  • 11. Data: 2005-01-04 18:44:39
    Temat: Re: Brak akceptacji regulaminu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "vAiper" <v...@N...irc.police.pl> napisał w wiadomości
    news:crdj6e$bj2$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jaka znowu zmylka, przeciez w obowiazujacym regulaminie swiadczenia uslug
    > telekomunikacyjnym wyraznie jest napisane, ze jesli abonent nie zlozy
    > wypowiedzenia, to akceptuje zaistniale zmiany...(zobacz tez art. 384(1)
    KC)

    W starej ustawie Prawo telekomunikacyjne było chyba odmiennie. Ale masz
    faktycznie rację i trzeba teraz wypowiedzieć tę umowę. Nie doczytałem. :-)

  • 12. Data: 2005-01-04 20:21:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kolec" <k...@4...art.pl> napisał w wiadomości

    > Przynajmniej tak wynika z pism polkomtela do abonentów
    > pozdrawiam

    W kwestii formalnej, to pisma POLKOMTEL w tym wypadku raczej za wiarygodne
    bym nie przyjmował.

  • 13. Data: 2005-01-04 22:47:06
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Podkreślenia wymaga również fakt, że zmiana RŚUT podyktowana była
    > koniecznością dostosowania go do powszechnie obowiązujących przepisów
    > prawa, a nowe zapisy zawarte w RŚUT są zdecydowanie korzystniejsze dla
    > abonentów niż zapisy dotychczasowe.

    Szczególnie możliwość zażądania dowolnej kaucji w dowolnej chwili
    jest zdecydowanie korzystniejsza dla abonentów (nowa funkcjonalność,
    dzięki której abonent ma gdzie ulokować nadmiar gotówki) i oczywiście
    to wszystko zawdzięczamy Unii. Ściereczkę do monitora poproszę :)))

    Jakoś dziwnie przemilczają art. 59 ust. 2 PT - a sami zgodnie z tym
    przepisem informują o prawie do wypowiedzenia (i że nie przysługuje
    im roszczenie odszkodowawcze). URTiP, widzisz i nie grzmisz...

    Marek

  • 14. Data: 2005-01-06 11:19:53
    Od: "Marcin" <N...@N...COM>

    zastanawiające jest tylko TO, że w tej odpowiedzi ANI RAZU nie przytoczony
    jeszt . art. 59 ust. 2 ustawy PT !!!! Przecież to jest JEDYNY haczyk w tej
    sprawie, a prawnik się wogóle do tego nie ustosunkował !!!!! Nie
    ustosunkował się również do informacji zawartej na fakturze poprzedzającej
    zmianę regulaminu, a ta informacja była napisana włąśnie z powodu art. 59
    ust. 2, który do tego zobowiązywał ???? Ja się moge zgodzić z taką czy inną
    interpretacją prawa, ale jawne i świadome pomijanie pewnych przepisów prawa
    w danej opini powinno grozić temu prawnikowi postępowaniem dyscyplinarnym.

    Ja w swoim wypowiedzeniu wyraźnie napisałem co jest podstawą wypowiedzenia
    (brak akceptacji zmian w regulaminie) i że POLKOMTEL SA nie przysługują z
    tego tytułu zgodnie z art. 59 ust.2 PT ŻADNE SWIADCZENIA ODSZKODOWAWCZE i to
    nie ma znaczenia czy z tytułu umowy OŚUT, czy innej umowy z nią powiązanej
    (np. umowa promocyjna ).

    a jak już sie powołuje [...]"lex specjalis derogat legi generalis", przepisy
    o charakterze szczególnym
    mogą uchylać i zmieniać zasady określane w przepisach ogólnych, przy
    założeniu, że chodzi o dokumenty tej samej rangi prawnej[...]
    to trzeba pamiętać że w ten sam sposób PT jest ponad RŚUT czy inną
    umową.....

    a teraz moja konkluzja

    IDEA jak zmieniała regulamin i klienci przysyłali rezygnacje (niezależnie od
    trwajacej promocji) to akceptowała to bez 2 zdań, a POLKOMTEL idzie w
    zaparte.... jak Oleksy .... pewnie powie, że proces był farsą i wyrok z góry
    zaplanowany !!!!!