń w Polsce