  • 1. Data: 2003-11-14 23:20:17
    Temat: Budowa garażu
    Od: "Wojtek" <w...@a...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów.
    Zamierzam wybudować garaż na swojej działce budowlanej na wsi gdzie
    mieszkam. Garaż ten ma być murowany lub gotowy blaszany o wymiarach 4,5x6m.
    Jak pytałem w starostwie to powiedziano mi że bez względu na powierzchnie
    trzeba pozwolenie na budowę, mapę z uzgodnieniami, projekt itp, a w różnych
    artykułach znów jest napisane że wystarczy napisać podanie do gminy i jeśli
    w ciągu 30 dni nie zarządają ode mnie żadnych dokumentów to mogę rozpoczynać
    budowę.
    Więc proszę o wyjaśnienie mi tego zagadnienia i z góry dziękuję.
    Pozdrawiam Wojtek.

  • 2. Data: 2003-11-15 18:10:19
    Temat: Re: Budowa garażu
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    A poczytaj Waszeć art. 29 Prawa Budowlanego i rozważ, czy Twój superpiękny
    samochód musisz trzymać w czymś, co nosi oficjalną nazwę GARAŻ, czy to coś
    może nazywać się CHLEWIK, KURNIK, OBORA ? Trochę pokombinuj przy wymogu
    rozpiętości konstrukcji (np dwa stykające się ścianami chlewiki z duuuużymi
    drzwiami wewnętrznymi pomiędzy nimi). Oczywiście pod warunkiem, że masz
    zabudowę siedliskową (istniejącą). No i jak dobrze żyjesz z sąsiadami
    (inaczej naślą Ci urzędasów do sprawdzenia, a to bydło będzie mierzyć,
    sprawdzać i żądać doli). Onegdaj w trakcie budowy postawiłem blaszak
    (tymczasowy obiekt). Geodeta, którego nie przypilnowałem naniósł go na mapy
    i tak zostało. Przy odbiorze urzędas czepił się, żeby go rozebrać ( a bo
    stoi dłużej niż 3 miesiące ). Próbowałem wyjaśniać, że siedlisko, że obiekt
    gospodarczy itp. Urzędas na to, że siedlisko to będzie po przyjęciu do
    użytkowania. Niestety miał rację. Wziąłem przy nim papier i napisałem, że
    jest rozebrany. Urzędas : "a to ja przyjadę sprawdzić !". Ja : Zapraszam,
    właśnie jutro o świcie zamierzam go ponownie postawić. Ja mam 3 miesiące od
    jutra, a urzędas ma 2 tygodnie na sprzeciw. Urzędas wycofał się rakiem. A po
    2 tygodniach i braku sprzeciwu - jest siedlisko. Zgłoszenie i koniec ( a i
    tego na wsiach nikt praktycznie nie przestrzega - wiejscy urzędnicy
    odmiennie niż "miastowi" żyją na ziemi ).
    AR

  • 3. Data: 2003-11-16 03:10:11
    Temat: Odp: Budowa garażu
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    to mi sie podoba /zagrywka z urz./ :))))