  • 1. Data: 2003-04-26 21:26:47
    Temat: "Bomby"
    Od: "[MK]Wiewiór81" <p...@U...pl>

    Witam!

    Poszukuję przepisu, który zabraniałby posiadania (NIE UŻYWANIA) w pojeździe
    zainstalowanych "bomb", czyli niebieskich świateł (takich jak mają
    nieoznakowane radiowozy policji). Jesli takowego przepisu nie ma - tym
    lepiej :-)
    Szukałem w dziennikach ustaw, ale jakoś nie mogę się tego doszukać. Z góry
    dzięki za pomoc.

    pozdrawiam

    WR81

  • 2. Data: 2003-04-26 21:45:15
    Temat: Re: "Bomby"
    Od: "[MK]Wiewiór81" <p...@U...pl>

    Gwoli uścislenia - znalazłem tylko dwa miejsca w kodeksie drogowym, o
    których jest mowa o czymś związanym z tematem:

    ART. 53 pkt 2 podpkt. 2 (co to jest pojazd uprzywilejowany)
    Pojazd wysyła JEDMNOCZEŚNIE sygnały świetlny i dźwiękowy;
    Po zatrzymaniu pojazdu nie wymaga się używania sygnału dźwiękowego,

    ART. 54 pkt 4
    Zabrania się, z zastrzeżeniem art. 31 ust. 1 pkt 5, używania
    ŻÓŁTYCH sygnałów błyskowych do innych celów niż określone w ust. 1 i 3.

    Jakoś nie mogę znaleźć przepisu ani rozporządzenia, zabraniającego
    posiadania, ba, nawet używania, niebieskich świateł błyskowych...

    Jeszcze raz z góry dzięki za pomoc - mam nadzieję, że jakiejść mi udzielicie
    :-)

    pzdr

    WR81

  • 3. Data: 2003-04-26 22:11:04
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik [MK]Wiewiór81 napisał:
    > ART. 54 pkt 4
    > Zabrania się, z zastrzeżeniem art. 31 ust. 1 pkt 5, używania
    > ŻÓŁTYCH sygnałów błyskowych do innych celów niż określone w ust. 1 i 3.

    czy w świetle tych przepisów wolno mi np jeździć z włączonym fioletowym
    albo zielonym kogutem?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2003-04-26 22:14:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przeszukaj kodeks wykroczeń. Tam znajdziesz na pewno:

    Art. 96a. § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, posiada w pojeździe
    urządzenia stanowiące obowiązkowe wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego w
    ruchu, wysyłające sygnały świetlne w postaci niebieskich lub czerwonych
    świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie, a także elementy
    oznakowania w postaci napisów, podlega karze grzywny.
    § 2. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, używa w pojeździe sygnałów
    świetlnych w postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo
    sygnału dźwiękowego o zmiennym tonie, podlega karze aresztu do 14 dni albo
    grzywny.
    § 3. Urządzenia lub elementy oznakowania, o których mowa w § 1 i 2,
    podlegają przepadkowi, choćby nie stanowiły własności sprawcy.

  • 5. Data: 2003-04-26 22:38:44
    Od: "[MK]Wiewiór81" <p...@U...pl>

    > czy w świetle tych przepisów wolno mi np jeździć z włączonym fioletowym
    > albo zielonym kogutem?

    Heh, właśnie tego chcę się dowiedzieć... czy jest przepis, który
    jednoznacznie zabrania uzywania tego typu świateł... A jesli jest, to
    konkret - Dziennik ustaw, artykuł...

    pzdr

    WR81

  • 6. Data: 2003-04-27 01:01:35
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    ech dokladnie 1 minuta na google

  • 7. Data: 2003-04-27 01:03:01
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    Art. 66.4. Zabrania się:
    3) umieszczania w pojeździe lub na nim urządzeń stanowiących obowiązkowe
    wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego, wysyłających sygnały świetlne w
    postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy
    o zmiennym tonie,

    pochodzi z Prawo o ruchu drogowym - ustawa z 20 czerwca 1997 r.
    to chyba wyjasnia

    leon

  • 8. Data: 2003-04-27 01:13:55
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik leon napisał:
    > pochodzi z Prawo o ruchu drogowym - ustawa z 20 czerwca 1997 r.
    > to chyba wyjasnia

    niebieskich lub czerwonych.. czyli jak dam sobie pomaranczowe,
    fioletowe, zielone, to bedzie ok?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2003-04-27 01:30:07
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    > niebieskich lub czerwonych.. czyli jak dam sobie pomaranczowe,
    > fioletowe, zielone, to bedzie ok?
    Art. 66.
    4. Zabrania się:
    2) stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nie
    odpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych,
    (czyli moze sporo - ale tego juz nie chce mi sie szukac)

    5. Minister transportu i gospodarki morskiej w porozumieniu z ministrami
    spraw wewnętrznych i administracji oraz obrony narodowej określi, w drodze
    rozporządzenia, warunki techniczne pojazdów oraz zakres ich niezbędnego
    wyposażenia.

    7. Ministrowie spraw wewnętrznych i administracji, obrony narodowej oraz
    sprawiedliwości w porozumieniu z ministrem transportu i gospodarki morskiej
    określą, w drodze rozporządzenia, warunki techniczne pojazdów specjalnych i
    używanych do celów specjalnych Policji, Urzędu Ochrony Państwa, Straży
    Granicznej, Służby Więziennej i straży pożarnej.

    oraz moze
    Art. 66.1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i
    utrzymany, aby korzystanie z niego:

    1) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników
    ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na
    szkodę,

    leon

  • 10. Data: 2003-04-27 10:43:49
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie, a także elementy
    > oznakowania w postaci napisów, podlega karze grzywny.

    w takim razie mogą dać grzywne praktycznie każdemu - bo (prawie) każdy
    samochód ma alarm który sygnalizuje właśnie syreną o zmiennym tonie.. :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl