    From: "Wlochaty" <i...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Boje z TPSA w sprawie rachunkow - prosba o pomoc
    Date: Thu, 6 Dec 2007 02:36:37 +0100

    Witam

    Mam pewna od lat ciagnaca sie sprawe zaleglych rachunkow wobec TPSA
    Sprawa wyglada mniej wicej tak:

    rok 2002/2003 - Jestem abonentem TPSA uslug: abonament standard + neostrada
    +

    czerwiec 2003 - przestaje dzilac telefon i lacze, mam juz kilka zaleglych
    faktur.
    Zglaszana jest usterka do firmy ze lacze i telefon nie dziala, 3 razy
    przyjezdzaja
    technicy, pomimo tego jesli Internet jest to chwilowo i katastrfalny, potem
    znowu nie dziala, nie wypowiadam umowy bo chce uniknac kary z powodu
    zerwania umowy przed czasem. W tym momencie nie mieszkam juz w mieszkaniu z
    powodu wyjazdu.
    Powodem nie dzialania uslug jest usterka, uslugi nie zostaly odlaczone,
    dzialaja bardzo rzadko, potem wcale.

    wrzesien 2003- dostaje informacje ze umowa ma prawo byc rozwiazana w ciagu
    kilku dni jesli nie ureguluje rachunkow, nie reguluje ich, poniewaz dalej
    nie mam polaczenia z przyczyn technicznych, a nie z przyczyn odciecia
    dostepu (o ile pamietam nie dziala tez telefon) deklaruje ze zaplace
    zaleglosc do miesiaca w ktorym lacze przestalo dzialac, nie wypowiem umowy z
    powodu grozby naliczenia kar za jej przedterminowe rozwiazanie.

    wrzesien 2003 - styczen 2005- zostaje mi naliczonych kilkanascie faktur na
    kwote 250zl kazda (za telefon i internet), pomimo ze nigdy nie naprawiono
    polaczenia i telefonu

    styczen 2005 - rozwiazanie umowy

    rok 2005 - zglasza sie do mnie firma windykacyjna ktora nakazuje oplacenie
    zaleglych rachunkow, deklaruje ustnie zaplate zaleglych rachunkow do czerwca
    2002
    gdy wszystko przestalo dzialac

    rok 2006 - rosna mi odsetki, sprawa "wisi", udaje sie do TPSA w Katowicach
    (komorka od takich spraw)
    by otrzymac dokumenty i wyjasnienie, Pani znajduje w "systemie" moje
    zgloszenia dot. awarii, nie dostaje odpowiedzi albo odpowiedzi nie odbieram,
    ciagle nie mieszkam w domu

    wiosna rok 2007 - firma windykacyjna zaczyna straszyc sadem, ponownie
    deklaruje ustnie
    zaplate zaleglych rachunkow wraz z odsetkami do momentu korzystania z lacza
    i telefonu od danego operatora czyli do czerwca 2003, windykator ma
    informacje o moich zgloszeniach awarii, ponoc wystepuje do TPSA o to czy
    nalezy sciagac ode mnie oplaty za okres czerwiec 2003 - styczen 2005 (nie
    dzialal wtedy Internet, nie wykonalem 1 polacznia z telefonu, nie zaplacilem
    ani jednej faktury - wszystkie na identyczna kwote), ponoc windykator
    otrzymuje
    informacje ze rachunki sa sluszenie naliczone.

    jesien rok 2007 - firma widnykacyjna zmienia strategie: twierdzi ze nie ma
    info o moich zgloszeniach dot awarii, a poza tym zgloszenia do narodowego
    operatora via telefon o awariach sa niewazne, trzeba to zrobic na pismie.

    Tak wyglada mniej wiecej cala histora. Nie moglem wtedy zerwac umowy bo
    zaplacilbym dodatkowo kare. Nie mieszkam w swoim domu od tamtego czasu.

    I teraz prosba: jak wyjsc z tej sprawy? Czy w gre wchodzi przedawnienie? Czy
    TPSA miala prawo mi naliczyc ok 20 faktur za kolejnych 20 miesiecy, kazda na
    kwote 250zl, choc wiedziala o tym ze zglosilem awarie, albo nawet jesli nie
    mam numeru zgloszenia, to czy miala do tego prawo, skoro wiedziala o moich
    zalegosciach - informujac mnie na tzw "czerwonej fakturce" ze moze rozwiazac
    umowe w ciagu 7dni we wrzesniu 2003r

    bede wdzieczny za wszelka pomoc, nie bardzo podoba mi sie placenie kilku
    tysiecy zlotych, za cos czego nie bylo.

    pozdrawiam
    Wlochaty