  • 11. Data: 2003-04-27 10:51:43
    Temat: Re: "Bomby"
    Od: "[MK]Wiewiór81" <p...@U...pl>

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi - po prostu szukałem nie tam, gdzie
    trzeba,,ehhh....

    pzdr

    WR81

  • 12. Data: 2003-04-27 10:57:44
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "[MK]Wiewiór81" <p...@U...pl> napisał w wiadomości
    > Dzięki wszystkim za odpowiedzi - po prostu szukałem nie tam, gdzie
    > trzeba,,ehhh....
    jakis czas temu bylo glosno w telewizji ze jakis komendant gdzies nad morzem
    podja decyzje zeby karac takich kierowcow ale w innych wojewodztwach chyba
    tego nie wprowadzili.

    Interpretacja przepisow w polsce jest bardzo dowolna a czesto nawet
    sprzeczna

    Doczytalem tak cos oprocz sygnalow jeszcze o jakis napisach wiec jezeli mam
    caly samochod wytapetowany reklamami i jeszcze mam alarm to na bardzo
    upierdliwego gline to tylko sad gordzki?

    Icek

  • 13. Data: 2003-04-27 11:26:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | w takim razie mogą dać grzywne praktycznie każdemu - bo (prawie) każdy
    | samochód ma alarm który sygnalizuje właśnie syreną o zmiennym tonie.. :)

    Ale rzadko który równocześnie wysyła niebieski lub czerwony sygnał błyskowy.

  • 14. Data: 2003-04-27 11:31:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | jakis czas temu bylo glosno w telewizji ze jakis komendant gdzies nad
    morzem
    | podja decyzje zeby karac takich kierowcow ale w innych wojewodztwach chyba
    | tego nie wprowadzili.

    Nie słyszałem, by karanie lub nie za wykroczenia zależało od woli komendanta
    wojewódzkiego.

    | Interpretacja przepisow w polsce jest bardzo dowolna a czesto nawet
    | sprzeczna

    Tu się zgodzę - niestety. Tyle, że akurat przepisu o posiadaniu kogutów nie
    można interpertować w sposób opaczny - moim zdaniem.

    | Doczytalem tak cos oprocz sygnalow jeszcze o jakis napisach wiec jezeli
    mam
    | caly samochod wytapetowany reklamami i jeszcze mam alarm to na bardzo
    | upierdliwego gline to tylko sad gordzki?

    Nie chodzi o reklam, tylko o napisy POLICJA czy podobne. Są w operacyjnych
    radiowozach takie wynalazki na pasku magnetycznym. To tego nie wolno
    cywilowi wozić. W przepisie głownie chodziło o ukróceniu
    policjantów-przebierańców. Z tego tez powodu nikt się nie czepia alarmów,
    chyba że ktoś tak wykonał instalacje, że można włączać alarm podczas jazdy i
    dalej sobie jechać.

    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-

  • 15. Data: 2003-04-27 14:31:21
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Ale rzadko który równocześnie wysyła niebieski lub czerwony sygnał błyskowy.

    ale nie musi - jest napisane, że mogą karać za samo posiadanie

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 16. Data: 2003-04-27 20:10:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wyraziłem się nieprecyzyjnie. Już się poprawiam. Stosowny przepis brzmi:

    Art. 96a. § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, posiada w pojeździe
    urządzenia stanowiące obowiązkowe wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego w
    ruchu, wysyłające sygnały świetlne w postaci niebieskich lub czerwonych
    świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie, a także elementy
    oznakowania w postaci napisów, podlega karze grzywny.
    § 2. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, używa w pojeździe sygnałów
    świetlnych w postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo
    sygnału dźwiękowego o zmiennym tonie, podlega karze aresztu do 14 dni albo
    grzywny.
    § 3. Urządzenia lub elementy oznakowania, o których mowa w § 1 i 2,
    podlegają przepadkowi, choćby nie stanowiły własności sprawcy.

    Ponieważ alarm samochodowy, choćby wielotonowy nie stanowi obowiązkowego
    wyposażenia pojazdu uprzywilejowanego, więc nie spełnia pierwszej części
    dyspozycji przepisu. Tak więc paragraf 1 odpada.
    Paragraf 2 mógłby mieć zastosowanie, gdyby użyto tej wielotonowej syreny.
    Przy czym moim zdaniem musiałoby być to użycie z zamiarem wprowadzenia w
    błąd innych użytkowników drogi.
    Faktem jest, że tego w tym przepisie wprost nie napisano, ale tak by
    należało moim zdaniem to traktować. Wszak, jeśli założę sobie niebieskiego
    koguta w garażu i tam pobłyskam trochę, to chyba nikt nie będzie mnie ścigał
    o to. W moim przekonaniu bierze się to wprost z art. 1 kodeksu wykroczeń. Po
    prostu instalowanie alarmu nie jest szkodliwe społecznie, zaś jazda na
    wielotonowym sygnale jest.

  • 17. Data: 2003-04-27 22:00:31
    Od: "[MK]Wiewiór81" <p...@U...pl>

    (ciach cytat)

    No to teraz przechodzimy do sedna sprawy:

    Otóż kupiłem motocykl. Tak się złożyło, że jest to dokładnie taki model,
    jakiego uzywają amerykańscy policjanci. Chciałbym go tak wystylizować, żeby
    jak najbardziej przypominał oryginał. Czy jeśli np. do lamp (niebieska i
    czerwona) nie będzie podłączona instalacja elektryczna, to i tak mogę zostać
    ukarany grzywną??

    pzdr

    WR81

  • 18. Data: 2003-04-28 18:15:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Mim zdaniem nie. Bo zabronione są światła, a nie plastiki w kolorze świateł.
    No i nie może być napisu POLICJA. Tylko, że będziesz narażony na wieczne
    kontrole ruchu drogowego. Nie powinni Ci nic zrobić, ale to trochę
    stresujące.

  • 19. Data: 2003-04-28 20:05:17
    Od: "[MK]Wiewiór81" <p...@U...pl>

> [...]
    > No i nie może być napisu POLICJA. Tylko, że będziesz narażony na wieczne
    > kontrole ruchu drogowego. Nie powinni Ci nic zrobić, ale to trochę

    A niech sobie kontrolują, przynajmniej będę miał frajdę tłumacząc Panom
    Policjantom, że tam nie ma instalacji elektrycznej - gorzej, jak każą
    zdejmować plastiki i pokazać :-)
    Nie mogę mieć napisu POLICJA - to jasne. A co z napisem POLICE albo STATE
    TROOPER, jak w amerykańskim oryginale?
    I czy prawo dozwala coś w stylu napisu "POLICIA" (tak jak warszawscy
    taksiarze mafijni zrobili sobie koguty "TAX" lub "TAKI")?

    pzdr

    WR81