  • 1. Data: 2005-01-03 19:43:37
    Temat: Brak akceptacji regulaminu
    Od: "SM" <s...@o...alpha.net.pl>

    Witam

    POLKOMTEL S.A przysłał wraz z ostatnia faktura nowy regulamin dot.
    świadczenia usług
    telekomunikacyjnych.(wymagania UE)
    Nie zamierzam zaakceptowac tego regulaminu
    Niezaleznie od podpisanej umowy podpisalem umowe o warunkach promocji, w
    ktorej zawarte sa zapisy dot. kary w przypadku rozwiazania umowy przed
    umowionym terminem.

    Czy ktos z grupowiczow znalazl by czas i zajal stanowisko w sprawie:

    1. Czy regulamin promocji jest umowa odrebna w tym przypadku, tzn moze
    stanowic podstawe roszczenia niezaleznie od regulaminu ?
    1. Czy pismo jak nizej jest w swojej tresci prawidlowe i wystarczajace
    uzasadnienie ?

    W związku z wprowadzeniem nowego regulaminu świadczenia usług
    telekomunikacyjnych przez POLKOMTEL S.A. z dniem 17 stycznia 2005 r.
    pragnę powiadomić, że nie akceptuje zmian wprowadzonych w nowym regulaminie.
    Dlatego też składam wypowiedzenie umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych zgodnie z § 16 pkt 5 regulaminu świadczeń usług
    telekomunikacyjnych obowiązującego od 7 października 2003 r.
    Wypowiedzenie umowy następuje z winy POLKOMTEL S.A. (zmiana regulaminu).
    POLKOMTEL S.A. nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze - (art. 59 ust. 2
    ustawy o Prawie Telekomunikacyjnym z dnia 16 lipca 2004r.)."

    P.S.
    Zdaje sobie sprawe, ze temat jest "goracy" na innych forach, ale nie
    dokopalem sie w googlach opinii fachowcow.

    SM

  • 2. Data: 2005-01-03 20:07:16
    Temat: Re: Brak akceptacji regulaminu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SM" <s...@o...alpha.net.pl> napisał w
    wiadomości news:crc795$1mp7$1@news.mm.pl...

> [...]
    > telekomunikacyjnych przez POLKOMTEL S.A. z dniem 17 stycznia 2005 r.
    > pragnę powiadomić, że nie akceptuje zmian wprowadzonych w nowym

    I poprzestań na tym. Pozostaw im wybór. Mogą pozostawć przy starym
    regulaminie albo neich sami rozwiążą umowę.

  • 3. Data: 2005-01-03 20:27:22
    Od: "vAiper" <v...@N...irc.police.pl>

    > I poprzestań na tym. Pozostaw im wybór. Mogą pozostawć przy starym
    > regulaminie albo neich sami rozwiążą umowę.

    § 18
    "(...)W przypadku gdy Abonent nie rozwiąże umowy w wyżej przewidziany
    sposób, uważa się, że wyraził zgodę na nowe warunki umowy."

  • 4. Data: 2005-01-03 21:29:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "vAiper" <v...@N...irc.police.pl> napisał w wiadomości

    > § 18
    > "(...)W przypadku gdy Abonent nie rozwiąże umowy w wyżej przewidziany
    > sposób, uważa się, że wyraził zgodę na nowe warunki umowy."

    Tu tkwi właśnie zmyłka. Jeśli abonent rozwiąże umowę, to płaci
    odszkodowanie. Ale jak jedynie odmówi akceptacji regulaminu, to nie rozwiąże
    umowy. Zmiana go nie będzie dotyczyć. Teraz piłka po stronie operatora. Może
    sam rozwiązać, ale wówczas nici z profitów z tego tytułu.

  • 5. Data: 2005-01-04 08:17:21
    Od: "vAiper" <v...@N...irc.police.pl>

> [...]
    > Może
    > sam rozwiązać, ale wówczas nici z profitów z tego tytułu.

    Jaka znowu zmylka, przeciez w obowiazujacym regulaminie swiadczenia uslug
    telekomunikacyjnym wyraznie jest napisane, ze jesli abonent nie zlozy
    wypowiedzenia, to akceptuje zaistniale zmiany...(zobacz tez art. 384(1) KC)

    a to, ze Polkomtel nalicza sobie kary, to jest juz zupelnie inna bajka

  • 6. Data: 2005-01-04 10:00:23
    Od: "Kolec" <k...@4...art.pl>

    Wysyłalem do nich pismo ze nie akceptuje zmian w regulaminie i prosze o
    pozostawienie mnie przy starych zasadach to odpisali:
    www.4nakeje.art.pl/plus1.jpg
    wiec jedynym sposobem jest rozwiązanie umowy z powodu zmiany regulaminu
    Sprawe już opisywalem dokladniej na innym forum
    Zajął się tym m.in UOKiK i Ministerstwo Infrastruktury i co do postanowień
    kodeksu cywilnego nie ma żadnych zastrzeżeń że nie ma kary za rozwiązanie
    umowy z powodu zmiany regulaminu ...no ale polkomtel twierdzi co innego i
    podejrzewam ze już niedlugo wszystko się wyjaśni.
    Pozdrawiam
    kolec

  • 7. Data: 2005-01-04 10:48:38
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Kolec napisał:

    > Wysyłalem do nich pismo ze nie akceptuje zmian w regulaminie i prosze o
    > pozostawienie mnie przy starych zasadach to odpisali:

    Pozwole sobie zacytowac w całosci pisemko przygotowane przez ichniejszy
    departament prawny. Szczególna uwagę proponuję zwrócić na trzeci akapit,
    w tym szczególną interpretacje art 384kc

    ****

    W przypadku umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych zobowiązania i
    uprawnienia stron regulowane są nie tylko postanowieniami danej umowy,
    lecz również postanowieniami regulaminu świadczenia usług
    telekomunikacyjnych (RŚUT), regulaminu promocji, umowy współpracy lub
    innych umów, np.: umów zawieranych w ramach Programu Wymiany Aparatów.
    Regulaminy promocji i umowy współpracy określają zarówno warunki
    promocyjne (np. upusty i rabaty cenowe), a także - co jest szczególnie
    istotne - precyzują postanowienia umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych, wskazując np. minimalny okres korzystania z usług
    Polkomtel S.A. (okres karencji) oraz uprawnienie do naliczenia kary
    umownej w przypadku rozwiązania przez abonenta umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych, zaprzestania korzystania z usług albo spowodowania
    rozwiązania umowy przez Polkomtel S.A. z winy abonenta przed upływem
    wskazanego okresu karencji.

    Wymaga podkreślenia fakt, że postanowienia RŚUT mogą być uzupełniane i
    zmieniane zapisami regulaminów promocji lub innych umów, które są w
    stosunku do niego dokumentami o charakterze szczególnym. Na
    potwierdzenie tego regulaminy promocji, umowy współpracy i umowy
    promocyjne zawierają postanowienie, które stanowi, że w sprawach
    nieuregulowanych stosuje się postanowienia RŚUT.

    Dodatkowo wykazania wymaga fakt, że w przypadku relacji RŚUT a regulamin
    promocji, zgodnie z funkcjonującą w naszym systemie prawnym zasadą "lex
    specjalis derogat legi generalis", przepisy o charakterze szczególnym
    mogą uchylać i zmieniać zasady określane w przepisach ogólnych, przy
    założeniu, że chodzi o dokumenty tej samej rangi prawnej. RŚUT i
    regulaminy promocji z punktu widzenia prawa cywilnego są wzorcami
    umownymi tej samej rangi w rozumieniu art. 384 kodeksu cywilnego.
    Wzorzec umowny o charakterze szczególnym, jakim jest regulamin promocji,
    zawiera uregulowania o charakterze wyjątkowym w stosunku do zapisów RŚUT.

    Wynikające z RŚUT uprawnienie abonenta do wypowiedzenia umowy o
    świadczenie usług telekomunikacyjnych w przypadku zmiany treści RŚUT
    jest zatem ograniczone postanowieniami regulaminu promocji lub innej
    umowy. Oznacza to, że Abonent może wypowiedzieć umowę o świadczenie
    usług telekomunikacyjnych, jednakże pod warunkiem zachowania zobowiązań
    wynikających z regulaminu promocji lub umowy współpracy. Rozwiązanie
    przez abonenta umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych,
    zaprzestanie korzystania z usług albo spowodowanie rozwiązania umowy
    przez Polkomtel S.A. z winy abonenta przed upływem określonego terminu
    skutkować będzie obowiązkiem zapłaty przez niego kary umownej.

    Należy również podkreślić, że w związku z faktem, że kara umowna
    przewidziana przez art. 483 kodeksu cywilnego jest dodatkowym
    zastrzeżeniem umownym, w myśl którego naprawienie szkody wynikłej z
    niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania nastąpi przez
    zapłatę określonej sumy pieniężnej, Polkomtel S.A. może dochodzić kary
    umownej w pełnej wysokości, bez względu na wysokość poniesionej szkody.
    Polkomtel SA zwolniony jest zatem od obowiązku dowodzenia istnienia i
    wysokości szkody i może żądać zapłaty kary umownej w momencie
    stwierdzenia niewykonania zobowiązania.

    Konkluzja:
    Reasumując powyższe uwagi odnośnie możliwości naliczenia kary umownej w
    przypadku rozwiązania przez abonenta umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych przed upływem okresu karencji w związku ze zmianą
    RŚUT, należy uznać, że Polkomtel S.A., jest uprawniony do żądania
    zapłaty kary umownej w przypadkach i w wysokości ściśle przewidzianych
    postanowieniami konkretnej umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych, regulaminu promocji, umowy współpracy lub innej
    umowy. Uprawnienie to wynika z faktu przyjęcia na siebie przez abonenta
    określonych zobowiązań poprzez zaakceptowanie regulaminu promocji lub
    podpisanie innej umowy oraz pośrednio z brzmienia art. 57 ust. 6 ustawy PT.

    Podkreślenia wymaga również fakt, że zmiana RŚUT podyktowana była
    koniecznością dostosowania go do powszechnie obowiązujących przepisów
    prawa, a nowe zapisy zawarte w RŚUT są zdecydowanie korzystniejsze dla
    abonentów niż zapisy dotychczasowe.

  • 8. Data: 2005-01-04 11:02:13
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > Pozwole sobie zacytowac w całosci pisemko przygotowane przez ichniejszy
    > departament prawny. Szczególna uwagę proponuję zwrócić na trzeci akapit,
    > w tym szczególną interpretacje art 384kc

    Śliczne. Życzę im powodzenia w sądach.

    KG

  • 9. Data: 2005-01-04 17:20:18
    Od: "SM" <s...@o...alpha.net.pl>

> [...]
    > KC)
    >
    > a to, ze Polkomtel nalicza sobie kary, to jest juz zupelnie inna bajka

    Czy nie akceptujac nowego regulaminu i nie skladajac wypowiedzenia umowy
    akcepuje (sic!) zaistaniale zmiany ??? Jaki regulamin mnie wowczas
    obowiazuje ?
    --
    SM

  • 10. Data: 2005-01-04 18:36:29
    Od: "Kolec" <k...@4...art.pl>

    > Czy nie akceptujac nowego regulaminu i nie skladajac wypowiedzenia umowy
    > akcepuje (sic!) zaistaniale zmiany ??? Jaki regulamin mnie wowczas
> [...]

    Nie ma takiej możliwości
    albo nie akceptujesz zmiany wypowiadając umowe i płacisz kare albo
    akceptujesz!
    Przynajmniej tak wynika z pism polkomtela do abonentów
    pozdrawiam
    kolec