  • 31. Data: 2015-03-04 09:55:29
    Temat: Re: Brak swobody zapoznania się z umową
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 17:13:03 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Prawo nie zakazuje swobodnego zapoznania się z umową.

    Ale według mnie powinno być to uregulowane i nakazywać,
    bo to kraj ludzi bardzo naiwnych.

    Andrzej.

  • 32. Data: 2015-03-04 10:16:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-04 o 09:55, n...@t...net.pl pisze:

    > Ale według mnie powinno być to uregulowane i nakazywać,
    > bo to kraj ludzi bardzo naiwnych.

    Nie do wyegzekwowania. Takiemu naiwnemu to i godzina to za mało na
    zrozumienie prostej umowy.

    Jeśli już bardzo chcemy - to zróbmy tak, ze wszyscy poniżej magistra są
    ubezwłasnowolnieni, skoro tak się o nich troszczymy i nie dajemy im
    przymiotu człowieczeństwa (wolnej woli).

    Wówczas wrócimy do tradycyjnego podziału "piśmienna elita" i
    "niepiśmienne chłopstwo".

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2015-03-04 15:50:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-03-03, re <r...@r...invalid> wrote:

    [...]

    > Jak Ci rodzica naciągną na 3kPLN to se pogadamy

    Od ścigania prób wyłudzeń są inne przepisy i inne metody.
    Myślisz, że ludzie którzy chcą w ten sposób naciągać to się przejmą
    jakimiś sztywnymi regułami w ustawie? O naiwności.

    Przecież te wszystkie oszustwa nie bazują na złym prawie, tylko na tym,
    że ludziom się swoich praw dochodzić nie chce (jest mały odsetek), albo
    im wstyd, albo jeszcze coś. A nie dlatego że prawo jest zbyt łagodne.
    Zmienić to należy mentalność, a tego się nie da zrobić głosowaniem
    za ustawą.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2015-03-04 16:05:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojciech Bancer napisa?(a):

    [...]

    > Zmienić to należy mentalność, a tego się nie da zrobić głosowaniem
    > za ustawą.

    No można uchwalić ustawę taką: "Kto rodzica mego oszuka na 3 tys zł ten
    podlega karze..." ;P

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 35. Data: 2015-03-04 16:08:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-03-04, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    [...]

    > No można uchwalić ustawę taką: "Kto rodzica mego oszuka na 3 tys zł ten
    > podlega karze..." ;P

    Rozbije się o płynną definicję oszustwa. :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 36. Data: 2015-03-04 22:15:59
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Wojciech Bancer"

    [...]

> [...]

    im wstyd, albo jeszcze coś. A nie dlatego że prawo jest zbyt łagodne.
    Zmienić to należy mentalność, a tego się nie da zrobić głosowaniem
    ---
    Nie zrozumiałeś. Większość ludzi nie rozumie.

  • 37. Data: 2015-03-04 22:18:01
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Można odstąpić do 10 dni jeśli została zawarta poza SIEDZIBĄ firmy.
    > Czyli nie tylko zdalnie.
    > ---
    > Znaczy poza siedzibą to nie jest zdalnie dla firmy ?

    Nie jest, bo obejmuje przypadek obecności osoby "z firmy"
    w miejscu podpisywania umowy.
    ---
    To jest w tej SIEDZIBIE czy nie jest ?

    "Zdalnie" oznacza *brak* obecności osoby w DANYM miejscu
    (fakt łączenia się środkami telekomunikacyjnymi).
    ---
    I jest to SIEDZIBA ?

    (jest jakaś istotną kwestia którą teraz rozstrzygamy?)

  • 38. Data: 2015-03-04 22:19:23
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > A kto będzie decydował ile czasu na jaką umowę?

    Zdecydowanie zgoda.
    Warunkiem IMO powinna być nieskuteczność wynikająca z faktu odmowy
    wydania treści propozycji do zapoznania się.
    ---
    I jak tej odmowy dowiedziesz ?

    (prawo dla prawa?)

  • 39. Data: 2015-03-04 22:20:20
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    ...Wówczas wrócimy do tradycyjnego podziału "piśmienna elita" i
    "niepiśmienne chłopstwo".
    ---
    Chodzi o pisanie na komputerze ???

  • 40. Data: 2015-03-05 09:06:16
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu środa, 4 marca 2015 10:16:16 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > przymiotu człowieczeństwa (wolnej woli).
    >
    > Wówczas wrócimy do tradycyjnego podziału "piśmienna elita" i

    Ale mnie nie chodzi o troskę tylko o rozładowanie korków
    w sądach. Jak taka starsza kobitka chce mieć telefon
    to powinna mieć możliwość otrzymania treści umowy danego
    operatora a dalej to już poprosi syna aby w wolnym czasie
    podpowiedział jej czy warto czy nie warto.

    Dwa miesiące temu sąsiadka, staruszka, wpuściła gościa z Energa
    i na szczęście nie podpisała ale zostawiła go mieszkaniu
    zeszła do mnie dwa piętra niżej abym jej pomógł.
    Facet za nią wszystko powpisywał ale jak ja poprosiłem
    o wgląd do tej umowy to świnia odmówiła więc wygoniłem go.

    Po prostu niech będzie zapis w KC, że firma nie może odmówić
    przekazania wydrukowanej umowy przed podpisaniem.

    Andrzej.