  • 1. Data: 2004-03-22 07:01:11
    Temat: Budowa w granicy
    Od: "Krzysztof T." <k...@N...pl>

    Witam,
    Pare lat temu moj sasiad postanowil wybudowac sobie garaz w granicy. Z moich
    informacji wynika ze bez zadnych zezwolen.Rozmawial wtedy z moim ojcem o tym
    fakcie, ze bedzie budowal garaz. No i ok,ojciec powiedzial ze garaz moze
    byc. Jednak ten garaz stal sie pietrowa budowla, nieotynkowana, z pustakow.
    Stoi to juz prze pare lat, wczesniej nie mialem prawa co do tego ze obok
    dzialki stoi cos co mialo byc garazem a jest wysokim budynkiem, ktory
    zaslania mi widok oraz oszpeca. Moje pytanie, czy jest cos takiego ze
    budowla po ilus latach przez "zasiedznie" staje sie legalna?, czy moge
    sasiadowi powiedziec zeby chocia otynkowal ta bydowle, zeby nie byla taka
    szpetna, jakie przepisy toreguluja.Czy ewentulanie jest mozliwe ze musialby
    ja zburzyc?
    Drudie moje pytanie, czy zmienily sie przepisy odnosnie budowania w granicy,
    kiedys musialo byc 4m od granicy, ewentualnie zgoda sasiada na pisnie, czy
    dalej to obowiazuje?
    Pozdrawiam
    Krzyssztof

  • 2. Data: 2004-03-22 08:26:50
    Temat: Re: Budowa w granicy
    Od: "Krzysiek" <k...@w...pl>

    > Drudie moje pytanie, czy zmienily sie przepisy odnosnie budowania w
    granicy,
    > kiedys musialo byc 4m od granicy, ewentualnie zgoda sasiada na pisnie, czy
    > dalej to obowiazuje?

    Zmienilo sie.
    3m od granicy - jezeli nie ma okien
    4m (3,5m) - jezeli jest jakies okno w scianie
    Nie wolno stawiac budynkow (po jednej stroni dzialki) na granicy dzialki
    nawet ze zgoda sasiada. Mozna natomiast postawic np garaz, wspolnie z
    sasiadem na granicy dzialki (np. 1 garaz u Ciebie 1 u ssiada).
    Roznica jest taka ze kiedys wystarczylo owa zgoda sasiada i po sprawie,
    natomiast teraz sasiad tez musi postawic budynek, czyli razem sie staracie o
    pozwolenie na budowe, kupujecie 2 projekty (lub jeden na 2 garaze) i razem
    robiecie odbior.
    Podejrzewam ze mozna to zrobic w ten sposob ze razem uzyskacie pozwolenie na
    budowe, Ty postawisz garaz a sasiad nie, lecz wowczas nie zrobisz sobie
    odbioru budynku, nie bedziesz placic podatkow.... i bedziesz zyc dlugo i
    szczesliwie (bo sasiad bedzie w trakcie budowy).
    Z tego calego mojego pisania wynika tyle ze aby postawic garaz na granicy
    dzialki musisz o pozwolenia starac sie razem z sasiadem lecz postawic mozesz
    sam.

    Na ra i pozdrawiam
    Krzysiek

    ps
    ja wlasnie staram sie o pozolenie na budowe garazu na granicy dzialki
    wspolnie z sasiadem, gdyz on tez chce miec garaz.

  • 3. Data: 2004-03-22 08:29:16
    Od: "Krzysiek" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Z tego calego mojego pisania wynika tyle ze aby postawic garaz na granicy
    > dzialki musisz o pozwolenia starac sie razem z sasiadem lecz postawic

    no i jeszcze jedno. Inaczej sprawa sie ma jak sasiad juz posiada garaz na
    granicy dzialki (legalny). Wowczas mozna sie dobudowac do jego garazu.

    hej

  • 4. Data: 2004-03-22 09:47:50
    Od: "Krzysztof T." <k...@N...pl>

    no i jeszcze jedno. Inaczej sprawa sie ma jak sasiad juz posiada garaz na
    > granicy dzialki (legalny). Wowczas mozna sie dobudowac do jego garazu.
    >
    > hej
    Dzieki bardzo za odpowiedz,
    Bez odpowiedzi pozostaje moje pierwsze pytanie, co jesli sasiad dawno temu
    wybudowal garaz bez zgody w granicy, tzn mial to byc garaz a jest budynek
    pietrowy, czy prze czas jaki minal moglo to zostac jakos zalegalizowane
    wciagniete w plan przestrzenny?
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-03-22 10:01:20
    Od: "Krzysiek" <k...@w...pl>

    Na to pytanie niestety nie odpowiem bo nie wiem.
    Na Twoim miejscu odwiedzil bym wydzial planowania przestrzennego w Twoim
    miescie i tam sie dowiedzial szczegolow.
    Po pierwsze czy dany budynek istnieje na planie zagospodarowania
    przestrzennego i czy zgloszony jest jako garaz czy budynek pietrowy - bo
    jezeli byl to kiedys garaz a teraz cos dobudowal na nim to po pierwsze
    musial to zglosic do urzedu, jezeli nie zglosil to jest to samowola
    budowlano czy cos takiego no i nie placi podatku za to cos.
    Ale poza tym to sie nie bede madrowal bo pewnie nie chodzi Tobie o rady ale
    o przepisy a na tym to juz sie nie znam.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 6. Data: 2004-03-22 10:23:59
    Od: "Krzysztof T." <k...@N...pl>

> [...]
    ale
    > o przepisy a na tym to juz sie nie znam.

    No wlasnie, chodzi mi o konkretne przepisy ktore to regulaja. Dzieki za
    odzew,
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-03-22 12:14:34
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Krzysztof T. wrote:
    [...]

    > No wlasnie, chodzi mi o konkretne przepisy ktore to regulaja. Dzieki za
    > odzew,
    > Pozdrawiam

    Przede wszystkim jesli obiekt jest "oddany do uzytkowania"
    w takim ksztalciew jakim jest, to przepisy
    Pana nie interesuja.

    Jesli nie jet, to jest to samowola budowlana i lej "legalizacja"
    moze sie odbyc jedynie zgodnie z AKTUALNYMI przepisami,
    musi byc zgodna z prawem DZIS..

    Boguslaw