eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Boje z TPSA w sprawie rachunkow - prosba o pomoc
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 11. Data: 2007-12-07 21:04:24
    Temat: Re: Boje z TPSA w sprawie rachunkow - prosba o pomoc
    Od: "Tomasz R" <d...@g...pl>


    > Mam pewna od lat ciagnaca sie sprawe zaleglych rachunkow wobec TPSA
    > Sprawa wyglada mniej wicej tak:

    może zgłoś sprawę do UKE, poproś o wyjaśnienie,
    Kazda firma telekomunikacyjna ma obowiązek przyjąć zgłoszenie telefonicznie
    i odpowiedizeć na piśmie
    tak wynika z prawa telekomunikacyjnego, sam pracuje w takiej firmie
    i taki obowiązek ma każdy operator



  • 12. Data: 2007-12-07 22:34:56
    Temat: Re: Boje z TPSA w sprawie rachunkow - prosba o pomoc
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomasz R pisze:
    >> Mam pewna od lat ciagnaca sie sprawe zaleglych rachunkow wobec TPSA
    >> Sprawa wyglada mniej wicej tak:
    >
    > może zgłoś sprawę do UKE, poproś o wyjaśnienie,
    > Kazda firma telekomunikacyjna ma obowiązek przyjąć zgłoszenie telefonicznie
    > i odpowiedizeć na piśmie
    > tak wynika z prawa telekomunikacyjnego, sam pracuje w takiej firmie
    > i taki obowiązek ma każdy operator
    >
    >
    Obowiązek taki istnieje dopiero od października 2004 r. A sprawa jest
    wcześniejsza.

    M.


  • 13. Data: 2007-12-10 08:44:41
    Temat: Re: Boje z TPSA w sprawie rachunkow - prosba o pomoc
    Od: w...@p...onet.pl

    > Tomasz R pisze:
    > >> Mam pewna od lat ciagnaca sie sprawe zaleglych rachunkow wobec TPSA
    > >> Sprawa wyglada mniej wicej tak:
    > >
    > > może zgłoś sprawę do UKE, poproś o wyjaśnienie,
    > > Kazda firma telekomunikacyjna ma obowiązek przyjąć zgłoszenie telefonicznie
    > > i odpowiedizeć na piśmie
    > > tak wynika z prawa telekomunikacyjnego, sam pracuje w takiej firmie
    > > i taki obowiązek ma każdy operator
    > >
    > >
    > Obowiązek taki istnieje dopiero od października 2004 r. A sprawa jest
    > wcześniejsza.

    tym bardziej pisanie do uke nie ma sensu, bo dostaniesz powielone stanowisko
    operatora.
    jedyna opcja to chyba sad powszechny, niestety...swoja droga jestes sam sobie
    winien, ze zwlekales z wyjasnieniem sprawy tyle lat, a zainteresowales sie
    "bardziej" dopiero jak intruum czy inne kruki zaczely straszyc.

    a tu masz fragment obowiazujacej w 2003 r. ustawy PT:

    Art. 72. 1. Do odpowiedzialności operatorów za niewykonanie lub nienależyte
    wykonanie usługi telekomunikacyjnej stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, z
    zastrzeżeniem ust. 2 oraz przepisu art. 75 ust. 1.
    2. Operator świadczący usługi powszechne odpowiada za ich niewykonanie lub
    nienależyte wykonanie jedynie w zakresie określonym ustawą.
    3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, gdy niewykonanie lub nienależyte wykonanie
    usługi było wynikiem winy umyślnej, rażącego niedbalstwa operatora lub
    następstwem czynu niedozwolonego.
    4. Operator świadczący usługi międzynarodowe odpowiada za ich niewykonanie lub
    nienależyte wykonanie w zakresie i na zasadach ustalonych w umowach
    międzynarodowych, których Rzeczpospolita Polska jest stroną.
    Art. 73. 1. Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej
    okresowo, abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/30 średniej opłaty
    miesięcznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów
    rozliczeniowych, jednak nie dłużej niż z okresu ostatnich 12 miesięcy.
    2. Odszkodowanie nie przysługuje, jeżeli w okresie rozliczeniowym łączny czas
    przerw był krótszy od 48 godzin.
    3. Niezależnie od odszkodowania, za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi
    telefonicznej płatnej okresowo, abonentowi przysługuje zwrot 1/30 miesięcznej
    opłaty abonamentowej.
    Art. 74. 1. Minister właściwy do spraw łączności określi, w drodze
    rozporządzenia, szczegółowe warunki, jakim powinna odpowiadać reklamacja za:
    1) niedotrzymanie z winy operatora terminów, o których mowa w art. 51 ust. 4,
    2) niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi powszechnej
    - a także szczegółowy tryb postępowania reklamacyjnego, mając na uwadze
    niezbędną ochronę interesu abonenta.
    2. Drogę postępowania reklamacyjnego uważa się za wyczerpaną, jeżeli operator
    nie zapłacił dochodzonej należności w terminie 3 miesięcy od dnia wniesienia
    reklamacji.
    Art. 75. 1. (137) Prawo dochodzenia w postępowaniu sądowym roszczeń określonych
    w ustawie, wynikających ze stosunków z operatorami świadczącymi usługi
    powszechne, przysługuje użytkownikowi po wyczerpaniu drogi postępowania
    reklamacyjnego.
    2. Roszczenia dochodzone na podstawie ustawy przedawniają się z upływem 12
    miesięcy od końca okresu rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w
    świadczeniu usługi telekomunikacyjnej, albo od dnia, w którym usługa została
    wykonana lub miała być wykonana.
    3. Bieg przedawnienia roszczeń zawiesza się na okres od dnia wniesienia
    reklamacji do dnia udzielenia odpowiedzi na reklamację, nie dłużej jednak niż na
    okres przewidziany do załatwienia reklamacji.

    pozdrawiam
    d.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1